Skrevet av Emne: Dax Cyro er her  (Lest 6219 ganger)

Dax Cyro

• Über Fur
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Dax Cyro er her
« på: 17. jan, 2010, 22:59 »
Etter nesten 2 år med planlegging, sparing, designing og bygging er Dax ferdig.

Utvikling startet i form av en bios. Her tok jeg forskjellige sider av meg selv som jeg ønsket å få frem. Basert på denne biosen ble dyreart, fargeønske og navn valgt.
Første utkastet av designet ble utviklet av Chandraken som valgte et tribal inspirert design.
Videre begynte jeg å se på diverse eksisterende fursuits for å finne hva jeg likte og for å finne ut hvordan Dax skulle se ut.
Jeg valgte veldig tidlig å gå for et semirealistisk utseende med 3d øyne og bevegelig kjeve.

Basert på dette fikk Nifeline oppdraget med å tilpasse Dax sitt design for fursuit og bygge han.
Versjon 2 av Dax kan bli funnet her.
Mønsteret hans ble forenklet, mindre fargejustering, enkelte markinger flyttet på og fingre gikk fra 5 til 4 per hånd.

Ferdig resultat fikk sin jomfrutur under årets Eurofurence. For de som har fått sett han har jeg lagt ved et bilde fra en fotoshot meg og en venn av meg hadde.
Flere bilder er også blitt lagt ut på Flicker.
« Siste redigering: 09. sep, 2011, 16:40 av Dax Cyro »

Dax Cyro

• Über Fur
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Dax begynner å ta form (reference sheet konstruksjon)
« Svar #1 på: 18. jan, 2010, 13:43 »
Etter litt leting/venting fant jeg en god tegner med ledig kapasitet.
Det har vært noen dager med idemyldring og utveksling av forslag, og det jobbes nå med å fargelegge det ferdige resultatet.

Tegneren jeg bruker kaller seg Chandraken http://www.furaffinity.net/journal/1125521/, og har så langt vært en fornøyelse å jobbe med :)
Holdt meg godt oppdatert på progress via kladder/"sketches", og var veldig åpen for endringer/forslag.
Dog første utkastet av Dax traff såpass godt at vi kun jobbet med finpuss.

Så fort jeg får oversendt det ferdige resultatet skal jeg legge det ut her. Da kan jeg fortelle litt om tankene bak eventuelle valg (farger, stil++) for de som er interesserte.

PS. Siden Dax var tatt på Furaffinity går jeg under navnet DaxCyro der. Cyro var Dax's original navn, men ble nedgradert som etternavn/backup.

------

Og den er fullført  :D
http://www.furaffinity.net/view/3288464/

Fargevalg: En kombinasjon av farger jeg liker og inspirasjon ifra andre fursuiters.
Ba om farger innenfor svart, hvitt og brunt. De helt spesifikke fargene ble valgt av Chandraken.

Stil: Diverse mønster henter inspirasjon ifra Tribal.
Chandraken fikk ideen basert på Daxs bio (inkludert i linken). Da blant annet "beskytter de som er nær en".

Endringer som ble utført underveis:
- I starten var hendene tofarget (mørkebrun/lysebrun) og var uten motiv. Den lysebrune fargen ble senere flyttet ned til å bli en linjen rundt håndleddet.
- Ansiktet hadde ikke den lyse linjen langs pannen eller lys prikk på ørene. Snutten var mørkebrun på øversiden, og selve fargen gikk ikke lenger bak enn til der snutten sluttet. Dvs. alt under øyene var mellombrunt.
- Brystet var helt bart med unntak av de lyse prikkene.

Jeg likte første utkastet til Chandraken var såpass bra at jeg så lite behov til store endringer.
Selve endringene utført i ettertid var 1/3 forslagene ifra meg (fargefordeling på hendene og i ansiktet) og 2/3 forslagene ifra Chandraken (resten).
« Siste redigering: 30. aug, 2011, 23:59 av Dax Cyro »

Trash

• Hyperaktiv Fur
  • Remigus Varg
    • Vis profil
    • Remigus Varg
« Svar #2 på: 18. jan, 2010, 21:28 »
Synes den ble kjempetøff jeg. Kan virkelig se for meg en sånn fursuit.

