Det er litt trist at om jeg handler noe, feks saft, iste, pålegg jeg spiser, biola eller noe annet jeg drikker/spiser som man gjerne tilbereder nede på kjøkkenet, så tar noen andre av det.
I morges hadde jeg en og en halv isteflaske stående i kjøleskapet. Når jeg kom ned for å ta meg iste i ettermiddag, var den en halv flaske igjen. Jeg ble småforbanda og tok med meg isteen min opp til minikjøleskapet mitt sånn at ingen andre trenger å ta av den uten å spørre først, og da ble faen meg brodern sint på meg.
Hallo asså jeg tjener ikke så jævlig mye penger i jobben min, jeg tjener langt mindre for å være på museumet via NAV enn det brodern får via å være helsefagsarbeider UTEN å gå gjennom nav. Han kan fint handle sin egen saft/iste, som han drikker grymt av (en og en halv flaske iste av typen fun light er ganske mange liter).
I tilleg synes de det er en dobbel standard når jeg tar noe som ligger i kjøleskapet når jeg har lavt blodsukker. Når hodet mitt ikke får nokk energi til å prossesere hva jeg gjør, sier eller hva som blir sakt til meg, så er det vanskelig å vite hva som er hvem sitt, og så fort jeg har mulighet bruker jeg å handle det tilbake. Sist jeg sjekka er ikke brodern diabetiker, og isteen er sukkerfri to all extent. SÅ han har egentlig ingen unnskyldning til å ta mine ting uten lov, annet enn at han er for lat til å gå over veien til butikken for å handle sin egen iste.
Snart er det sovetid, halleluja for det....