Skrevet av Emne: Anja  (Lest 8708 ganger)

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Anja
« på: 04. feb, 2010, 23:51 »
http://www.youtube.com/watch?v=Q9dceYnFoJ4&feature=player_embedded

"du syns kanskje ikke det er så ille det de gjør mot meg...
... men å få det vær dag"

Corona

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2294
  • Queen Bitch
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Anja
« Svar #1 på: 05. feb, 2010, 09:57 »
Det der er helt grusomt. Kjenner meg igjen der. Gud så glad jeg er for at jeg er ferdig med det der.. :I
Fra femte til halve tiende. Glad jeg bytta skole og havna på en ordentlig vidregående.

lassenissen

  • Gjest
Sv: Anja
« Svar #2 på: 05. feb, 2010, 10:04 »
Det der er helt grusomt. Kjenner meg igjen der. Gud så glad jeg er for at jeg er ferdig med det der.. :I
Fra femte til halve tiende. Glad jeg bytta skole og havna på en ordentlig vidregående.

Er jeg også glad du gjorde. C: <3

Karisma

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 505
    • Vis profil
Sv: Anja
« Svar #3 på: 05. feb, 2010, 13:30 »
det er grusomt

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: Anja
« Svar #4 på: 05. feb, 2010, 20:13 »
damn...
Føler meg hjemme i den filmen >:

fra første, og oppmot tiende faktisk..
Værst var ved første til sjuende...
Jeg var ikke helt alene, men nokså alene..
og mye problemer har det gitt meg...
Paranoia, tvangstanker, angst, selvmordstanker.. osvosv..

Er heldigvis på en skole nå, hvor nesten ingen kjenner meg, jeg er nogenlunde Nøytral i alle saker, og ingen verken plager eller mobber.. Gjør det hele lettere..

Ziggy Wolf

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2768
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
Sv: Anja
« Svar #5 på: 10. feb, 2010, 20:20 »
Har vært der, det er vell grunnen til at jeg begynte å gå med pulsvarmere.
Man må bare finne noe som er verdt å kjempe for verdt å leve for. Jeg for min del lærte meg kampsport slike folk forstår ikke annet en det man banker inn i dem.

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: Anja
« Svar #6 på: 11. feb, 2010, 00:27 »
Jeg for min del lærte meg kampsport slike folk forstår ikke annet en det man banker inn i dem.

gjorde vel omtrent det samme... Starta på no kampsport mot slutten..
endte med at jeg slo ned han værste mobbern, siden skolen ikke gadd å gjøre en dritt med det!
Hva det endte med?
Jeg fikk kjeft, og måtte si unnskyld fordi han hadde mobba meg nok til at det skjedde.. -.-

Karisma

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 505
    • Vis profil
Sv: Anja
« Svar #7 på: 11. feb, 2010, 00:36 »
Jeg for min del lærte meg kampsport slike folk forstår ikke annet en det man banker inn i dem.

gjorde vel omtrent det samme... Starta på no kampsport mot slutten..
endte med at jeg slo ned han værste mobbern, siden skolen ikke gadd å gjøre en dritt med det!
Hva det endte med?
Jeg fikk kjeft, og måtte si unnskyld fordi han hadde mobba meg nok til at det skjedde.. -.-

fy det er teit son er det altid. Vi som blir mobbet får skylden:-( jeg gjore som du sa tok igjen og jeg fikk skylden møkka system

Regandor

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 884
  • Kittyfox =3
    • Vis profil
Sv: Anja
« Svar #8 på: 11. feb, 2010, 02:23 »
tror nok de fleste av oss kjenner oss igjen i den filmen.
Jeg var kanskje litt heldig da.

