Skrevet av Emne: Vær meldingen.. og en altfor tidlig jul  (Lest 5546 ganger)

LinnTiger

  • Gjest
Vær meldingen.. og en altfor tidlig jul
« på: 18. nov, 2008, 12:59 »
vell hær opp i nord er været stadig skiftende... vi har alle slakts naturfenomener på en gang..

samtidig med storm har vi sol
samtidig med snø har vi regnbue
samtidig med dill så har vi dall

i fjor t jul hadde vi ikke no snø... sendte ett bilde til en kompis a mæ som bor lenger sør, ett jule bilde fra dær æ bor... han trudde ikke på meg, har trudde det va vår bilde eller sen sommer.. men d va tatt på julaften.. i år har det kommet mye rognebær på trærne.. det sies at ved mye rognebær kommer det mye snø.. jeg hadde håpet d skulle skje.. enda er ikke jula kommet.. med det ser ikke slik ut i butikkene.. men snøen kom litt.. det va kozelig å få se trærne dekket av snø... men neste dag kom regnet.. å alt ble pesse vått... d vart mange som vart skuffa da.. men vi håper snøen kommer snart t bake

jula kommer for tidlig... allerede kommer det jule ting i blar å magasiner samt butikker å andre steder... jeg blir bare så irritert av at det kommer så tidlig... jula er i jula å ikke før... så allerede noen nu midt i november har pynta t jul... selvfølgelig er det fint med lysene ute... men di er julelys... vet ikke ka dere tenker om dette.. men det er derfor jeg setter opp denne linken... men 1. søn. i advent skal stjærna opp som vanlig.. å det begynner allerede den 30 nov.. men selv da er ikke jula kommet, da er det bare 24 dager i gjenn til jul..

hjemme hos meg har vi det vanlige med å åpne pakkene på kvelden den 24.. etter julemiddagen.. men har litt lyst til å prøve den amrikanske metoden.. hvis jeg ikke tar helt feil. da får dere bare rette meg opp.. men det å våkne på morra.. springe til juletreet å finne pakkene som er mine.. det jeg liker å gjøre er å se hvor glade fammen min å vennene mine blir når di får pakken fra meg...
no kom det kanskje for mye.. æ vet ikke.. men ville å spørre noen om det va noen som hadde noen gode oppskrifter på kaker som æ kunne samle på ?
samt det jeg fikk sakt nu... 

Ziggy Wolf

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2768
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
Sv: Vær meldingen.. og en altfor tidlig jul
« Svar #1 på: 18. nov, 2008, 21:04 »
Dette var jul oppe på gården til foreldra til dama mi, ikke snø sier du?

LinnTiger

  • Gjest
Sv: Vær meldingen.. og en altfor tidlig jul
« Svar #2 på: 19. nov, 2008, 08:22 »
det vakke ett eneste snøkrstall i Bodø....

Moonie

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 394
  • Quotegasm!
    • Vis profil
Sv: Vær meldingen.. og en altfor tidlig jul
« Svar #3 på: 19. nov, 2008, 08:44 »
Jeg husker ikke sist gang det var hvit jul her i Tønsberg..  [sad]

LinnTiger

  • Gjest
Sv: Vær meldingen.. og en altfor tidlig jul
« Svar #4 på: 19. nov, 2008, 09:25 »
Jeg husker ikke sist gang det var hvit jul her i Tønsberg..  [sad]
Stakar.. ikke en eneste jul me snø.. *stryker tigern på hode*  :-[

Moonie

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 394
  • Quotegasm!
    • Vis profil
Sv: Vær meldingen.. og en altfor tidlig jul
« Svar #5 på: 19. nov, 2008, 10:47 »
Jeg husker ikke sist gang det var hvit jul her i Tønsberg..  [sad]
Stakar.. ikke en eneste jul me snø.. *stryker tigern på hode*  :-[

Har sikkert vært hvit jul.. Men må være lenge siden.. Eller så har jeg bare utrolig dårlig hukomelse (Mest sansynlig :p).

LinnTiger

  • Gjest
Sv: Vær meldingen.. og en altfor tidlig jul
« Svar #6 på: 19. nov, 2008, 11:38 »
Jeg husker ikke sist gang det var hvit jul her i Tønsberg..  [sad]
Stakar.. ikke en eneste jul me snø.. *stryker tigern på hode*  :-[

Har sikkert vært hvit jul.. Men må være lenge siden.. Eller så har jeg bare utrolig dårlig hukomelse (Mest sansynlig :p).
hvis du er usikker, kan du jo bare spørre nonn som kanskje husker bedre? det plei æ i allefall... ;)

Corona

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2294
  • Queen Bitch
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Vær meldingen.. og en altfor tidlig jul
« Svar #7 på: 25. nov, 2008, 09:36 »
Hvit jul, ja. I fjor hadde vi ikke det, snøen kom ikke før januar eller noe. x3

Men i år ser det lyst ut. ^^ Snøen har allerede lagt seg 20 cm, både i Ålesund hvor jeg er, og hjemme  i Molde. :3 Det er koselig. Kaldt, tho. :x Eneste jeg misliker med vinteren er at det er kaldt og at det er glatt overalt. D: