Skrevet av Emne: Restauranter i Oslo  (Lest 11655 ganger)

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Restauranter i Oslo
« på: 15. jul, 2009, 22:28 »
En tråd for å snakke om ulike restauranter i Oslo, hvor man kan dele egne erfaringer og meninger. Dette kan være nyttig informasjon med tanke på furmeets som finner sted i tigerstaden, og for de som bor i Oslo eller skal en tur dit.

Jeg kan jo begynne med å nevne tre spisesteder som ofte har blitt benyttet ved furmeets.

Indian House
En indisk restaurant like i nærheten av Østbanehallen / Oslo S. Ganske god, enkel mat og rimelige priser (selv om de har økt den med et par tiere de siste par årene).

Jaipur
En annen indisk restaurant, denne ved Egertorget / Stortinget t-bane stasjon rett over Burger King. Litt mer "fancy" enn Indian House, med bedre utsikt og finere dekor, og man får dip mens man venter på maten! Men litt høyere priser.

Mama Rosa
En italiensk restaurant som ligger på motsatt side av Jaipur. Ganske god mat, god utsikt, fin dekor, greie nok priser (kunne godt vært et par tiere billigere), og du får varme baguetter mens du venter på maten. De krever dog at du henger fra deg jakken (og eventuelt annet) i garderoben, og oppbevaring der koster penger.


Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Restauranter i Oslo
« Svar #1 på: 15. jul, 2009, 22:40 »
Friday's
Har veldig mye bra der  [ureshii] kan vel kanskje være en tanke dyrt? Et stykke å gå, men jah, finner den ikke så langt unna Outland (husker ikke hva veien heter men er ikke så langt unna stortinget)

Hereford
Biff sted <3<3 Dyrt, men herlig (ikke langt unna Oslo S :D)

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Friday's
« Svar #2 på: 16. jul, 2009, 00:30 »
Friday's er i nærheten av Paleet, altså i øvre del (eller er det nedre del...?) av Karl Johan, et sted mellom Nationaltheateret og Stortinget. De har litt høye priser (men kanskje ikke så mye høyere enn Jaipur når man plusser på nanbrød), men du får gratis påfyll av bruss dersom du bestiller det, og de har flere spennende (men akk så dyre) desserter som jeg gjerne skulle ha prøvd ut! Temaet deres er vel amerikansk gatekjøkken mat, som f.eks. hamburgere.

Jeg tror jeg har vært på ett rufsetreff hvor man spiste der.

Chen

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 606
    • Vis profil
Sombreros!
« Svar #3 på: 16. jul, 2009, 07:41 »
TGIF's ligger også ved Aker Brygge, nedimellom Big Horn Steakhouse og anna.

3 Brødre har også namme mat.
Ligger på Egertorget, rett i "åpninga" der hvis du kommer fra Oslo S.
Desverre virker det ikke som de er helt nøye på åpningstider :P De har tidvis åpent, men ganske namme type texmexy mat.

Why wasn't I informed?

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Bella Napoli & Peppes
« Svar #4 på: 16. jul, 2009, 12:03 »
Kan jo nevne et par til som har vært benyttet en håndfull ganger på diverse furmeets.

Bella Napoli
Italiensk restaurant. Ikke en så stor fan av denne restauranten selv. Lave priser, hyggelig betjening, og gratis salat med eddik, men etter min erfaring har maten har vært ganske kjedelig og smaksløs - men kanskje jeg bare ikke har smakt den rette maten hos de enda. Har vel bare prøvd pastaretter hos de så langt, så kanskje pizzaene deres er mer spennende.

Peppes Pizza
Utvilsomt norges største pizzakjede. Helt grei mat, ganske dugelig utvalg. Jeg vet om tre restauranter i Sentrum; en er inne på Oslo S, den andre er rett utenfor Østbanehallen ved starten av / slutten på Karl Johans gate, og den siste er i mellom Nationaltheateret og Stortinget på motsatt side av Paleet. De gir studentrabat på store pizzaer (husk studentkortet!), og det finnes også studentkupponger der ute som gir andre frynsegoder.

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Sombreros!
« Svar #5 på: 16. jul, 2009, 12:07 »

Desverre virker det ikke som de er helt nøye på åpningstider :P

hørtes merkelig ut xD

Chen

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 606
    • Vis profil
Sv: Sombreros!
« Svar #6 på: 16. jul, 2009, 17:15 »

Desverre virker det ikke som de er helt nøye på åpningstider :P

hørtes merkelig ut xD

Jomen.. jomen... Sant jo!
Vært der opptil flere ganger når man skulle tro en vanlig restaurant har åpent åsså har det vært helstengt. Snodige folk.
Dessuten er det dårlig med drop-in bord dersom man skulle droppe inn sent på en lørdagskveld :P
Why wasn't I informed?

