Skrevet av Emne: Solar FREAKIN' Roadways!  (Lest 2640 ganger)

Six

• Über Fur
  • Purrr :3
    • Vis profil
Solar FREAKIN' Roadways!
« på: 23. mai, 2014, 03:20 »
https://www.youtube.com/watch?v=qlTA3rnpgzU#t=12

Helt utrolig awesome om det kom i Norge og!

Discuss!

Ace The Fox

• Aktiv Fur
  • **
    • Vis profil
    • Facebook
Sv: Solar FREAKIN' Roadways!
« Svar #1 på: 25. mai, 2014, 19:15 »
Ville vært SÅ awesome. Siden vi er ett av verdens rikeste land så kommer sikkert dette etter hvert. :3

Velvian

• Overaktiv Fur
    • Vis profil
« Svar #2 på: 25. mai, 2014, 23:20 »

Pycnopodia

• Senior Fur
    • Vis profil
« Svar #3 på: 01. jun, 2014, 08:50 »
Ingeniørene bak solcelleveiene er ikke en gruppe med bred nok kompetanse, det er bare mannen og konen og de har mistet bakkekontakten for lenge siden. De ser ikke ut til å ha tenkt på for eksempel faseovergangen is må gjennom før det blir til vann, det krever mye energi å smelte bort is og snø. Men om de bygger atomreaktorer langs veien også så kan det jo gå.
Hvis det kommer tror jeg det blir i form av et tak over veier og parkeringsplasser, da hadde vi sluppet å få solen i øynene når vi kjørte også :)

Kairon

• Gjest
« Svar #4 på: 12. jun, 2014, 08:13 »
I teorien er dette en fantastisk idee,  men på ark er det antakeligvis ikke mulig å realisere noe slikt innen de neste 40-50 årene....ptoblemet kommer hovedaaklig av topogragi og hvordan strukturen til veiene viistnokk skal være. Grunntaken baserer sec på å bruke mange sett med glasspanel som skal være resistent til endringer i underlaget av veien, i tillegg til vind og værforhold. Se på et land som Norge....veiene våre er utrolig lav kvalitet, og det hjelper ikke at topografien i landet vårt ikke er tilrettelagt for et slikt prosjekt, men jeg har på følelsen at staten hadde etterhvert gitt opp et slikt prosjekt. 
Tatt i betraktning at hver av disse glasspanelene har høyteknologisk mikroteknologi, og i tillegg progrmamert til sikkert 100 ulike formål, så ville jeg trodd at dette vil være et svært dyrt prosjekt. I videoen viser dem til hvordan normalt glass resirkuleres for å brukes til avstøpningen s  disse panelene, men de forklarer ikke hvordan slikt glass gjøres om til et brukbart matreale i den forstand.jeg anntar at det må bearbeides i stor grad.
Uansett...det er mange petpeeves med dette prosjektet som sier meg at ingenting er gjennomtenkt...det er jo en utrolig tanke....men jeg tror ikke verden er klar for å omformes til Tron enda

ToraLily

• Über Fur
  • A Author of Hombrew DnD Content
    • Vis profil
    • torafurry
« Svar #5 på: 12. jun, 2014, 14:00 »
=D yup. det hadde vært awesome !