Jeg og et knippe med pelsdotter har nå reservert billetter hos Norwegian.no. Ingen grupperabatter å hente fra dem, dog (snarere det motsatte!).
Vår reiserute er som følger:
DY1102 - 16 aug 2011 Avreise 09:25 Oslo-Gardermoen - ankomst 11:00 Berlin-Schönefeld
DY1109 - 22 aug 2011 Avreise 20:30 Berlin-Schönefeld - ankomst 22:05 Oslo-Gardermoen
Reisen, tur-retur, koster 870,- per hode, pluss 120,- per koffert. (990,- hvis man reiser med en stor koffert og håndbagsje, altså.)
Neste ledd av reisen vil gå med tog, ca. 2 timer med det.
I fjor kostet dette, for meg og mitt følge, ca 60 Euro per hode takket være DB.de's gruppereiserabatt på hele 50%. Dette er langt gunstigere enn tilbudet man kan få gjennom EF's spesialavtale.
Togreise kan ikke bestilles tidligere enn 90 dager før den seneste reisedatoen, så denne delen av reisen avklares ikke før en gang etter midten av Mai, altså.
Terskelen for DB's gruppereiser er på 6 personer eller mer. Når man bestiller gruppereise vil man bli oppringt av DB for å verifisere bestillingen og oppgi kredittkortdetaljer over telefon. Vær obs på at de sannsynligvis ikke kan andre språk enn tysk!
Dersom andre benytter seg av samme flyreiseplan som meg og mitt følge så kan jeg tilby meg å stå for bestilling av togreise, når dette blir aktuelt. Dere har frem til slutten av Mai for å få bestemt dere for dette. =P