Imho så er den eneste dårlige filmen i aliens serien 4'ern, og selv den er ikke horribelt dårlig. Alle filmene har sin egen vinkling på settingen så det at bare en av dem er en skikkelig grøsser plager meg ikke. Aliens Versus Predator filmene suger da, men de er sin egen ting og hører ikke hjemme i aliens serien heldigvis.
Jeg så Transformers 2 forrige søndag og kom akkurat hjem fra å ha sett Ice Age 3 i 3D (og på engelsk) nå.
Transformers var ikke spesielt bra. Det er flotte effekter og alt det der, men storyen var crap, alt for mange ting made no sense, og så hadde de stappet den full av tullete barnehumor ala Jar Jar og Anakin i de nye Star Wars filmene. Det var for all del underholdende, men mange irritasjonsmomenter og absolutt ikke en bra film.
Der var Ice Age var mye bedre. Jeg lo og smilte flere ganger, og selv om det seff er en del klisjeer her og der så må jeg si at jeg koste meg. Den er ikke i toppklassen av animasjonsfilmer, men den er bra underholdning for pengene. Selve 3D'en er ikke så bra som på I-MAX kino, men det kunne en vel ikke forvente heller av en vanlig kinosal. Bildet kom ikke så mye ut av skjermen som at det ble en veldig bra dybde innover. Det hele fungerte for det meste bra, men slet noe når det ble for mye bevegelse på skjermen. De rolige scenene ble veldig bra dog. Filmen er verdt å se, men om du har lyst å punge ut de ekstra kronene for å se den i 3D må du nesten avgjøre selv. Selv tror jeg film opplevelsen ble bedre på grunn av det.