Ikke sikker på om jeg helt forstår hva du er ute etter, men jeg har en historie av det slaget.
Jeg har alltid vært ekstremt nerdete. Jeg var han som faktisk jobbet i mattetimene og som elsket fysikk og historie and all that jazz. Ville alltid jobbe med de vanskeligste emnene, og gikk på fritiden min til ekstra avanserte mattegrupper på UiO (yeah I did that). Hadde generelt gode karakterer i alle fag, enda jeg ikke jobbet mye med dem. Jeg hadde tenkt til å studere på universitetet. Nøyaktig hva visste jeg ikke, men det fikk komme siden. En vakker dag på våren i 3. klasse på VGS våknet jeg opp og rett og slett orket ikke tanken på å gjøre noen av de tingene jeg likte lenger. Ingenting som tidligere interesserte meg virket lokkende, studier kunne bare dra seg til helvete, orket ikke mer skole. Hadde lyst til å slutte der og da, men jeg klarte å karre meg gjennom eksamnene og sluttet med de samme karakterene jeg hadde hatt inntil da. Men jeg har ikke hatt lyst til å jobbe med noe innen akademi siden. Etter det gikk jeg på FHS i Agder, på en friluftslinje og har ikke hatt det bedre i hele mitt liv.
Så ja, der har vi det. Jeg vet ikke hva som skjedde. Jeg vil ikke kalle det skolelei, for det skjedde over natten. Har aldri hatt noen liknende tanker før den dagen og har aldri sett tilbake på det heller. Det var rett og slett bare et skille. Jeg er fremdeles glad i fysikk og er flink i matte, men om jeg må jobbe med det føler jeg bare vemmelse.