trodde egentlig dette emnet var bare om asbergers, adhd eller dysleksi jeg da men uhh siden det ikke bare gjelder sånne ting kan jeg jo legge til noe litt mer.
gikk gjennom noen tester hos min psykolog for en stund siden, hadde høyt på somatiske lidelser, tvangstanker/OCD, depresjon og angst.
Har en del teit hodepine og smerter i ledd pga at jeg normalt sett har et stemningsleie på 0 or below. Har en tendens til å plutselig få sår og blåmerker out of the blue. Ikke nødvendigvis somatiske greier det da men, de er still uforklarelige.
Jeg har ofte mange tvangstanker og OCD. Ting jeg gjør på stoppe på et tall som ser "rent" ut, som 100, 555, 15, etc. I tilleg må karakterene mine ha et spesifikt utseende, ellers blir jeg gal (derfor har jeg skifta fursona ganske mange ganger/har mange fursonaer). Når jeg er på plasser hvor det er "firkanter i gulvet" så må jeg følge et bestemt mønster, samme med gangfelt. Pulten min må også se perfekt ut, hvis ikke jeg klarer å holde det bra går hodet mitt i fullstendig "care mode" og jeg klarer ikke rydde opp. Når jeg endelig rydder, blir det et stort ryddeshau hvor ALT i hele rommet mitt skal ryddes, selv ting som står på plass. (skal settes opp etter farge eller i alfabetisk rekkefølge, etc) veldig slitsomt!
Depresjon er noe jeg har slitt med lenge. Det er mange grunner til at depresjonen min er en ting, trenger ikke å dele det offentlig though. Forhåpentligvis vil det lette på når jeg trener og når jeg har flytta herifra
Angsten min er ganske ille. Den blir ikke noe bedre når foreldre har en tendens til å bare dytte meg ut i ting jeg ikke takler med angst. Heldigvis har vennene mine litt mer vett og klarer å hjelpe meg i situasjoner jeg syns er vanskelig (som å dra på butikken, snakke med fremmede, dra på åpne plasser, etc)