Skrevet av Emne: Hvor lenge har du vært en fur?  (Lest 20954 ganger)

Miles T.F. Baxxter

• Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Hvor lenge har du vært en fur?
« på: 10. feb, 2010, 11:44 »
Jeg er nysgjerrig: hvor lenge har du vært en fur / pels / rufs? [puzzled]

Og det er bare å legge til eventuell tilleggsinformasjon også dersom du skulle ønske det, f.eks. hvordan du ble en fur, eller om du var en fur selv før du offisielt ble med i the fandom.

Wolftale

• Über Fur
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Hvor lenge har du vært en fur?
« Svar #1 på: 10. feb, 2010, 11:49 »
Merkelig nok tenkt jeg på å lage en tråd som dette forje uke, men kom aldri så langt xD

Anyway, Hvor lenge jeg har vært fur vet jeg egentlig ikke, antagelig så lenge jeg kan huske - men jeg ble dratt inn i fandomen for cirka 6 år siden :3
 Joon fant meg på et nettsted og syns beskrivelsen jeg hadde på profilen min minnet han veldig om andre furs. Og overraskende nok, fant jeg mange likeheter med andre og har blitt i fandomen siden den gang.

Dakota Zaraki

• Fur
  • *
    • Vis profil
« Svar #2 på: 10. feb, 2010, 12:47 »
Tror jeg har vært det hele livet. Ble introdusert til furry og anthro art for noen år siden, men visste ikke at det var et fandom (eller hva et fandom var) før ifjor tror jeg det var. Ble ihvertfall offisielt med i fandomet i fjor.
They say that women are from Venus, and men from Mars. Well, I'm from Mercury.

Furaffinity   DeviantArt

Ziggy Wolf

• Über Fur
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
« Svar #3 på: 10. feb, 2010, 12:51 »
Vell, jeg har alltid hatt en interesse i anthropomorfiske dyr, før jeg viste om begrepet, Jeg begynte vell å tegne de rundt begynnelsen av 90tallet et sted.
I 1996 da vi fikk internett, lasta jeg ned mange disney og warnerbros bilder, eller fra serier som Bucky o hare, turtles etc.
Samme året snublet jeg over orlando furry archives, vcl, og furnation noe senere.
Så offisielt i 14 år. Faen jeg føler meg gammel. Har vell vært klar over den norske fandomen i en to-tre år men det var ikke før i fjord jeg fant et sammlingssted for de her.
Vet at det fantes noen yahoogrupper og slikt, men de fleste døde ut virka det som.
« Siste redigering: 10. feb, 2010, 12:54 av Ziggy_wolf »

Trash

• Hyperaktiv Fur
  • Remigus Varg
    • Vis profil
    • Remigus Varg
« Svar #4 på: 10. feb, 2010, 13:55 »
Tja, hele livet =P Men jeg ble med i fandommen i 2005, registrerte meg på NorwegianPaws første gang i 2006 og har vært her siden!

Darkferal

• Overaktiv Fur
  • Who am I? Who wants to know?
    • Vis profil
« Svar #5 på: 10. feb, 2010, 14:08 »
Hm, tror jeg begynte å bli interisert i det da jeg var rundt fjorten år eller noe, husker ikke helt.
Men i flere år så har jeg alltid lurt på hvordan det hadde vært å være ett dyr istedenfor, så når jeg kom over fandomet med en tilfeldighet for to/tre år siden så fikk jeg en interesse for det,
men jeg dukket ikke opp før litt etter att jeg fylte atten [w-wink]
We all hunger for family, unity and belonging, but those three come at a hell of a cost.