Fra første klasse til ungdomsskolen var jeg klassens mobbeoffer. Ting jeg tok i var "urene" og de brukte meg som akebrett. Slike ting. Skal ikke gå inn i detaljer.
Men, på ungdomskolen hadde jeg ikke lyst til å vere nederst lenger. Jeg så på det som en ny start siden ikek alle kjente meg. Så når jeg var sperret opp i et hjørne ga jeg noen personer en albue i ansiktet. Jeg ble seff nervøs av det, og så meg over skulderen. Så jeg gikk for å lære meg kampsport. (han moo do)
Og, jeg var supervennlig mot lærere på ungdomskolen også. Så tror det var derfor jeg ikke fikk problemer med at mobbere sladret på meg.
På siste året på ungdomskolen var jeg en av de beste i gymnastikk og få messet med meg.
På VGS møtte jeg igjen noen som ville prøve å vere stygge mot meg. Heldigvis klarte jeg å finne meg noen venner som stiller opp for hverandre. Den ene hadde blandt annet sort belte i karate. En annen var flink i de fleste fag etc.. Jeg var nok heldig der. Vi hade alle våre problemer, men stilte opp når det var noe.
Så folk lot oss vere i fred resten av skolen.

Men, i dag er jeg blitt fet og lat. :P
flyttet litt rundt og møtt en jeg vil tilbringe livet med.
Vennene mine er spredt ut over norge på forskjellige studier og sånt. Men, de gangene vi snakker sammen sier vi at vi har lyst til å samles igjen. Flytte litt nermere hverandre. Men, kommer nok til å ta noen år før det. :3


Mitt råd er å ha mye å ta av.
Lær deg å slå tilbake om du er presset opp alene ett sted. Skaff deg venner som kan stille opp for deg, og smisk gjerne mer lærere. Bare pass på at de ikke merker du smisker for mye. :P
Og, en ny skole betyr nye muligheter. Om få kjenner deg, kan du gi de akkurat det inntrykket du vil de skal ha.

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: Anja
« Svar #9 på: 11. feb, 2010, 08:23 »
en ny skole betyr nye muligheter. Om få kjenner deg, kan du gi de akkurat det inntrykket du vil de skal ha.

Akkurat det merka jeg x3
I større grad fra ungdomsskolen til VGS...
Hadde en i fra ungdomsskolen her i samme klasse, og jeg har fått en nice klasse, ingen som plager eller mobber, og ingen vet om hva som har skjedd før x3

Egentlig litt merkelig at en del her har vært borti mobbing, som offer that's it... :s

Ziggy Wolf

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2768
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
Sv: Anja
« Svar #10 på: 11. feb, 2010, 10:44 »
Jeg for min del lærte meg kampsport slike folk forstår ikke annet en det man banker inn i dem.

gjorde vel omtrent det samme... Starta på no kampsport mot slutten..
endte med at jeg slo ned han værste mobbern, siden skolen ikke gadd å gjøre en dritt med det!
Hva det endte med?
Jeg fikk kjeft, og måtte si unnskyld fordi han hadde mobba meg nok til at det skjedde.. -.-

fy det er teit son er det altid. Vi som blir mobbet får skylden:-( jeg gjore som du sa tok igjen og jeg fikk skylden møkka system

Fuck the system! man må gjøre hva som skal til for å overleve.

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Anja
« Svar #11 på: 11. feb, 2010, 12:53 »
Egentlig litt merkelig at en del her har vært borti mobbing, som offer that's it... :s

Offere som velger å bruke erfaringen til noe godt vil jeg si.
Den samme energien som gjorde at jeg selv overlevde mobbing (ble ikke mobber, valgt å leve med minnene) blir i dag brukt til å glede meg selv og andre :)

Merkeligheten kan være en årsak og den kan være et resultat.
Jeg ble selv "valgt ut" da jeg stoppet en medelev ifra å ta en annen på første skoledag. Det førte til 9 år med mobbing (til jeg gikk over til VGS) men jeg ville gjort det igjen.
Den samme rettferdigheten og behov for å beskyttelse har jeg i dag, og jeg har sett andre her med samme brennende behov.
På den andre siden har også mobbing styrket selvdisiplinen og mitt syn på andre. Jeg synes det å skille seg ut er noe som skal belønnes istedenfor å straffes. Furries tør å skille seg ut ;)

Eller så kan du si at vi tør å ta vare på ungen i oss og er mindre redd for å la andres interesser styre våres.
"Furries har dårlig rykte? Driter jeg i. Synes fortsatt at det er et interessant emne".
Ble mobbet for ting jeg ikke kunne gjøre noe med og usaklige ting, så driter i det hvis folk erter/ser ned for ting jeg har selv valgt :p
Jeg tror det finnes mange som ikke tør å prøve/finne ut om ting fordi de er redde for å skille seg ut.

