Vel... folk blir jo oppdratt på forskjellig måte. Noen lengre inn i bibelbeltet enn andre. Kan si meg enig i at oppdragelse har mye å si, men det er når vi aksepterer meningene de stapper inn i oss, at vi også stå til ansvar for dette.
Når det gjelder sakene i massemedia så kan jeg ikke si jeg har hørt noe som helst om dette, men så unngår jeg nyheter når jeg kan. Uansett er selvfølgelig dette diskriminering, og burde ikke kunne bli beskyttet av lov eller reservasjon etter min mening. Men selvfølgelig antar jeg at dette ikke gjelder krisesituasjoner hvor et homofilt par f.eks. har vært i en bilulykke, så ting og fordommer er nok mer komplisert enn som så.
Det eneste jeg kan si er: gi det tid. Jeg tror det er det som trengs.
For eksempel:
Mamma var delvis imot å la homofile adoptere for
barnets skyld. Det er ikke usannsynlig at disse barna vil bli mobbet i begynnelsen. Akkurat slik de mørkhudete ble og til dels fremdeles blir mobbet. Men mobbingen av mørkhudete er (ifølge statistikk og generelle holdninger) vesentlig redusert siden de først kom til Norge.
Jeg mener det samme gjelder disse adoptivbarna. Vi må begynne en gang, men det bør også settes inn litt ekstra bemanning til å holde øye med disse barna, og passe på at de har det bra. Unger i skolealderen jeg snakker om plukker mye opp fra foreldrene sine, derfor tror jeg dette vil jevne seg ut med tiden.
Liten digresjon antar jeg, men ekteskapsloven og rettigheten til adopsjon for homofile par henger jo litt sammen da... ^^