Skrevet av Emne: Valg 2009  (Lest 7114 ganger)

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Valg 2009
« på: 09. sep, 2009, 23:53 »
Ja, da er vi langt inni valg-tiden, mer mot slutten av alt, og hvor alt skal avgjøres demokratisk..

Hva slags tanker og meninger har dere om valget i år?
Valgprogram, Parti-lederne, alt som går under valget i år, la oss høre det  [laugh]

Jeg synes valgprogrammene går ganske likt om likt blant partiene, og fra mitt synspunkt så synes jeg de satser veldig mye på byer, trafikk, skatt og ting i den duren..
Det er ikke dumt dette, men jeg savner litt mer om Miljø og dyrevern...
Parti-Lederne er litt sånn ute å kjører en gang i blant.. Har ikke så veldig mye å si om de akkurat..

Personlig så håper jeg for all del at Senterpartiet, Rødt/Norsk kommunistisk parti, SV, og KRF (kommer ikke på noen flere) ikke kommer til makten..
Jeg vil heller ha FRP, Norges Patriotene og Høyre opp i makten... samt et annet parti som jeg velger å ikke si av visse grunner...

No mer skal jeg ikke si for denne gang.. ^^ ihvertfall ikke her og nå

Go ahead, fortell oss hva du synes og vil  [smile]

Kixt

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1049
  • Maritime Engineer
    • Vis profil
Sv: Valg 2009
« Svar #1 på: 10. sep, 2009, 01:04 »
La politikerne ljuge tungen av seg, jeg tror ikke en dritt av hva di sier. I alle mine år i Norge har jeg ikke sett en eneste forandring. En ting som di alle legger seg på er bedre veier for norge, men av alle regjeringene som har kommet og gått har INGEN reparert eller gjort noe med dem.


Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Valg 2009
« Svar #2 på: 10. sep, 2009, 07:14 »
La politikerne ljuge tungen av seg, jeg tror ikke en dritt av hva di sier. I alle mine år i Norge har jeg ikke sett en eneste forandring. En ting som di alle legger seg på er bedre veier for norge, men av alle regjeringene som har kommet og gått har INGEN reparert eller gjort noe med dem.


de er noen løgnere uansett, og late døsemikler  [sad]

Tirga

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 665
  • Not used
    • Vis profil
Sv: Valg 2009
« Svar #3 på: 10. sep, 2009, 09:02 »
Åherregud ikke her også,...  [sad] 

"Counting down. All functions nominal. All functions optimal. Counting down. The center holds. The falcon hears the falconer. Infrastructure, check. Wetware, check. Everyone hang on to the life bar, please."

 Characters:   Tirga(Fox-cat) || Snowspott(Cat-cyborg-human) || Drak(Pony)

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Valg 2009
« Svar #4 på: 10. sep, 2009, 09:05 »
Åherregud ikke her også,...  [sad] 


Awww!

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: Valg 2009
« Svar #5 på: 10. sep, 2009, 10:20 »
Åherregud ikke her også,...  [sad] 

Her også?
Lei av valg-snakk og sånt?
Utrolig nok så er det litt snakk om Norges fremtid når det er snakk om Valg

Kixt

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1049
  • Maritime Engineer
    • Vis profil
Sv: Valg 2009
« Svar #6 på: 10. sep, 2009, 11:30 »
Åherregud ikke her også,...  [sad] 

Her også?
Lei av valg-snakk og sånt?
Utrolig nok så er det litt snakk om Norges fremtid når det er snakk om Valg

Nei, det er bare prat om bytte frontsfigurer. Norge kommer aldri til og forandre seg.

Guys, vote Sofavelgerne. Hva skal vi gjøre for Norge? Jo! Ikke en dritt, vi kommer bare til og la Landet fortsette som det alltid har gjort!


Hvorfor kan ikke politikere være så åpne og fortelle den sannheten der.

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: Valg 2009
« Svar #7 på: 10. sep, 2009, 13:15 »
Åherregud ikke her også,...  [sad] 

Her også?
Lei av valg-snakk og sånt?
Utrolig nok så er det litt snakk om Norges fremtid når det er snakk om Valg

Nei, det er bare prat om bytte frontsfigurer. Norge kommer aldri til og forandre seg.

Guys, vote Sofavelgerne. Hva skal vi gjøre for Norge? Jo! Ikke en dritt, vi kommer bare til og la Landet fortsette som det alltid har gjort!


Hvorfor kan ikke politikere være så åpne og fortelle den sannheten der.