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Anja
« Svar #12 på: 11. feb, 2010, 13:04 »
Fuck the system! man må gjøre hva som skal til for å overleve.

Mitt forrige svar kan egentlig kokes ned til dette.
Eller som man sier i Australia "Here's for you and here's for me. The bestest friends we'll ever be. And if we ever disagree, then fuck you and here's for me"
Oversatt: Hvis jeg kan gjøre noe som gleder meg selv og andre, så driter jeg i hva andre synes.

Six

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4673
  • Purrr :3
    • Vis profil
Sv: Anja
« Svar #13 på: 11. feb, 2010, 15:55 »
det var to stykk som "kleip" meg i sidene, så jeg skvatt OG det kilte. så begynte han å terge meg...
holdte nesten på å slå han ned med en vannflaske, men han blocka det... heldigvis. o___O

men joda, mobbinga tar ikke slutt, selv om jeg vet hvem de to er, så regner jeg med at ingen gjør noe med det. samme i fjor, derfor slutta jeg å si ifra.
lærere og alt er bare late og gidder ikke bry seg .__.

og har tenkt på kampsport.. men tror jeg er for lat til det x'D



Jeg, er veldig sikker på at de som mobber meg, mobber andre også. så jeg er nok ikke den eneste. og ikke alle går mot meg, som mot anja. jeg har jo venner ftw <3



Karisma

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 505
    • Vis profil
Sv: Anja
« Svar #14 på: 11. feb, 2010, 22:10 »
Jeg for min del lærte meg kampsport slike folk forstår ikke annet en det man banker inn i dem.

gjorde vel omtrent det samme... Starta på no kampsport mot slutten..
endte med at jeg slo ned han værste mobbern, siden skolen ikke gadd å gjøre en dritt med det!
Hva det endte med?
Jeg fikk kjeft, og måtte si unnskyld fordi han hadde mobba meg nok til at det skjedde.. -.-

fy det er teit son er det altid. Vi som blir mobbet får skylden:-( jeg gjore som du sa tok igjen og jeg fikk skylden møkka system

Fuck the system! man må gjøre hva som skal til for å overleve.

ja det må man;-) ellers går det dårlig

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Anja
« Svar #15 på: 12. feb, 2010, 14:03 »
men joda, mobbinga tar ikke slutt

Mobbing tar slutt, men kun hvis det blir tatt ved rota. Det er akkurat som ugress.
Gikk selv på en grunnskole hvor lærere/ledelse ga blaffen i alle problemer.
Kjente/kjenner personer som slett med lesevansker, kroniske sykdommer, sosiale/familieproblemmer og annet. Hovedregelen til skolen var at problem "løste" seg hvis de så bort. Ikke rart mobbing kunne florere sånn som det gjør der. En del mobbet for å håndtere sin egen svakhet, mange mobbet for å unngå å selv bli mål, og noen få mobbet fordi de kun var en ren drittsekk.

I dag vil jeg nok tilgi de fleste som mobbet meg på grunnskolen.
MEN kun hvis de har tenkt på hvorfor de mobbet og har prøvd å gjøre noe med det/funnet mer konstruktive alternativer. Dog de vil ikke få flere goder enn at jeg hører på dem og viser at jeg kjenner de igjen.
Ønsker de å få den samme hjelpen/omsorgen jeg gir nye/gamle venner og bekjente må de derimot jobbe for det. Jeg er veldig alturistisk, men jeg er ingen idiot :p

