Miles? Jeg digget den, så den på skikkerlig skjerm og slikt. Hvordan var den en dårlig? Det skjønner jeg ikke!
Hrm, vet ikke helt hvor jeg skal begynne. Er fristet til å bare henvise deg til Metacritic
her, hvor filmen for øyeblikket har en imponerende score på 35 av 100. Men for å oppsummere noen av mine egne meninger og følelser...
Det virker som de som forsvarerer filmen mener at det er actionscenene som gjør filmen verdt å se, men for det meste bestod actionsekvensene i uidintifiserbare skraphauger som koliderte og eksplosjoner, og resten var relativt uinteressant i seg selv; når man har null forhold til karakterene eller handlingen, takket være mangelfull historiefortelling, er det vanskelig å la seg rive med. I tillegg fremmet filmen negative rase/etniske stereotyper, samt en negativ stereotype om menn, og hadde en litt usmakelig homofil-vits, som tippet filmen over fra å bare være dårlig til å være fornærmende. Det hjelper heller ikke at filmen kostet en formue å lage og at den også har tjent inn en formue.
Etter min mening en film som feiler på så godt som alle plan, også som en popcorn actionfilm. Det finnes langt bedre alternativer der ute dersom man vil ha litt popcorn action, bla.
Wanted som jeg så tidligere i år,
Iron Man,
Terminator-filmene (i alle fall de tre første, har ikke sett den seneste),
Sin City og
Desperado av Robert Rodriguez, og
The Rock som også er av Michael Bay, og mange flere.
Og så filmen selv på en femti-tommers plasmasjerm med et et hjemmekino surround anlegg, så tror utstyret var i orden hva gjaldt potensialet for å ha en god filmopplevelse.