Miles T.F. Baxxter

• Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
« Svar #3 på: 18. jan, 2010, 21:47 »
Oooh, så det er din fursona? Synes den var ganske fin. Men vil det ikke være vanskelig å få til dette med å gradvis gå over fra en farge til en annen på en fursuit, som det er på et par steder i denne tegningen?

Karisma

• Senior Fur
    • Vis profil
« Svar #4 på: 18. jan, 2010, 22:58 »
Kul den er:-)

Dax Cyro

• Über Fur
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
« Svar #5 på: 19. jan, 2010, 09:50 »
Takker for tilbakemeldingene :)

Men vil det ikke være vanskelig å få til dette med å gradvis gå over fra en farge til en annen på en fursuit, som det er på et par steder i denne tegningen?

"Time will tell".
Lett er det nok ikke. Jeg må sannsynligvis bruke litt triks eller inngå kompromisser.
Målet så langt har vært å gi diverse ideer form og farge.

Selve fursuiten kommer jeg nok til å la noen andre ta seg av.
Dvs. spore ned folk jeg liker stilen/kvaliteten til og vente tålmodig på ledig tid.
Akkurat som med skissen kommer jeg til å la personen få ganske frie tøyler.

Gray Fang

• Gjest
« Svar #6 på: 26. jan, 2010, 12:29 »
Oooh, så det er din fursona? Synes den var ganske fin. Men vil det ikke være vanskelig å få til dette med å gradvis gå over fra en farge til en annen på en fursuit, som det er på et par steder i denne tegningen?

hmm tja det gjøres somregel ganske enkelt med airbrushing da ^^

hvis man ikke heller vil forenkle å ikke ta med gradvis overgang :)

Dax Cyro

• Über Fur
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Dax begynner å ta form
« Svar #7 på: 10. mai, 2011, 00:17 »
Aha.

Men vi får se hvordan ferdig resultat blir.
Budsjettet dens er midlertidig flyttet over til "in case of emergency" potten.
Nåværende vikariat er i ferd med å gå ut så det er greit å holde på dem tilfelle noe rykker.
I tilfelle "Happy Day Scenario" så blir det en rå "Gratis med ny jobb" gave Wink

------
Bonus nyhet.

Den "lille" oppdateringer er at pausen er over og arbeid på fursuit skal begynne.
Det er noen siste ting som må avklares først så jeg venter med å fortelle hvor jeg har bestilt commission og hvilken løsninger/valg jeg har gått for.
Jeg håper å kunne komme med mer detaljer i løpet av uken.

Bonus nyheten er derimot ikke om Dax men "broren hans" Minos. Jeg setter bror i gåseøyne siden det er en okse (Sikkert adoptert).
Jeg har valgt å la de dele etternavn, og kommer til å prøve å følge denne regelen ved fremtidige furrsonaer. Dog Dax er fortsatt hovedfursonaen.
Mens Dax er mer avslappet/åpen er Minos mer sjefete/profesjonel. Reference sheeten har blitt tegnet av samme person som med Dax, Chandraken.

------
Nifeline la nylig ut et bilde av hodet. Har lagt ved bildet under.
Hvis dere har noen kommentarer legg de gjerne igjen i hennes post på FA.
Jeg er veeeeeldig fornøyd med det.
« Siste redigering: 31. aug, 2011, 00:40 av Dax Cyro »

Dax Cyro

• Über Fur
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Dax Cyro er her
« Svar #8 på: 31. aug, 2011, 00:14 »
Rask oppdatering i original posten. Si fra hvis det er noe dere lurer på og ønsker å vite mer om.
Holdt den veldig kort inntil videre :)
Har også ryddet litt i tidligere poster og slått i sammen en del av dem.
« Siste redigering: 31. aug, 2011, 00:40 av Dax Cyro »

iRenia

• Gjest
« Svar #9 på: 31. aug, 2011, 13:39 »
så d e Dax sin naturlige identitet >;3
Stilig suite ^^ Glede mæ bare mer å mer t min egen e ferdig XD

Wolf

• Senior Fur
  • | (• ◡•)| ノ\(❍ᴥ❍ʋ) ~ADVENTURE
    • Vis profil