Jeg så
Superkatten Zorba igjen denne helgen. (Se forrige side for min tidligere omtale av filmen.) Eller
La Gabbianella E Il Gatto som den egentlig heter. Hadde fått tak på den italienske Blu-ray utgaven, med både engelsk og italiensk lydspor. Dessverre ingen engelsk tekst, så ble tvunget til å se den engelske dubben.
Ikke en like bra opplevelse som første gang jeg så filmen. Men så den på dagtid denne gangen snarere enn på kvelden / natten, med andre i huset snarere enn å være helt alene, og hadde jo alt sett den før. Så den ga ikke et like sterkt inntrykk. I tillegg tror jeg jeg foretrakk den norske dubben. De hadde litt problemer med å passe ordene til munnbevegelsene, og ikke alle sangstemmene var så gode.
Men fortsatt en ganske interessant film! Mange feil man kan peke på - først og fremst dette med at den sprer seg for tynt med for mange "sub-plots" snarere enn å fokusere mer på det som faktisk er historien - men god animasjon, noen meget gode sanger, og tidvis ganske rørende. Elsker også slutten.
Da er det vel bare å få sett den svenske og danske dubben også!