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: Anja
« Svar #16 på: 12. feb, 2010, 15:44 »
Mobbing tar slutt, men kun hvis det blir tatt ved rota. Det er akkurat som ugress.
Gikk selv på en grunnskole hvor lærere/ledelse ga blaffen i alle problemer.
Kjente/kjenner personer som slett med lesevansker, kroniske sykdommer, sosiale/familieproblemmer og annet. Hovedregelen til skolen var at problem "løste" seg hvis de så bort. Ikke rart mobbing kunne florere sånn som det gjør der. En del mobbet for å håndtere sin egen svakhet, mange mobbet for å unngå å selv bli mål, og noen få mobbet fordi de kun var en ren drittsekk.

I dag vil jeg nok tilgi de fleste som mobbet meg på grunnskolen.
MEN kun hvis de har tenkt på hvorfor de mobbet og har prøvd å gjøre noe med det/funnet mer konstruktive alternativer. Dog de vil ikke få flere goder enn at jeg hører på dem og viser at jeg kjenner de igjen.
Ønsker de å få den samme hjelpen/omsorgen jeg gir nye/gamle venner og bekjente må de derimot jobbe for det. Jeg er veldig alturistisk, men jeg er ingen idiot :p

Var nå akkurat borti dette selv..
Lærerne på barneskolen min fikk ikke gjort no med det... var liksom på'n igjen etter en dag eller to..
Hvis jeg gikk til foreldra mine sa de bare at jeg skulle gå til skolen, som ikke klarte eller ville gjøre noe med det..
Så ja, omtrent det samme..

Har vurdert å saksøke både barneskolen min, og den værste av mobberne..
Men hvorvidt jeg kan få igjennom hele den saken aner jeg ikke, i og med det er såpass lenge..
Noen som har en anelse?

Jeg derimot er ikke så tilgivelig til de som mobba meg...
De kommer nok aldri til å få noe tilgivelse fra meg...
Ser liksom ikke noe grunn for å tilgi dem x3

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Anja
« Svar #17 på: 12. feb, 2010, 17:36 »
Saksøke skolen eller de verste gidder jeg ikke. De skyldige har ødelagt nok for seg selv i mine øyne.
Både rektoren og hans "assistent" har i ettertid klart å få sparken i fra to beskyttede stillinger, og måtte førtidspensjonere seg selv.
Feks. det eneste "assistenten" fikk lov til å gjøre de siste årene var å gå først i 17 mai tog. Alt annet var "hands off".
Mobberne... hvis de ikke har vokst det av seg så kommer de til å bli slukt rått.
De slapp unna for "de er bare unger" og den største faren de hadde var en person som måtte klare seg mot mange.

Karisma

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 505
    • Vis profil
Sv: Anja
« Svar #18 på: 12. feb, 2010, 20:17 »
Saksøke skolen eller de verste gidder jeg ikke. De skyldige har ødelagt nok for seg selv i mine øyne.
Både rektoren og hans "assistent" har i ettertid klart å få sparken i fra to beskyttede stillinger, og måtte førtidspensjonere seg selv.
Feks. det eneste "assistenten" fikk lov til å gjøre de siste årene var å gå først i 17 mai tog. Alt annet var "hands off".
Mobberne... hvis de ikke har vokst det av seg så kommer de til å bli slukt rått.
De slapp unna for "de er bare unger" og den største faren de hadde var en person som måtte klare seg mot mange.


helt enig med deg i det.

SpiceyFeline

  • Gjest
Sv: Anja
« Svar #19 på: 15. feb, 2010, 02:27 »
Har vurdert å saksøke både barneskolen min, og den værste av mobberne..
Men hvorvidt jeg kan få igjennom hele den saken aner jeg ikke, i og med det er såpass lenge..
Noen som har en anelse?

Akkurat hvor langt du hadde kommet med det vet jeg ikke. Eneste jeg vet er at du kan saksøke lærerne hvis de ikke gjør jobben sin, som f.eks hvis de ikke hjelper till hvis du blir mobbet. Lærerne er pliktig til å hjelpe elevene hvis de har sånne problemer.
Det har mamma sagt, og hun er lærer C:
Jeg har vært nært i å saksøke skolen, så ja.

