Skrevet av Emne: S.Z.'s Minecraft Server  (Lest 9565 ganger)

S.Z.

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 200
    • Vis profil
    • FA
S.Z.'s Minecraft Server
« på: 07. mai, 2014, 22:05 »
Jah så nå leier jeg en minecraft server, bare vanilla foreløpig og ikke noe fancy ennå, tar gjerne imot forslag og jeg tror jeg skal kikke litt og se hva som er tilgjengelig på nettet, er evigheter egentlig siden jeg sist rørte spillet, interessen daua ut da spillet gikk ut av betafasen, så det er ganske mye nytt som jeg ikke har sett før.

Når det gjelder regler så er det meste tillatt, så lenge folk respekterer hverandre. Det siste jeg vil er å begynne å svarteliste folk p.g.a. problemer med griefing o.l., men folk på dette forumet er vel siviliserte nok til at det ikke er nødvendig. ^^

Men om noen har noen som helst problemer, så kan en alltids sende en p.m. eller skrive på tråden her, så skal jeg nok klare å løse problemet.

Navn: Sejez's Minecraft Server
IP: mc7.spillvert.no / Port: 25716

Click anywhere above to view szgoesbananas's stream.

Kosedragen

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 145
  • Pink and fluffy
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: S.Z.'s Minecraft Server
« Svar #1 på: 07. mai, 2014, 22:18 »
Kult :D Jeg skal se på å få etablert meg så snart jeg får somlet meg til det. Jeg heter Carvonus ingame.
Takk skal du ha.

S.Z.

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 200
    • Vis profil
    • FA
Sv: S.Z.'s Minecraft Server
« Svar #2 på: 08. mai, 2014, 08:08 »
Serveren kommer til å være nede til kl. 11:00 p.g.a. hardware oppgraderinger, skal oppdatere posten om maintenancen utsettes. Håper ikke at det er til hinder for noen. ^^

Edit: Serveren er online igjen. ^^
« Siste redigering: 08. mai, 2014, 11:16 av S.Z. »

Click anywhere above to view szgoesbananas's stream.

S.Z.

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 200
    • Vis profil
    • FA
Sv: S.Z.'s Minecraft Server
« Svar #3 på: 12. mai, 2014, 22:11 »

Soon har eg all TNTen jeg trenger, er tidkrevende å sette sammen en fungerende mobgrinder.

Lønely fyr luuking for ppl to waste time with. Hører på diverse podcasts for å holde meg gående her for svarte. '-.-



Click anywhere above to view szgoesbananas's stream.

Velvian

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 369
    • Vis profil
Sv: S.Z.'s Minecraft Server
« Svar #4 på: 13. mai, 2014, 12:25 »
Prøvde å logge meg på for litt sida, men det funka ikke, stod bare at jeg ikke kunne nå servern =/

S.Z.

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 200
    • Vis profil
    • FA
Sv: S.Z.'s Minecraft Server
« Svar #5 på: 13. mai, 2014, 13:09 »
Virkelig? Kan du kopiere hva du skrev som serveradresse?

Trodde ikke at det skulle være et problem i det hele tatt, men men tar 1 steg om gangen her, finner nok utav til slutt. :)

Click anywhere above to view szgoesbananas's stream.

Kosedragen

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 145
  • Pink and fluffy
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: S.Z.'s Minecraft Server
« Svar #6 på: 13. mai, 2014, 13:12 »
Jeg kom meg på no problem.

Velvian

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 369
    • Vis profil
Sv: S.Z.'s Minecraft Server
« Svar #7 på: 13. mai, 2014, 13:59 »
Virkelig? Kan du kopiere hva du skrev som serveradresse?

Trodde ikke at det skulle være et problem i det hele tatt, men men tar 1 steg om gangen her, finner nok utav til slutt. :)

Sitter ikke hjemme nå, men sjekker så fort jeg er hjemme.
Trur jeg skrev "mc7.spillvert.no" bare.

S.Z.

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 200
    • Vis profil
    • FA
Sv: S.Z.'s Minecraft Server
« Svar #8 på: 13. mai, 2014, 14:06 »
Virkelig? Kan du kopiere hva du skrev som serveradresse?

Trodde ikke at det skulle være et problem i det hele tatt, men men tar 1 steg om gangen her, finner nok utav til slutt. :)

Sitter ikke hjemme nå, men sjekker så fort jeg er hjemme.
Trur jeg skrev "mc7.spillvert.no" bare.

Prøvde det selv først, det virker ikke.

Den korrekte måten å gjøre det på er:
mc7.spillvert.no:25716

Click anywhere above to view szgoesbananas's stream.

Velvian

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 369
    • Vis profil
Sv: S.Z.'s Minecraft Server
« Svar #9 på: 13. mai, 2014, 18:03 »
Virkelig? Kan du kopiere hva du skrev som serveradresse?

