Skrevet av Emne: High-Tech fursuit?  (Lest 4506 ganger)

Mally Azure

• Senior Fur
  • Energydrink Connoisseur
    • Vis profil
    • DeviantArt
High-Tech fursuit?
« på: 22. apr, 2011, 23:22 »
En liten tanke eg har hatt i hodet en stund, om de uheldige handicappene man får når man har på en slik som både veldig redusert syn og hørsel (har aldri gått med en selv men ut fra andres erfaring). Hva med en fursuit som eliminerer disse tingene??? en drøm for noen, en mulig realitet for meg!

For synet, har eg en ide om å ha på en sånn head-mounted display brille http://www.vrealities.com/vrpro3ddual.html på innsiden av suiten. Siden denne har separate video input for hver øye, kan man ha 2 av slike: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=155156123, selvfølgelig demontert ut av "kassen", montert kanskje bak gjennomsiktige øyne i selve hodet, og dette vil da gi tilnærmet lik synsfelt som vanlig syn (som om man faktisk VAR dyret man fursuiter som XD), og siden det er 2 av dem får man dybdesyn også i motsetning til å bare ha 1 kamera.
For hørselen, kan man montere 2 små mikrofoner på hver side av hodet, skjult ned i øret ellerno, og så lage ett kretskort med forsterker (finners sikkert lett på nettet) som man får lyden fra hver side inn på høretelefonene til displaybrillene, og dermet få like bra, kanskje bedre hørsel enn uten!
Alt dette får strøm fra en batteripakke som man kan ha f.eks på ryggen.
Og selvfølgelig, dette koster, men hvis penger ikkje var et problem tror eg dette er fullt mulig! Hva tenker dere??

Felix

• Senior Fur
  • I'm a nomnivore. If it's nom, i'll eat it!
    • Vis profil
Sv: High-Tech fursuit?
« Svar #1 på: 23. apr, 2011, 09:18 »
Jeg husker ikke hvem det var men jeg husker jeg leste om en som bygget en suit basert på kameraer og Olympus Eye-trek briller (måtte bruke 2, fordi en enkelt brille ikke tillater feed fra to kilder) for noen år siden (muligens en bedre løsning en den du nevner pga størrelsen), så det er mulig. Men jeg antar at pris, og økt størrelse på hodet kan være en faktor som hindrer folk.
Min personlige preferanse er at fursuit hodet skal øke størrelsen på mitt eget hode minst mulig, og da blir det å putte skjermer og kameraer foran fjeset mitt, inni hodet, et problem.
Det, og at det kan bli slitsomt for øynene å se på en skjerm over lengre tid.

Hørsel har jeg ikke noe problemer med i mine suiter.

Men når det er sagt. Jeg liker ideen med kamera i øynene (spesiellt om man får puttet inn et par kameraer med nightvision), om "problemene mine" kan løses.
Dog, man har fort et problem dersom batteriet går tomt, eller strømledningen løsner når man bruker suiten :P
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Dax Cyro

• Über Fur
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
« Svar #2 på: 23. apr, 2011, 10:03 »
Jeg husker ikke hvem det var men jeg husker jeg leste om en som bygget en suit basert på kameraer og Olympus Eye-trek briller

Lion of the sun?

Malstorm:
Sjekk ut linken. Lion of the sun er veldig kjent for å benytte seg av tekniske løsninger.
Men sier meg enig med Felix. Lyd er ikke noe problem. Det er som å ha en motorsykkelhjelm på hodet (både syn og hørsel).

Personlig vil jeg anbefalle at du prøver et fursuit hode først. Det reduserte synsfeltet/hørselen er nok mindre enn du tror :)
Uansett kan syn og varme (viktigere) enkelt løses med god passform og ventilasjon.

