har ganske nettop fått min nå. Jeg var veldig skeptisk med engang XD ( men den har grodd på meg)
Jeg hadde store problemer med at skjermen ble så "liten" (for lav og bred) men det fikset jeg ved å rotere bildet 90 grader så jeg fikk et mer arklignende format på den.
jeg syntes også at skjermen ble mørk, MEN det var fordi sjermen jeg vanligvis sitter på er for lys, når jeg samenlignet et ferdig trykt bilde i forhold til de to sjermene , så var det faktisk cintiq som var mest lik. ( men den er fortsat bittelitt blass )
Jeg syntes det var kult at man kan bytte mellom skjerm og tegnebrett via et lite knappetrykk ( på shortcut knappene på brettet ), jeg er avhengi av å kunne bruke brettet som et vanlig tegnebrett "uten skjerm" også, og ble glad da jeg slapp å sitte med to stykker på bordet. ( skjermen er fortsatt aktiv men pekeren er aktiv på skjermen)
Jeg kommer til å skaffe meg et pitttelite mini tastatur som jeg skal bruke vedsidenav brettet, det er såpass mange shortcuts i Photoshop at jeg ikke får nok plass på knappene som er på brettet ( men hvis man ikke er vant med å bruke tastaturet til slikt så er det ikke vits, da kan man kjapt hente tools og velge fra menyen rett på brett

)
Tegner man mye digitalt, så vil jeg anbefale dette brettet.
For min del som nesten 100% har tegnet for hånd hittil, så skal jeg faktsik være så kjip å si at jeg ikke var helt overbegeistret, ( men det er sikkert fordi jeg ikke er vandt med den ennå, Jeg mister oversikt over plasering på "arket" og mister følelsen med hvor stort motivet er, Men det har noe med at jeg alltid har jobbet på ark og dette er nytt og uvant for meg )
Men igjenn det er meg.
En STOR fordel da, mange ganger går jeg over å retter og endrer på tegninger etter at de er scannet inn, og da er det ikke lett å få en pen strek med vanlig tegnebrett, men nå, NÅ blir det andre boller

jah... Det var mitt syn på den hittil, litt blandede følelser hittil, men når jeg blir vandt med den så er jeg sikker på at jeg ALDRI vil gi slipp på den

Sånn masse bla bla bla, håper det ga noe mening X)
Astrid/ Templa @;3