**cracks knuckles**
Jeg kan oppsummere 2010 som en opplevelse og en overaskelse. På godt og vondt.
Mange planer har blitt gjennomført, samtidig som mange andre planer har måtte bli satt på is.
Jeg kunne aldri ha forutsett at 2010 ville ta den retningen den gjorde.
Og nå den lange forklaringen. For 2011 spådommer se siste avsnitt
![Wink ;)](/forum/Smileys/default/wink.gif)
Dax sine planer for 2010:
- Håpet litt på at året kunne fortsette som året før uten for mange prøvelser.
- Fast jobb hos min tidligere arbeidsgiver, eller hos en annen lokal arbeidsgiver.
- Slå meg ned på i mjøsområdet.
- Spare opp og kjøpe bil.
- Finne meg en kjæreste.
- Dra og oppleve Anthrocon 2010.
- Bestemme meg for om jeg skulle skaffe fursuit, hvordan det skulle eventuelt se ut og hvilken utendlandsk bygger jeg skulle bestille i fra.
Hvordan 2010 egentlig utartet seg:
- Endte opp med et ganske trubulent år. Arbeidsnarkomane Dax måtte lære seg å være uten jobb, og jeg får normalt noia bare i løpet av en uke med ferie.
Masse nye triks og endringer i rutiner måtte til.
- Null jobb, men fikk mye unik erfaring gjennom en helt latterlig mengde jobbintervjuer.
F.eks. nervene man pleier å ha når man skal møte nye folk er totalt borte.
- Heller mer og mer mot å flytte tilbake til Oslo. Jeg kjenner for mange i området og har for mange interessante arbeidsplasser der.
- Null bil. Deler av oppsparte ressurser ble fokusert på jobbsøking og furmeets/cons isteden, men angrer ikke på det.
- Fortsatt singel, men har ikke død av det
![Wink ;)](/forum/Smileys/default/wink.gif)
- Anthrocon endte opp langt ut over egne forventninger, og ble kombinert med Eurofurence i sammen slengen.
- Dax havnet på ref.sheet, og ble heldigvis overbevist til å la jobben bli gjort her i Norge.
- Og mange positive overaskelser.
Så... hvordan kommer 2011 til å bli?
Som i fjor har jeg mange planer/forventninger, men jeg vet ærligtalt ikke hvor jeg vil ende opp.
Min filosofi, og mitt beste tips til andre, er å legge planer men samtidig forvente at alt kan bli endret.
Den beste måten å håndtere det ukjente er å ha en hovedplan og litt alternativer liggende klare.
Mest sannsynligvis vil ting gå en helt annen vei, men da vet man i det minste hvor mye planene endret seg
![Smiley :)](/forum/Smileys/default/smiley.gif)