Mally Azure

• Senior Fur
    • Vis profil
    • DeviantArt
« Svar #3 på: 23. apr, 2011, 10:35 »
Økt størrelse på hodet er et problem ja, og er enig om at hodet ikkje burde være for stort!
Dog, man har fort et problem dersom batteriet går tomt, eller strømledningen løsner når man bruker suiten :P
Sant sant!! Det er da man bør ha reserveløsning som allminnelige ducts man kan se gjennom!
Veldig interessant link!! Nightvision var noe eg tenkte på også å ha bygd inn som han gjorde, sammen med varmesøkende kamera, hadde vært awesome! Alternativt kan man ha bare en "see-through" display på ene øyet koblet til et kamera på baksiden, så man får "ryggekamera" XD

Har tenkt på en annen ikke elektronisk løsning, å ha noe som ligner kikkehull linser som man finner på dører, en på hver side, siden disse har et enormt synsfelt får man både bredere og mer detaljert syn enn kameraer, og uten strøm. Eneste er å få montert de skikkelig så de ikke synest.

Må bare finne en i nærområdet som eier en suit da som eg kan prøve..  :-\

Ukamii Wolf

• Gjest
« Svar #4 på: 23. apr, 2011, 10:40 »
Jeg har et fursuithodet.

Hørsel er helt fint. var på halloweenparty med venner og jeg hørte fint hva alle sa.
Å montere høytalere i øret kan bli problematisk hvis noen roper. Kan tenke meg at ørene dine blir utslitt av å ha en høytaler ved seg.

Craziux

• Über Fur
  • Mwahahahaha!
    • Vis profil
    • Furaffinity
« Svar #5 på: 04. mai, 2011, 21:42 »
Sjekk http://www.lionofthesun.com/
Han lager masse avanserte og realistiske suiter.
Eg tenkte på å lage en hightec suit, men hadde heller lyst å ha en som tåler vannsprut og snø [razz]
Furaffinity: Chronowolf - Weasyl: Chronowolf
SoFurry: Chronowolf - Second Life: CrazieHusky

Mally Azure

• Senior Fur
    • Vis profil
    • DeviantArt
« Svar #6 på: 04. mai, 2011, 23:47 »
Eg tenkte på å lage en hightec suit, men hadde heller lyst å ha en som tåler vannsprut og snø [razz]
Har sett dem ja, ganske imponerende greier!! Hadde vært så awesome med fullt synsfelt i en suit, og så nightvision, og kanskje tilogmed varmesøkende! hehehe. men tror faktisk customlagd optikk (type á la kikkert omvendt vei) kunne ha løst problemet uten å trenge strøm.
nice! ka tenkte du å equippe den med da??

Craziux

• Über Fur
  • Mwahahahaha!
    • Vis profil
    • Furaffinity
« Svar #7 på: 05. mai, 2011, 09:02 »
Har sett dem ja, ganske imponerende greier!! Hadde vært så awesome med fullt synsfelt i en suit, og så nightvision, og kanskje tilogmed varmesøkende! hehehe. men tror faktisk customlagd optikk (type á la kikkert omvendt vei) kunne ha løst problemet uten å trenge strøm.
nice! ka tenkte du å equippe den med da??

Eg tenkte i starten på å legge til vifte, en liten "spy-microphone", nightvision og kansje bevegelige ører [laugh]
men valgte heller uten, siden da kan eg gjøre litt mer stunt uten å være redd for å ødelegge noe av det elektroniske, kan selvfølgelig ikke gå heeelt amokk, siden da blir vell pelsen min litt for slitt etter hvert x3
Furaffinity: Chronowolf - Weasyl: Chronowolf
SoFurry: Chronowolf - Second Life: CrazieHusky

Mally Azure

• Senior Fur
    • Vis profil
    • DeviantArt
« Svar #8 på: 09. mai, 2011, 23:02 »
Her er en liten skisse på en idé eg har om en mulig vifte-erstatter for fursuit hode.
Ideen e basically å ha en slags vifte/luftpumpe enhet koblet til en batteripakke, og fra den går det et rør opp til hodet med flere splittere på, og tanken er at viften vil suge ut luft fra hodet, dervet vil automatisk frisk luft fra utsiden trekke inn pga vaakumet. Problemet er at denne enheten vil være synlig på utsiden (med mindre man kan skjule den) og at kanskje luft vil trekke også inn gjennom øynene slik at man får tørre øyne.