Postet nylig om animeserien Silver Fang (eller Ginga Nagareboshi Gin) i animetråden under underholdning. Det er en serie som er meget kjær for meg, og jeg skulle gjerne likt å hatt noe "merchandise" knyttet til den. Bla. kunne en poster eller et litografi/kunsttrykk vært meget fint. Dessverre er slike ting vanskelig å finne utenfor Japan.
I fjor sommer snublet jeg over en dansk fur som hadde laget et eget Silver Fang maleri. Da hun skulle flytte til Italia skulle hun selge det, samt noen andre eiendeler. Jeg synes det så meget stilig ut (dog ikke perfekt), og var svært interessert i å kjøpe det. Det var litt dyrt (ca. 400 DKK om jeg ikke husker feil), og med frakt ville det blitt dyrere. Håpet å kunne ordne noe med et dansk furry bekjent meg. Dessverre hørte jeg ikke mer fra henne, og gudene vet hva som skjedde med det maleriet.
Uansett, det fikk meg jo til å tenke: kanskje jeg kunne betalt en annen furry tegner (eller maler) for en Silver Fang tegning? Altså en
commission, som det populært kalles. Så jeg lurte på om noen her kjenner til noen som kanskje har en tegnestil lignende den man ser i Silver Fang serien, eller en som er i stand til å noenlunde emulere denne stilen. Andre stiler kunne også vært interessant, men ville jo helst hatt noe som
så ut som hovedpersonen Silver slik han er i serien. Noen anbefalinger?
Legger her ved to bildefiler som gir et inntrykk av stilen. Det ene er av maleriet jeg ikke fikk kjøpt, det andre en pin-up tegning av seriens forfatter (tror jeg). Åpningsmelodien til serien finnes
her, som jo også gir et inntrykk av seriens visuelle stil.