Sant, Norge kommer ikke akkurat til å forandre seg så mye...
Den største forandringen blir vel når Oljefondet går opp, og når det ikke er mer Olje å bore opp..
Da begynner det å skje forandringer,  vil jeg tro

Tirga

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 665
  • Not used
    • Vis profil
Sv: Valg 2009
« Svar #8 på: 10. sep, 2009, 22:02 »
Åherregud ikke her også,...  [sad]  

Her også?
Lei av valg-snakk og sånt?
Utrolig nok så er det litt snakk om Norges fremtid når det er snakk om Valg

Hmm det er bare at det er andre forumer der det er mer passede å snakke om "valg"  
argh orker ikke å diskutere dette her også, "hadde" jaffal håpet at man ikke snakket om så her  [sad]

Grunnen til at jeg ikke ønsker å prate om valg her, er at jeg ønsker ikke å bli iritert, eller mislike andre furrys bare på grunn
av deres politiske trosretninger...
eller å mislike andre furrys på grunn av krangliga om andres politiske trosretninger  

Skulle egentlig ønske at det var samme politikk her som på et av favorit utestedene mine:
"Snakker du relgion/politikk her, så er det på huet ut"


NB: ja jeg vett jeg har brukt ordet "trosretninger" om deres valg figurer  [wink]
"Counting down. All functions nominal. All functions optimal. Counting down. The center holds. The falcon hears the falconer. Infrastructure, check. Wetware, check. Everyone hang on to the life bar, please."

 Characters:   Tirga(Fox-cat) || Snowspott(Cat-cyborg-human) || Drak(Pony)

Moonie

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 394
  • Quotegasm!
    • Vis profil
Sv: Valg 2009
« Svar #9 på: 10. sep, 2009, 23:47 »
Jeg hadde ikke stemt om jeg så hadde kunnet, siden det Politiske Parti ikke kom over sperregrensen. D:<


Eller.. Kunne hende jeg stemte på Pensjonistpartiet istedetfor.. Bare for å være litt rebel! <.<

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: Valg 2009
« Svar #10 på: 11. sep, 2009, 13:57 »
Åherregud ikke her også,...  [sad]  

Her også?
Lei av valg-snakk og sånt?
Utrolig nok så er det litt snakk om Norges fremtid når det er snakk om Valg

Hmm det er bare at det er andre forumer der det er mer passede å snakke om "valg"  
argh orker ikke å diskutere dette her også, "hadde" jaffal håpet at man ikke snakket om så her  [sad]

Grunnen til at jeg ikke ønsker å prate om valg her, er at jeg ønsker ikke å bli iritert, eller mislike andre furrys bare på grunn
av deres politiske trosretninger...
eller å mislike andre furrys på grunn av krangliga om andres politiske trosretninger  

Skulle egentlig ønske at det var samme politikk her som på et av favorit utestedene mine:
"Snakker du relgion/politikk her, så er det på huet ut"


NB: ja jeg vett jeg har brukt ordet "trosretninger" om deres valg figurer  [wink]

Vel, bekalger da... Kan godt følge den greia til et av favorit utestedene dine jeg hvis det er et ønske...  [wink]

Trosretning og trosretning.. Ingenting nytt skjer med Norge egentlig...
Eneste parti som i praktisk har en trosretning i seg er Kristelig Folke Parti, som egentlig ikke er lov på en måte, siden religion/Trosretning skal ikke komme inn i Politikkens valg...

Valg går vel litt mer på Personligheten, hva man selv ønsker skal skje under en 4-årsperiode, enten om det blir oppfylt eller ikke..

Jeg hadde ikke stemt om jeg så hadde kunnet, siden det Politiske Parti ikke kom over sperregrensen. D:<


Eller.. Kunne hende jeg stemte på Pensjonistpartiet istedetfor.. Bare for å være litt rebel! <.<

Man velger jo helt selv om man vil stemme eller ikke, og hva man vil stemme...
Det å gå som Rebel er vel ikke akkurat det lureste man gjør akkurat  [laugh]
Hadde jeg nå vært 1 år eldre, og et parti hadde vært mye større og lengre oppe i kampen om å bli statsminister og ha fleste Mandater, så hadde jeg heller stemt det enn FRP.

Moonie

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 394
  • Quotegasm!
    • Vis profil
Sv: Valg 2009
« Svar #11 på: 14. sep, 2009, 02:17 »
Høyre! w00tw00t

Kentaru

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 46
    • Vis profil
Sv: Valg 2009
« Svar #12 på: 14. sep, 2009, 15:08 »
Høyre FTW!
Erna Solberg som statsminister

Stem på Høyre hvis du vil ha en annen kurs for Norge! :-)


-Kentaru
(stolt medlem av Høyre siden 2006)

Mikio

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 521
    • Vis profil
Sv: Valg 2009
« Svar #13 på: 14. sep, 2009, 18:13 »
Jeg sier Miljøpartiet De Grønne. Fordi dem tenker på miljøet og DYRENE. Endelig et parti som vil ha vekk dyremisshandling og pelsavl. Dem er også med i Noah =)
Ikke stem frp hvis dere tenker på dyrene. For det eneste bra dem kommer med er at dem vil ha vekk dyrepels og billigere alkohol og tobakk. Så da er De Grønne enda bedre. Jeg stemte på De Grønne i går :D

Ziggy Wolf

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2768
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
Sv: Valg 2009
« Svar #14 på: 14. sep, 2009, 22:44 »
FRP for oss som ikke gidder å betale  en formue studielån

Regandor

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 884
  • Kittyfox =3
    • Vis profil
Sv: Valg 2009
« Svar #15 på: 15. sep, 2009, 09:13 »
jeg gidder ikke stemme på noen av de i år  ^^

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Valg 2009
« Svar #16 på: 15. sep, 2009, 09:20 »
Nå er jo valget over, og resultatet er det samme som for fire år siden ser det ut som.. så vi får gå å redde ulvene..