Jeg hadde Wii med de fleste spillene, favoritt spillet var Monster Hunter 3 uten tvil, de stengte serveren til det for å gi det ut på nytt på WiiU'n .. var rimelig småforbanna på det ei go stund, så det var lenge til jeg aksepterte at WiiU versjonen var mer stabil og kjøpte .. er pga den serien at jeg har 3DS XL MH4U spesial edition

og venter på at neste skal komme til sommer/høst *veldig fan*
Er relativt skuffet over Twilight princess HD selv om jeg koser meg, stort set bare texture oppdatering og diverse småfiks, hadde wii versjonen allerede og detta var nesten en nedgradering. Har ikke testet, men hvis man ikke kan bruke wiimote+numchuck på den så anser jeg det i hvert fall som nedgradering.
Retro spillene kan dra en viss plass (mulig jeg kjøper ett og annet men uansett), indie spillene som har fått tittelen Wii U spill kan følge med, kjøper dere på PC, amiibo's kan de bare ha for seg selv .. nye WiiU spill er sjelden sort, men jeg synes de har vært gode, men i mine øyne er det ingen tvil om at nintendo har blitt feig på nysatsing og spiller på kjente karakterer .. noe de har en god del av siden de også har kjøpt opp karakterer fra andre konsoller. Salgsmessig er det nok gode trekk, så GG WP nintendo .. men jeg tar gjerne litt mer krydder i mixen.