De har alle sine fordeler og ulemper. Det skal mye til å finne et program du ikke kan kjøre med Windows. Du kan også endre så mye du vill på både software og hardware. Derfor er det ofte det beste valget for mange. OS X mener jeg at er litt mer "polert" og det følger ofte med gratis software som du ikke får med Windows. Hvis du har en datamaskin som kjører OS X så er det mest sannsynlig en Mac med god byggekvalitet, sikkerhet og kunde støtte. Når det kommer til Linux så er det ofte ett godt alternativ fordi det er gratis. Ikke mer og si om det. ![wolf-happy [w-happy]](/forum/Smileys/default/wolf_smile_happy.gif)
Jeg personlig kjører Windows fordi jeg er mest kjent med og det gjør alt jeg vil at datamaskinen min skal gjøre.
Som for mesteparten er å spille spill. ^~^
Windows er jo kongen av haugen fordi det er få programmer som ikke funker der. Om jeg skal gruppere de 3 ville jeg gått for at:
Windows: Altmulig OS for de som bruker pc'en til mer enn å lese dagbladet.
Mac OS: Enklere og et mer vennlig OS, har mindre å tilby der det appellerer for det meste til folk som ikke er gode på data og ønsker et enkelt UI.
Linux: Her kommer proffene inn, det er ingen grunn til at du skal ha det som vanlig pc bruker, med mindre du er utvikler eller programmerer i operativsystemet, det er noen linux varianter som er mer brukervennlig en andre, men de fleste krever over gjennomsnitt i dataferdigheter.
![fox-ureshii [ureshii]](/forum/Smileys/default/redfox_ureshii.gif)
Her er en meget bra stripe som oppsummerer det å feilsøke i de ulike OS-ene :
http://imgur.com/gallery/E0egp