Nesten alle mine kvinnelige venner har langt hår, enten til skuldrene eller lengre. Og deres venner har også langt hår. De aller fleste vil ikke klippe håret fordi de vil ikke se for guttete ut, de tror ikke de blir å se attraktive ut med kort hår, de tror de ikke kommer til å få seg kjæreste med kort hår, og de vil ha langt hår for å kunne flette det, sette det opp pent eller bare ha hestehale etc.
Noen har kort hår though. De vil ha kort hår for å virke mer guttete, kanskje for å få frem personligheten sin mer, fordi de syns det er lettere å stelle med, de vil ikke ha håret i ansiktet når de spiller, tegner, gjør en type sport eller andre ting etc.
Jeg skal gro håret mitt langt. Jeg er litt lei av å ha kort hår/spesiell hår stil, så jeg vil gå mer "normalt" og kanskje mer feminint, fordi jeg har lyst. Jeg blir nok å farge det en eller annen crazyfarge, som grønn eller kanskje rosa, fordi jeg syns det er pene farger, også vil jeg ikke se HELT normal ut da
(selv om farga hår er ganske normalt nå om dagen da.. heh)
Når det gjelder mine mannlige venner, så har de egentlig ganske like grunnlag for å ikke ha langt hår som jentene. De vil se attraktive ut, de syns det er praktisk, etc