Six

• Über Fur
  • Purrr :3
    • Vis profil
« Svar #6 på: 10. feb, 2010, 15:56 »
jeg kaller dette som jeg skal si nå for egoisme, selvdigging eller noe slikt for det høres så "JEG ER BEDRE EN DEG HAHA" ut. xD men er ikke ment sånn.

jeg, selv har følt meg som en fur hele livet.

jeg fant iallefall furry fandom i midten av sommeren (2009) en gang.
og, jeg ble så gira at jeg ikke fikk sove i over 3 netter xD
etter det så jeg på masse fursuits og how to make a fursuit videoer på youtube. og snakket hele tiden om furry fandom.

lurer på om det er normalt O__o

Corona

• Über Fur
  • Queen Bitch
    • Vis profil
    • FurAffinity
« Svar #7 på: 10. feb, 2010, 16:05 »
Njaa.. Aner ikke jeg.
Jeg har alltid hatt et nært forhold til dyr, og allerede i femte-sjette klasse begynte jeg å tegne mine egne karakterer og lignende, mennesker tegnet jeg aldri. En av de gamle karakterene mine, er en som er fursonaen min den dag i dag. x3

Såå, jeg har vel vert fur uten å vite det siden den tid, egentlig, siden jeg utrykkte meg selv via den karakteren. Jeg ble introdusert for dette forumet av AndyPandy når jeg var hos ham en stund tilbake, og det var vel slik jeg kom offisielt inn i furryfandommen. C:

Dax Cyro

• Über Fur
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
« Svar #8 på: 10. feb, 2010, 17:21 »
Ble kjent med fandommen i november i fjor. Joinet måneden etterpå.

Før det: Hele tiden vært interessert i tegneserier. Fra før jeg kunne
å lese har det gått i bl.a. Disney, Warner Brothers og Hanna-Barbera.
Jeg har også kjent til fursuiters, men inntil ganske nylig trodde jeg
det kun dreide seg om individuelle tilfeller innenfor andre fandoms.

Hvordan oppdaget jeg fandommen?
Under en av mine ordinære trålinger av nettet kom jeg over en veldig spesiell og detaljert kostyme.
Kostymen var av Jon Talbain i fra et spill kalt Darkstalkers, og var laget av Lance Ikegawa.
Siden jeg frem til da kun hadde kjent til de mer butikkaktige typene var jeg mildt sagt imponert.
Jeg valgt derfor å se litt mer på lignende kostymer/fursuits.
Dette ble etterfulgt av spørsmålet "Hvem lager slike kostymer, og hvordan gjøres det?"
og "Det hadde vært morsomt å ha en slik en".
Jeg tror det er nå ganske opplagt hvor de spørsmålene ville lede meg ;)

Det var det som gjorde at jeg oppdaget fandomen.
Men etterhvert oppdaget jeg også at jeg passet veldig inn.
Både i interesser, verdisyn, utdannelse, personlighet og mer.
Egentlig litt skummelt når man har vært vant med å være "the odd one out".

Regandor

• Senior Fur
  • Kittyfox =3
    • Vis profil
« Svar #9 på: 10. feb, 2010, 17:47 »
Offesielt joina jeg det furry society i 2006. Men, hadde da vert på sidelinjen og sett på furry art, snakket med furries og tegnet litt furry stuff en 4 - 5 år før det.
Har alltid, siden jeg var så liten jeg kan huske, hatt stor interesse for dyr. Og mine favorittfilmer var alltid de med dyr i. :P
Husker jeg var helt gal etter Jungeldyret Hugo og Bombi Bjørnene når jeg var liten.

Jeg gjorde nok som de mange andre norske furs sikkert har gjort, og startet med å joine de større tilholdstedene til furries på nettet, og var der en stund før jeg fant ut om andre Norske furs. :3
Husker jeg var såå nervøs første gang jeg skulle på furmeet og møtte chen, kal, miles og noen flere av gjengen. Men, jeg hadde ikke planer om å feige ut. :P
Etter det var det bare rett frem. Bli kjent med flere norske, møtes, ha det moro og leve livet. ^^

kiba

• Aktiv Fur
  • **
  • kiba (SI VIS PACEM PARA BELLUM)
    • Vis profil
« Svar #10 på: 10. feb, 2010, 17:53 »
Tror jeg har vært det hele livet. Ble introdusert til furry og anthro art for noen år siden
"The greatest thing you'll ever know is to love, and be loved in return"

ila

• Nykommer
    • Vis profil
« Svar #11 på: 10. feb, 2010, 18:11 »
eg ble kjent med pels miljøet i 2003 joina aktivt ett år seinare