Trodde ikke at det skulle være et problem i det hele tatt, men men tar 1 steg om gangen her, finner nok utav til slutt. :)

Sitter ikke hjemme nå, men sjekker så fort jeg er hjemme.
Trur jeg skrev "mc7.spillvert.no" bare.

Prøvde det selv først, det virker ikke.

Den korrekte måten å gjøre det på er:
mc7.spillvert.no:25716


Aaah, jammen da gir det mer mening xP

Kosedragen

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 145
  • Pink and fluffy
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: S.Z.'s Minecraft Server
« Svar #10 på: 13. mai, 2014, 22:18 »
Yeees, nå fikk jeg litt dilla på Minecraft igjen. Må si at terrenget serveren genererte er blant de bedre jeg har spilt på i det siste. Har følt at verdensgeneratoren var blitt litt kjedelig i de nyeste versjonene av Minecraft :c

Velvian

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 369
    • Vis profil
Sv: S.Z.'s Minecraft Server
« Svar #11 på: 14. mai, 2014, 01:38 »
Yeees, nå fikk jeg litt dilla på Minecraft igjen. Må si at terrenget serveren genererte er blant de bedre jeg har spilt på i det siste. Har følt at verdensgeneratoren var blitt litt kjedelig i de nyeste versjonene av Minecraft :c

Du skal se terrenget som blir generert når man spiller på et "amplified" map :3

Kosedragen

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 145
  • Pink and fluffy
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: S.Z.'s Minecraft Server
« Svar #12 på: 14. mai, 2014, 02:15 »
Har sett det, det er kult, men jeg er mer interessert i litt mer praktiske landskap.

Atrox

  • Global Moderator
  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 3201
    • Vis profil
    • FA
Sv: S.Z.'s Minecraft Server
« Svar #13 på: 15. mai, 2014, 22:59 »
eg kjem

S.Z.

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 200
    • Vis profil
    • FA
Sv: S.Z.'s Minecraft Server
« Svar #14 på: 18. mai, 2014, 01:19 »

Noen som har lyst på? :P

Click anywhere above to view szgoesbananas's stream.

S.Z.

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 200
    • Vis profil
    • FA
Sv: S.Z.'s Minecraft Server
« Svar #15 på: 18. mai, 2014, 15:27 »

Nå som end portalen er åpen, lurte jeg på om vi skulle organisert en bum-rush av bossen, fått med så mange som mulig, bare for å gjøre det mer kaotisk enn nødvendig.
« Siste redigering: 18. mai, 2014, 16:05 av S.Z. »

Click anywhere above to view szgoesbananas's stream.

Smiling

  • Overaktiv Fur
  • ***
  • Innlegg: 443
  • Jeg er også kjent som VCR Thunder og Jayce
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: S.Z.'s Minecraft Server
« Svar #16 på: 19. mai, 2014, 22:03 »
Var på den serveren din her om dagen  [cool] jeg startet inne i et type slott.... jeg har ikke rørt noe som helst. men viste ikke helt hvor jeg skulle gå eller gjøre etc..  så om du kunne hjulpet meg litt så hadde det vært fint x3 så var det veldig kjedelig alene da.

S.Z.

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 200
    • Vis profil
    • FA
Sv: S.Z.'s Minecraft Server
« Svar #17 på: 20. mai, 2014, 00:33 »
Var på den serveren din her om dagen  [cool] jeg startet inne i et type slott.... jeg har ikke rørt noe som helst. men viste ikke helt hvor jeg skulle gå eller gjøre etc..  så om du kunne hjulpet meg litt så hadde det vært fint x3 så var det veldig kjedelig alene da.

Er vel afk litt vel ofte, så det er ikke garantert at du får en respons på chatten, det er bare til å ta det som du trenger av ting innenfor slottsmuren, ting jeg ikke vil at folk skal ta har jeg uansett plassert i ender chesten, det er det ganske fritt fram å gjøre som en vil så lenge en ikke går rundt og river ned det andre har laget, så lenge jeg ikke føler meg presset til å gjøre rollbacks til tidligere backups, så burde det ikke være noen problemer. :)

Click anywhere above to view szgoesbananas's stream.

Kosedragen

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 145
  • Pink and fluffy
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: S.Z.'s Minecraft Server
« Svar #18 på: 20. mai, 2014, 01:17 »
Rett vest for spawn ett styke har jeg og en jeg aldri klarer å huske navnet på bosatt oss på en slette o: Ikke vær redd for å poke oss, vi er veldig vennlige. Jeg er på fra tid til annen og setter nye blokker på kreasjonene mine.

EDIT:
« Siste redigering: 20. mai, 2014, 01:29 av Kosedragen »

S.Z.

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 200
    • Vis profil
    • FA
Sv: S.Z.'s Minecraft Server
« Svar #19 på: 07. jun, 2014, 12:10 »
Så idag må jeg betale regningen om jeg vil fortsette å hoste serveren, men er litt for lite aktivitet for tiden at jeg føler for å beholde den a.t.m. Er jo medskyldig i det da jeg selv heller har såvidt vært innom de siste ukene, og jeg er egentlig en nokså dårlig community builder som gjør at jeg sliter med å holde noe gående, spesielt når jeg ikke kjenner folk personlig. Men synes det er hyggelig at så mange har vært innom, og har heller ikke sett noe som helst som engang kan minne om dårlig oppførsel fra noen her.

