^ Enig med deg på innvandring og nord norsk satsing jeg. Har ikke brukt så mye tid på å lære meg om EU/EØS og så videre, vet bare at kjæresten min har mulighet til å jobbe her når noe slikt eksisterer.
Men kan jo si det slik at jeg syns flotte oppegående folk fra andre land godt kan komme inn hit, men unge menn fra syria/somalia og hvor enn som ikke har noe annet plan enn å voldta damer og lage helvette er jeg ikke interessert i. Jeg er forsåvidt også lite glad i folka som surrer rundt på torvet og maser etter penger. En var teit at han spurte først etter penger til en organisasjon, så kom han tilbake og spurte etter penger til en kopp kaffe. Excuse me... den dagen hadde jeg ikke penger til buss hjem en gang. Måtte gå
Etter å ha kikket inn i hva immigrantene fant ut de skulle gjøre i Ungarn, via nyhetsartikler og videoer og intel fra kjæresten, kan jeg si at de faen bare kan forbli der de er, om så i krigssoner. I ungarn ble de tilbytt mat og vann og tepper veldig fint av folk som skulle jobbe med dem, men alt innvandrerne gjorde var å ta i mot, og slenge alt i bakken igjen, og be de som hjalp til med å reise til helvette. Etterhvert ble de nødt til å bare lage en bås, og kaste maten på dem som om de skulle være en unødvendig masse med pushende griser, except griser er søte... Får ikke ungarn respekt fra innvandrerne, så får ikke invandrerne respekt fra de heller...
^Kan legge til sources når kjæresten vokner til igjen, i og med at mye av det var på ungarnsk.
Når det gjelder i nord da, kan jeg jo si at vær gang jeg måtte på sykehuset i *host*stygge*host* Hammerfest, måtte jeg bli kjørt i 3 timer, eller sitte i buss i 4 timer for å nå timen. Det vil si at om timen var klokka 10, så måtte jeg vokne og gjøre meg klar rundt 5 eller 4. Hadde jeg kunne tatt tog, så hadde det sluppet meg ganske mye tid. I tillegg er været ofte helt nisse der oppe også, så noen ganger måtte vi være oppe ganske tidlig for å passe på at vi har tid til kolonner, snøstorm, ulykker osv.