Awite

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 494
    • Vis profil
Sv: Restauranter i Oslo
« Svar #7 på: 16. jul, 2009, 23:25 »
indisk mat er skummelt.. trodde jeg skulle krepere når vi var innom Jaipur xD

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Sombreros!
« Svar #8 på: 17. jul, 2009, 11:06 »

Desverre virker det ikke som de er helt nøye på åpningstider :P

hørtes merkelig ut xD

Jomen.. jomen... Sant jo!

Kan høres merkelig ut for det =P

Chen

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 606
    • Vis profil
Sv: Sombreros!
« Svar #9 på: 18. jul, 2009, 12:21 »
Jomen.. jomen... Sant jo!
Kan høres merkelig ut for det =P

God mat da :)
Why wasn't I informed?

Ziggy Wolf

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2768
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
Sv: Restauranter i Oslo
« Svar #10 på: 27. jul, 2009, 22:13 »
Um Elmstreet? Stengt talt en bar, men de har grustomt gode chiliburgere. Og uber komfy gedigene chesterfeild soffaer. De spiller en del rock og har konserter og greier.  Pleier å henge der etter skolen av og til.

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Lemongrass
« Svar #11 på: 29. jul, 2009, 11:27 »
Hvor ligger så denne Elmstreet?

Ellers kan jeg nevne...

Lemongrass
En karibisk restaurant. Litt mer eksklusiv enn andre jeg har vært på, og da med litt stivere priser. Vegetarrettene koster rundt 160, kyllingrettene rundt 200, og fisk og kjøtt ligger mellom 200 og 300. Hadde et tre-retters måltid der som var meget godt! Fikk bananbrød til forretten, og hovedretten kom med småvarme, myke bananchips. Og serviettene luktet godt! Jeg mener den ligger ned gaten ved Norli ved Universitetet.

Mikio

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 521
    • Vis profil
Sv: Restauranter i Oslo
« Svar #12 på: 01. aug, 2009, 12:43 »
Elmstreet eller hva det heter, ligger ved oslo s hvis jeg ikke husker feil=P

Ziggy Wolf

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2768
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
Sv: Restauranter i Oslo
« Svar #13 på: 09. aug, 2009, 14:25 »
Bingo! Du kryper derg ut av oslo S med snuta mot slottet op Karljohan, og tar til høyre rett før burgerking.
PLeier å henge der en del etter skolen,  Helt konge sted!

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Restauranter i Oslo
« Svar #14 på: 18. jun, 2010, 02:12 »
Fikk endelig prøvd et nytt matsted i Oslo! Nemlig:

Sakana Sushi
På anbefaling av Ziggy. Maten var meget god og prisene var rimelige, så tror jeg definitivt vil prøve å komme meg tilbake hit en gang jeg er i sushi humør. Det eneste negative jeg kan komme på er at lokalet virket litt lite. Ligger ganske nærme Østbanehallen, like i nærheten av Indian House som nevnes ovenfor.
« Siste redigering: 18. jun, 2010, 02:20 av Miles T.F. Baxxter »

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Restauranter i Oslo
« Svar #15 på: 19. jun, 2010, 01:06 »
Personlig vil jeg nok anbefale Sushi og Wok på Majorstua.
Sakana er fin og billig plass, men den blir litt ensformig hvis du ikke tåler rå fisk :)
Sushi og Wok er litt lenger unna og koster litt ekstra, men du får større utvalg OG kan bestille sushi på den klassike måten.


Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Restauranter i Oslo
« Svar #16 på: 05. feb, 2012, 02:26 »
Har ikke spist på så veldig mange nye, spennende steder i Oslo på en stund, men her er nå et par jeg nylig var på.

Nighthawk Diner
Noe så sjelden som en amerikansk diner i Oslo! Komplett med jukebox og servitriser i skjørt. Stor hamburgermeny, men en del annet også, bla. diverse amerikanske frokostretter som får hjertet til å skrike. Hamburgeren jeg prøvde var ganske god, og jeg fikk endelig prøvd en root beer float, som også var ganske god! Men et litt krunglete sted å komme seg til, dessverre.

