Som jeg kanskje ikke vet er 100% sant, men hatt og skjegg... ser jeg mer som et påheng enn å fungere.
Så du ser på skjegg, som egentlig bare er hår som gror ut av trynet, som et "påheng", mens langt hår er greit og ikke et tegn på latskap?
Jeg prøver virkelig å se hva du skriver ifra alle mulige vinkler, men jeg klarer ikke å forstå tankegangen din i det hele tatt. Foreslår at du skal prøve å tenke gjennom litt mer av hva du sier før du sier det, det pleier å lønne seg.
Jeg har selv nokså stort skjegg fordi jeg liker det, og fordi jeg hater hvordan fjeset mitt ser ut glattbarbert. Jeg vasker det like ofte som jeg vasker håret og tar godt vare på det. Det er ren preferanse, ikke mer komplisert enn det.
Vel for å sitere de på 50 tallet. De beregnet skjegg som uhygenisk. Noe som jeg mener ser slikt ut for å være ærlig. Eller man kan påstå de med langt hår kan slite ut håret om de ikke tar vare på det, men jeg synes bare det er et bedre alternativ mer eller mindre.
Håret som jeg har på hodet hadde også vært uhygienisk hadde jeg ikke stelt med det, greid det, vaska det og passa på at det ikke ble fettete og ekkelt. Hadde jeg fått noe i det, hadde jeg vaska det bort. Men det skal sies at kort hår er mye lettere å vaske og stelle enn langt. I tillegg er det mye lettere for oss i dag å vaske håret vårt enn det var for 66 år siden. SPESIELT siden vi bor i Norge.
Og om jeg forstår rett, så er det akkurat det samme med skjegg, for utenom det faktum at det er rett i trynet isteden for oppå hodet 8D
Pappa har bart, og han har ikke noe problem. Brodern har litt skjegg, og det går helt bra. Kjæresten kunne godt hatt mye mye mer skjegg enn han selv ønsker, og jeg ville fortsatt syns han er en kjekk mann. Han klarer godt å ta vare på hygienen sin som alle andre. Wolverine har verdens kuleste skjegg. Jack black ser snasen ut med skjegg. Hagrid hadde ikke vært Hagrid uten skjegget sitt. Det er også så mye gøy man kan gjøre med skjegget/barten sin for å endre på utseende. Salvador Dali hadde verdens beste bart!
Når en Wookie klarer å holde seg rein, så skal en person med hår på kroppen, skjegg og liknende klare det også.