Jeg må selv innrømme at jeg ofte vandrer meg litt vekk i drømmetanker om et mer liberalistisk/objektivistisk samfunn. Men det jeg har lært etter flere år med politisk interesse og debatt er at folk er så utrolig forskjellige, noe INGEN ytterpunkter/ekstremer i politikken tar hensyn til. Libertarianisme passer for en viss type mennesker, akkurat som alle andre mer ekstreme holdnigner passer for en annen type mennesker. Og for at et samfunn skal fungere er det nå slik at en må prøve å møte så mange på halvveien som mulig, samtidig som det gagner fellesskapet. (For selv libertarianisten i meg annerkjenner at et svekket fellesskap ikke gagner enkeltindividet.)
Så selv om slike teorier ser utrolig bra ut på papiret vil de nok aldri funke i praksis. Men det er fremdeles viktig at en diskuterer disse ideene! For tross alt er sosialdemokrati et jævla dårlig system, det er bare det beste av det vi har testet ut ;b
Forøvrig ser jeg du har vært veldig aktiv både på forumet og på telegram med å prøve å starte politiske debatter. Jeg vil heller anbefale deg å finne mer politisk rettede diskusjonsplasser da. Det er sikkert flere folk her som er interessert i politikk, men de fleste vil nok ikke distutere det fordi det fort kan skape kvalme og sure miner. Det er tross alt et furryforum, ikke et politikkforum.

Greit å ha et sted hvor en bare kan slappe av og diskutere søte dyr og slikt i stedet.
Videre vil jeg råde deg til å prøve å finne nøytrale steder, og ikke gå i den fellen mange gjør hvor de finner interessegrupper og folk som kun er enig med en selv. Det er bra å tenke utenfor boksen, men det er også veldig bra å få utfordret synspunktene sine!