Tja, hadde en bil i nov 2013- juni 2015 og nå jobber med samme platform, bare annet merke og sports-modell
Begge laget av PSA (Peugeot og Citroen) Pug 306 = Cit ZX
Derfor jeg kjøpte ZXen, var da største motoren på denne "platformen" (Samme motorer, understellsdeler, indre skall/framkaross/crash-plate osv osv)
Peugeot 306 kjøp, siste gode bildet, siste bildet.
Citroen ZX: Kjøp og siste gode bildet.
Citroen ZX:
Good bits:
-Overhalt bakstilling.
-Største motoren til disse modellene.
-Dessverre ikke mye mer, som sett nedenfor....
Gjort:
-Fikset pass-side dør og skjerm litt så dør kunne åpnes igjen.
-Fjernes falmet "refleks" langs bakluke.
-Trengte nye felger og dekk før jeg kjørte Lindesnes-Nordkapp (50 mil/2 dager etter kjøp)
-Service på bremser.
-1 nytt tåkelys.
-Fikset sentrallås bakluke.
-Tårnstag.
-Fjernet bakre vindusvisker.
-Ratt-trekk, tekstil-matter og "skunk" fra 306.
-17ere fra 306.
-Oljeskift.
-Woofer fra 306.
-Front-liner: Bart :p
-Fikset sentrallås igjen....
-Byttet til 306 øvre bremselys istedenfor universal type.
-Ny spylevæskemotor (Vært uten siden kjøp av bilen...)
-Ny sommervisker + vintervisker.
-Fjernet grønn "pære" fra tåkelys front pga svakt, glass brent, gult lys nå.
-Nytt tårnlager m.m. for demper på førersiden, igjen deler jeg hadde ny fra 306en.
-Fjernet ledning for kupevarmer, slipet seg imot hjelpereim.
-Batteri fra 306, bedre enn det som kom med ZXen.
-Vasket reflektorer til baklysene, hjelper på!
-Liten motorvask med det samme!
-Fjernet armlene, i veien for håndbrekket.
-Strammet håndbrekket.
-Nye tennplugger!
-Byttet skiltlys og vasket vekk limrester fra gjennomsiktig gaffa som var der tidligere.
-Overhalt bremsekaliper foran pass side.
-Nye bremseklosser foran.
-Byttet bremseveske fremre kalipere, bak knakk lufteniplene.
-LED skiltlys og parklys.
-Forsterker for de oppgraderte høyttalere som fulgte med bilen.
-Sveiset førerstol pga knekt fra tidligere eiers møte med autovernet.
-Gulfilmet tåkelys.
-Ny dynamo.
-Klistemerker! XD
-Prøvemontert av org spoiler (Kommer på igjen til sommeren, spiler på siste bildet!)
-Refleks, hjulkryss og varsel-trekant lagt inn for EU-kontroll.
-Renault Laguna framleppe.
-Gule fjernlyspærer.
-Nye blinklys begge sider.
-Nesten ferdig med montering av anlegget per dags dato.
-Ny vindusheis førerside.
-Ny soltakmotor.
-Fikset sammensveiste og slakke batteripoler.
-Restaurert instrumentpanel glass og alle pærer.
-Byttet hjelpereim.
-Rettet bulker framskjerm pass side for sparkling til sommern.
Har liggende:
-Pærer for backlight til varme-apparatet.
-Spoiler til sommeren.
-Oppgradert innsug, konfilter og "luft-rør" for å bygge cold-air-short-ram-intake :p
-Oil catch tank.
-Tettering girkasse og 2L olje.
-Takstativ.
-Reg-reim, vannpumpe og strammere.
-Baklys pass. side med tåkelys for dobbel-tåkelys-bak-modifikasjon.
-Svart "N" merke for skilt.
-Rød teip for røde striper og teipe et fransk-flagg på grillen.
-Noe folie for lakkflass på støtfangeren og evt panseret.
-En del plasti-dip for diverse rust-plasser når jeg får de sandblåst og sparklet.
-Motor og bremse-lakk til sommeren.
-Sportsbakpotte m/ lyddemper som kanskje passer.
Planer:
-Få maskinert ut 2.0L merker av maskinerings-elever v/ skolen jeg går på.
-Senke 3-4 cm.
-Space bakhjul til ca samme klaring som framhjulene.
-Finne en clean fram-splitter for å bruke bak.
-Solfilm.
-Sote/Mørk lyktefilm på baklys.
-Kanskje oppgradere eksosmanifold.
Har sikkert glemt mye, men dette er det jeg kunne finne fra tråden min på et bilforum XD Gjort alt dette på 7 mnder :p