Det er en mulighet for at jeg kommer til å relaunche en slags server senere, men vil helst gjøre noen endringer slik at det er verdt å holde den gående. Om en skulle spørre meg så synes jeg at problemet er at Minecraft ikke oppmuntrer spillere til å samarbeide med andre spillere, det meste er mye lettere å gjøre alene enn sammen med andre, som igjen fører til at folk naturligvis sprer seg av praktiske grunner, som igjen fører til at det blir nokså lite samhandling mellom spillere.

Om jeg kunne funnet en god måte å løse dette problemet på så hadde jeg vært mer enn villig å prøve igjen senere, men akkurat denne måneden blir det litt lite tid til det av forskjellige grunner, har hendene fulle b.l.a. p.g.a. at det er min siste måned på arbeidsplassen min, så jeg kommer til å måtte bruke tid til ting jeg for å være helt ærlig ikke bryr meg mye om, spesielt må jeg nevne NAV, får avsmak bare av tanken å måtte ha noen som helst kontakt med den... eller på en annen side tror jeg det er bedre at jeg lar være å rante om slikt, kunne nok skrevet en 50 siders essay om hvor jeg synes staten kan kjøre denne NAV etaten sin men nok om det.

Betalingsfristen er idag så om noen har lyst å overbevise meg til å fortsette så kan jo en alltid prøve, om noen har god nok ide som kan berge serveren så er jeg åpen for forslag, jeg lærte en del av dette eksperimentet, forhåpentligvis nok til at jeg kan i fremtiden launche en eller annen server, om det måtte være en Minecraft server eller noe helt annet.

Så til å avslutte så vil jeg si at jeg håper at dere fortsetter å være den største samlingen med folk (eller blir det rettere å si fe i dette tilfellet?) som jeg ikke misliker på nettet, men etter det jeg har møtt av folk her IRL så er det stor fare for at dere ender med å være den største samlingen med folk som jeg faktisk liker på nettet.

Selv om denne skuta sannsynligvis går ned nå så er det ennå håp for at å få den opp etterhvert, sålenge som jeg ikke hoster noe så kan tråden bli brukt til å poste om ting som dere gjerne ville sett i en server, I guess.

Sier bare at remember to fortsett staying awesome.  :D

Click anywhere above to view szgoesbananas's stream.

S.Z.

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 200
    • Vis profil
    • FA
Sv: S.Z.'s Minecraft Server
« Svar #20 på: 07. jun, 2014, 12:24 »
Glemte å skrive at jeg laster opp en mirror av server mapen og tilhørende filer så snart jeg finner en host så folk ikke "mister" det de har brukt tia sin til å bygge her. Er jo ikke kjekt å bruke mange timer på noe og så plutselig bare forsvinner det. :)

Edit: http://www.mediafire.com/download/qieca46uh8k152w/World.zip

Thar was tat don, så nå kan folk spille mapen i singleplayer eller hoste egen server om noen føler behov for det.
« Siste redigering: 07. jun, 2014, 21:44 av S.Z. »

Click anywhere above to view szgoesbananas's stream.

Kosedragen

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 145
  • Pink and fluffy
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: S.Z.'s Minecraft Server
« Svar #21 på: 25. jun, 2014, 19:27 »
Hmm, jeg bare lurer, men er det fremdeles noen interesse for en modda server? Dvs finne en interessant mod-pack som vi kan spille med en stund. Det er ganske mange kule mod packs ute og går.

S.Z.

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 200
    • Vis profil
    • FA
Sv: S.Z.'s Minecraft Server
« Svar #22 på: 25. jun, 2014, 20:33 »
Mebe, har du noen gode forslag?

Click anywhere above to view szgoesbananas's stream.

Kosedragen

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 145
  • Pink and fluffy
    • Vis profil
    • FurAffinity
Sv: S.Z.'s Minecraft Server
« Svar #23 på: 25. jun, 2014, 21:34 »
Yeah, har spilt en del Feed the Beast og Buildcraft eller hva den nå het. Jeg vet Yogscast har en veldig bra modpack. Kan gjøre litt research om det er interessant.

Koob

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 849
  • Duran
    • Vis profil
Sv: S.Z.'s Minecraft Server
« Svar #24 på: 26. jun, 2014, 08:08 »
Rett vest for spawn ett styke har jeg og en jeg aldri klarer å huske navnet på bosatt oss på en slette o: Ikke vær redd for å poke oss, vi er veldig vennlige. Jeg er på fra tid til annen og setter nye blokker på kreasjonene mine.

EDIT:


Det var nok meg :P Slottet mitt ble aldri ferdig da x3