I teorien er dette en fantastisk idee, men på ark er det antakeligvis ikke mulig å realisere noe slikt innen de neste 40-50 årene....ptoblemet kommer hovedaaklig av topogragi og hvordan strukturen til veiene viistnokk skal være. Grunntaken baserer sec på å bruke mange sett med glasspanel som skal være resistent til endringer i underlaget av veien, i tillegg til vind og værforhold. Se på et land som Norge....veiene våre er utrolig lav kvalitet, og det hjelper ikke at topografien i landet vårt ikke er tilrettelagt for et slikt prosjekt, men jeg har på følelsen at staten hadde etterhvert gitt opp et slikt prosjekt.
Tatt i betraktning at hver av disse glasspanelene har høyteknologisk mikroteknologi, og i tillegg progrmamert til sikkert 100 ulike formål, så ville jeg trodd at dette vil være et svært dyrt prosjekt. I videoen viser dem til hvordan normalt glass resirkuleres for å brukes til avstøpningen s disse panelene, men de forklarer ikke hvordan slikt glass gjøres om til et brukbart matreale i den forstand.jeg anntar at det må bearbeides i stor grad.
Uansett...det er mange petpeeves med dette prosjektet som sier meg at ingenting er gjennomtenkt...det er jo en utrolig tanke....men jeg tror ikke verden er klar for å omformes til Tron enda