Liker ikke å være den som stikker hull på en ballong og ødelegge morroa men jeg vil ikke anbefale en hund om dere er såpass mye borte.
Valget faller da mellom leiligheten i Tyrkia eller hund, og transport fram og tilbake med karantenen er heller ikke noe bra for dyret, sitte i ett bur i ett dårlig lydisolert lasterom på en "narrowbody jet" (737 og lignende, 747 er "Widebody") som samtidig er mørkt kan seriøst ødelegge ferien for dere og hunden.
Og så kommer valget på riktig rase til slutt også, alt for mange velger feil og får en villstyring av en hund, for eksempel en fuglehund til sofahund funker sjeldent bra da de er lastet med energi og vil svært ofte på "jakt" når de blir eldre.
Beste du kan gjøre nå er å henge deg på noen som eier en hund og komme nært på denne, ta den med på turer, kose med den og litt av den typen, mulgens også være "hundevakt" til du blir eldre og slipper å tenke på å reise såpass mye.
Eller at du flytter for deg selv.
Personlig har jeg vurdert en hund, men rasen jeg vil ha har jeg innsett at jeg ikke kan ha siden jeg ikke er hjemme nok og ei heller aktiv nok.
Heldigvis har foreldrene hund av den typen så når jeg er innom får jeg i allefall min dose med hundhår kan man si