Den filmen var skikkelig trist. Jeg har vært der jeg også. Jeg har prøvd å ta livet mitt
Jeg pakket bagen min en gang, var drittlei og skulle stikke hjemmefra. Moren min stoppet meg. Det gjør hun alltid.

Husker spesielt en perdiode i februar før vi begynte i åttendeklasse.
Vi hadde hatt snøballkrig i gymmen, og skulle samles inne ved klasserommet før vi fikk dra hjem. En av guttene i klassen, som fortsatt er en skikkelig drittsekk den dag i dag, kom løpende bak meg og spente beina vekk under meg og stakk avgårde med lua mi. Jeg kom meg fort opp og satte etter han. Jeg fikk tak i hetta på boblejakken hans og sparket til han så han falt. Jeg tok lua mi og begynte og gå vekk. Tenkte at han ville gi seg. Men neida. Han fikk "raserianfall", dro meg ned på bakken og sparket meg gjentatte ganger i ribbeina. Jeg hadde blåmerker oppover hele sida o_õ

En gang i slutten av barneskolen ble jeg liksom så mye tøffere, og svarte frekt og ironisk tilbake.
De holdt kjeft.

Ungdomsskolen jeg går på er digg. 2 skoletimer hver dag, har vi valgfag hvor alle tre trinnene kommer sammen. Alle er venner.
Selvsagt, det er noen som mobber. Men det er ingen som bryr seg om det. Gutter som er teite, jenter er sure som lage drama over ingenting. Ihvertfall, nå har jeg de beste vennene man kan få. Kan liksom gå til alle i klassen uten at de sier at jeg burde gå fordi jeg ikke har merkeklær. Og joda, jenter som lager drama er alltid der. Men jeg og venninna mi(som også er furry) er en av de som ler hver eneste skoledag av random stuff og synes det er teit av de andre jentene å lage så mye drama over ingenting. Vi tar'e med ro
Poenget med innlegget har jeg glemt, men w/e n__n

Corona

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2294
  • Queen Bitch
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Anja
« Svar #20 på: 15. feb, 2010, 10:31 »
Mora til veninna mi saksøkte faktisk noen lærere og rektoren på gamleskolen min, men de kunne ikke gjøre noe med det fordi vi bodde i gokk og ingen andre ville være lærer her. x3 Sånn.. 75% av lærerpersonalet stakk av etter halvåret av åttendeklasse, de flytta til diverse steder rundt i landet pga klassen min. xD Mange hendelser som elevene gjorde ble også politiannmeldte, som når de sperra læreren min inne i et rom det brant i, men ingenting ble gjort med det. Eheh. Jeg skal så flytte herifra så fort som mulig.

Sitat fra: SpiceyFeline
En gang i slutten av barneskolen ble jeg liksom så mye tøffere, og svarte frekt og ironisk tilbake.
De holdt kjeft.

Ungdomsskolen jeg går på er digg. 2 skoletimer hver dag, har vi valgfag hvor alle tre trinnene kommer sammen. Alle er venner.
Selvsagt, det er noen som mobber. Men det er ingen som bryr seg om det. Gutter som er teite, jenter er sure som lage drama over ingenting. Ihvertfall, nå har jeg de beste vennene man kan få. Kan liksom gå til alle i klassen uten at de sier at jeg burde gå fordi jeg ikke har merkeklær. Og joda, jenter som lager drama er alltid der. Men jeg og venninna mi(som også er furry) er en av de som ler hver eneste skoledag av random stuff og synes det er teit av de andre jentene å lage så mye drama over ingenting.

Kjenner meg igjen. Jeg bytta skole i slutten av tiende, sånn rett før juleferien eller noe. Tror jeg bytta i. .. starten av november.
Akkurat samme opplegg, vi hadde noen fag der alle trinnene var samla og sånn. Bare noen no-lifere som lagde drama, og resten av skolen bare lo av de. <3