Fyret
En gastropub jeg fikk anbefalt av en venn. Flere småeksotiske danske- og norske spesialiteter, og greie priser. Ligger beleilig til på Youngstorget, men stedet er litt lite så det kan være vanskelig å få plass hvis man kommer i rushtiden. Jeg prøvde noget lunt, som var dansk leverpostei med diverse tilbehør. Retten falt vel ikke helt i smak, men jeg kunne godt tenkt meg å dratt tilbake og prøvd en annen rett.

Leophan

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2747
  • Rawr!
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Restauranter i Oslo
« Svar #17 på: 05. feb, 2012, 08:35 »
Kan anbefale Prima Fila i borggården, også kjent som Fridtjof Nansens plass. Koselig italiensk sted med god mat. Et godt utvalg av pizza og pasta gjør også at et besøk ikke nødvendigvis blir så dyrt.


Har vært på Nighthawk en gang og syntes maten var altfor salt, fikk nesten vondt av å spise den, men har tenkt å gi dem en ny sjangse til på onsdag

Dax Cyro

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4277
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Sv: Restauranter i Oslo
« Svar #18 på: 05. feb, 2012, 09:30 »
Ellers kan jeg anbefale Santinos ved Youngstorget hvis man plutselig er en liten flokk.
Så langt har de alltid klart å ordne plass til alle, og alltid vært veldig hyggelige.
Bare pass på å spør selv om det ser fullt ut. Man ser kun 50% av resturanten fra ut siden, og de pleier å fylle opp først her.
« Siste redigering: 05. feb, 2012, 14:07 av Dax Cyro »

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Restauranter i Oslo
« Svar #19 på: 19. jun, 2013, 16:41 »
En stund siden denne tråden ble brukt! Så, på tide å fikse det.

Illegal Burger

Et bortgjemt men populært burger-sted like ved Youngstorget. Har prøvd det tre ganger nå. Første gang var ikke så bra. Prøvde en dobbel vegetar Gourmet-burger, og den var relativt smakløs; det smakte ikke så mye av selve vegetar-burgerene, og toppingen på den varianten hadde vel relativt "svake" smaker i tillegg, så vegetar-burgerne hjalp vel til med å dempe den lille smaken som var der. Andre gangen prøvde jeg en enkel Illegal Spesial med vanlig okse-burger, som var helt grei. Sist gang prøvde jeg en enkel Hot Mama De-Luxe med vanlig okse-burger, og den var meget god! Mye smak og småsterk, og de hadde til og med klart å få til baconet riktig. (Alt for ofte er baconet man får ute alt for dårlig stekt, og fortsatt mykt og "slaskete".)

Alle burgerene har den særegne smaken man får av en grill, som kan sitte i ganen flere timer etterpå. Det kan også bli en del gris, siden man må spise med hendene. Lokalet er lite så det kan bli en del støy der, dessverre. Ganske rimelige priser, men man må betale ekstra hvis man vil ha noe tilbehør, og tilbehøret kommer i relativt små porsjoner. Helhetlig et ganske greit sted hvis man vil ha noe raskt og rimelig, men vil ha noe mer spennende enn Burger King og McDonald's. Tror jeg prøver å dra et par turer til, i alle fall; har fortsatt lyst til å prøve ut deres fiske-burgere.

Leophan

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2747
  • Rawr!
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: Restauranter i Oslo
« Svar #20 på: 04. jul, 2013, 22:10 »
Hvis noen vil være med å prøve hamburgerne på Døgnvill er det nå under 2 uker til Løven & Revens Kulinariske Ekskursjoner setter sine poter der

http://www.norwegianpaws.org/forum/index.php?topic=3547.0

Miles T.F. Baxxter

  • Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 4281
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
Sv: Restauranter i Oslo
« Svar #21 på: 06. jul, 2013, 18:58 »
Illegal Burger har stengt for sommeren. Åpner ikke igjen før 1. august. [sad]

Eltanin

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1179
  • Jimmierustler
    • Vis profil
    • FA
Sv: Restauranter i Oslo
« Svar #22 på: 10. jul, 2013, 15:43 »
Ser man etter god pasta, anbefaler jeg Olivia på Tjuvholmen på det sterkeste! Maten er supergod, lokalene er kjempefine, men skal man spise der på fredagskvelden, burde en virkelig reservere bord, det blir fort fult. De har også pizza som folk flest sier er veldig gode. Personlig syns jeg de blir litt kjedelige, men de er nok verdt å prøve ut de også. :D