Snøkrystall

• Über Fur
    • Vis profil
« Svar #12 på: 10. feb, 2010, 18:51 »
Hele livet, som en del andre her ^^
Kom vel mest fram iløpet av barneskolen..

kom vel borti fandomet for en 3-4 år siden... Husker ikke helt.. ^^

Glutexo

• Fur
  • *
    • Vis profil
« Svar #13 på: 10. feb, 2010, 20:13 »
Eg har aldri vore det. Eg fann ut om det for ikkje so lenge sidan, men eg hugsar ikkje kor lenge. Eg veit iallfall at eg las ordet furry i 2008, men då tenkte eg berre på furret når eg las det utan å vita kva ordet tydde, berre på grunn av likskapen i namnet. Eg hugsar ikkje når eg fann ut om det, men det var før 8. mai i fjor. Eg omsette wikipediaartiklar om det, mykje på grunn av at alle hatar furry og det var morosamt å sjå reaksjonane deira då eg gjorde det. So har eg lese om furry på verdsveven. Men eg er ikkje furry sjølv, det viktigaste er vel ein interesse for menneskelege dyr, og eg har ikkje nokon større interesse for det enn kva som er vanleg, so eg er ikkje ein furry og trur ikkje eg kan verta det heller.

Karisma

• Senior Fur
    • Vis profil
« Svar #14 på: 10. feb, 2010, 20:33 »
ja som mange andre har sakt før meg. Jeg har nok vært det helle livet. Jeg hatt hunder hele livet og har drivi med hest i 20 år. Jeg ble litt nyskjerig når jeg så det engang runt 98-99. fikk intressen i 2007 men gjore ikke noe mer en så på noe sider. Men det slo ikke ut i full blomst før sep 09 og registrete meg her 16 jan for jeg var heldig møte en som anbefalte det for meg. Nå blir suiten min laget av noe jeg har blitt kjent med i usa. gleder meg

Raywolf

• Gjest
« Svar #15 på: 10. feb, 2010, 20:41 »
--slettet--

VVolfsong

• Overaktiv Fur
  • Rawr
    • Vis profil
« Svar #16 på: 10. feb, 2010, 22:43 »
Har alltid hatt en interesse for ulver og det utvidet seg jo fort til å også inkludere varulver. Søkte litt rundt på nettet etter bilder og datt da over noen websider som var med i en webring for weres. Begynte å snuse på alle were sidene og fant fra dem linker til furry art gallerier. Er ikke helt sikker på når det var, men vil tippe rundt en 1996ish? Jeg fant så ett forum for furs på pawspace.com. Jeg lurka der i noen år før jeg ble medlem og ble der helt til det dessverre ble lagt ned pga synkende aktivitet. Etter det flytta jeg over hit.

Har med andre ord vært offisielt en del av fandomen i minst 12 år, men muligens noe lengre. Husker ikke nøyaktige datoer og årstall så langt tilbake.
« Siste redigering: 10. feb, 2010, 22:44 av VVolfsong »

Miles T.F. Baxxter

• Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
« Svar #17 på: 10. feb, 2010, 23:03 »
Selv så ble jeg med i fandomet da jeg var rundt 14 år, som vil si at jeg har offisielt vært en rufs i ca. 11 år. Jeg vet ikke om jeg kan si jeg har vært en rufs hele livet, som andre kanskje føler seg komfortable med å si, men jeg har definitivt vært interessert i antropomorfiske karakterer siden jeg var ganske ung, som kanskje barn flest har vært.

