Uff, glemte å poste her gitt.
Jeg har vist fra før at jeg er ekstremt nerdete av meg selv, så ting gikk som det gikk og jeg endte opp hekta på Magic.
Det startet med en introrunde hos Reggy/Fangz. Deretter litt småspilling en gang i blant mot Tellos og/eller Miles.
Som nybegynner kunne jeg kjøpe noe som heter "intro deck" som er en begynner deck hvem som helst kan bruke.
Personlig hadde jeg lyst til å lage mitt egent set, så jeg gikk for et "deck builder's toolkit". Kostet en hundrelapp ekstra, men gav meg mange flere kort for penga.
For de av dere som kjører OpenOffice har jeg også laget et lite men greit spreadsheet.
Jeg bruker den for å holde oversikt på decks og for å sjekke at kortene ikke er for ubalanserte (f.eks. for lite/mye land).
Dere kan gjerne bruke spreedsheet og/eller komme med forslag. Skal kanskje sette opp en måler for anbefalt fordeling av land basert på kort senere.
"Blue/Green" og "White/Black" har allerede blitt testet ut mot andre spillet. Bl.a. Tror jeg Tellos elsker Blue/green sine 3 sleep kort

"Red" er bare noe jeg slengte i sammen fra overflødige kort, mens "White/Green" er et forsøk på en AUUUUUUUra deck.
Tillegg: Tilfelle folk lurer. Nei jeg er ikke redd for at folk vet hvordan deckene er bygd opp.
Jeg er en sterk motstander av "
Security through Obscurity". En god deck skal være avhengige av spilleren selv og minimalt med "luck of the draw". Jeg foretrekker heller at motstandere kjenner til svakhetene på forhånd, da en god spiller vil uansett finne dem.