Uncle weirdo

• Fur
  • *
  • Wubububu
    • Vis profil
« Svar #18 på: 10. feb, 2010, 23:25 »
Halvt år ca. :I
Youtube: http://www.youtube.com/user/1001Torro1001
SteamID: Buckethead10
FA: http://www.furaffinity.net/user/zespy/(Er ikkje så mykje der :s)

lassenissen

• Gjest
« Svar #19 på: 12. feb, 2010, 09:47 »
Tjaa, jeg har jo alltid vært like interessert i antropomorfiske dyr som any other kid, i hvertfall fra jeg var liten. Men jeg tror jeg hadde ordentlige "furry-tendenser" fra jeg var ganske liten av. I barnehagen hadde jeg en sånn liten kattehale som var avrevet av en bamse. Jeg elsket å knyte den/stikke den nedi buksa mi, og gå rundt med den hele dagen. x3

Jeg husker også at når jeg var mindre så syntes jeg katter var så sinnsykt kule (synes det fortsatt), og jeg hadde et skikkelig brennende ønske om å være en katt. xD Såå jeg antar at jeg har hatt anlegg for å være furry hele livet.

Men det var ikke først for rundt 4 år siden (når jeg var 14-15) at jeg oppdaget selve fandommet og "offisielt" ble en furry.  [cool]

Felix

• Senior Fur
  • I'm a nomnivore. If it's nom, i'll eat it!
    • Vis profil
« Svar #20 på: 12. feb, 2010, 11:19 »
Offisiellt; Ca 6 år.. Hadde nylig fått meg ADSL, og satt å kjedet meg på nettet 17 mai 2004 og fant fandom´en da.
Uoffisiellt.. "Alltid"? Jeg husker at jeg hadde "shifts" i 1990, men det var ikke første gangen jeg identifiserte meg med dyr.
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Sayh Pand

• Overaktiv Fur
  • Rødpanda-mandarinand-griffn
    • Vis profil
« Svar #21 på: 12. feb, 2010, 18:18 »
Jeg er nysgjerrig: hvor lenge har du vært en fur / pels / rufs? [puzzled]

Og det er bare å legge til eventuell tilleggsinformasjon også dersom du skulle ønske det, f.eks. hvordan du ble en fur, eller om du var en fur selv før du offisielt ble med i the fandom.

Jeg har vel vært feathery hele livet. Ville heller være fugl enn menneske. Filmer med transformering gjorde vondt å se på. Furry fandom snublet jeg over i 1994, via Løvenes Konge. Jeg hadde da mest kontakt med Tyske og Svenske furries, norske furries fant jeg ikke noe av, uansett hvor mye jeg lette. Føste CabinCon ble holdt som "oppvarmingstreff" til Eurofurence#2 (som var i Sverige), så det begynner å bli en stund siden. 16 år siden jeg fant furry fandom. Argh, tiden går ALT FOR FORT...

Chet

• Gjest
« Svar #22 på: 13. feb, 2010, 20:35 »
Har vært veldig interessert og fokusert på antropomorfiske filmer og kunstverk igjennom hele min oppvekst, men fikk først høre om furry fandom når jeg var rundt 12 -13års alderen. Det vil si at jeg har cirka vært en offisiell fur i... *Telle på potefingrer*.. 6 år ^.^

Chen

• Senior Fur
    • Vis profil
« Svar #23 på: 13. feb, 2010, 21:49 »
10-11 år eller noe slikt.
Tafsa rundt på nettet som en annen gjøk og på en av bamselinkene som man linka rundt så fant jeg pelsete bamser. Kom hele tida innom disse og så litt mer på dem. Etter det gikk det bare {oppover,nedover} som det sies.
Fra der fant jeg BlackNet om SWAT Kats.. historier jeg tok med meg i militæret og leste på toget der >.<
Mens jeg var der fant jeg også Yiffnet, forgjengeren til Furnet.

Etter jeg begynte på høgskolen så traff jeg først Sayh, og så ramla det ned flere og flere av dere ut av nettverkskabelen.
Why wasn't I informed?

Son44

• Gjest
« Svar #24 på: 18. feb, 2010, 18:09 »
Mmmm, har vært en furry i ihvertfall 2 år. Snublet over noen furry bilder for 4 år siden da jeg surfet rundt på nettet. Etter det så ble det bare mer og mer. Regnet meg selv som en virkelig fur etter at jeg startet å tegne furries.