Skrevet av Emne: Furry spirritualitet  (Lest 7466 ganger)

Ziggy Wolf

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2768
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
Furry spirritualitet
« på: 16. feb, 2009, 11:32 »
Ok jeg er nå på min 7 eller 8ede kaffe kopp og føler meg sån passe hyper.
Hadde bare lyst til å få opp en diskusjon rundt furry spirritualitet.
Mange innen fandomen som har nevnt dette før, at de har en slaks spirrituell tilknytning til deres egen fursona, totem eller kraft dyr.
Så er det noen andre som føler at ens valgte dyr er mer en bare noe man har valgt fordi der er "kult"

Jeg for min del har ulven som , fursona, og totem. Den "guider" meg gjennom ting ikke at den svever rundt meg som en ånd eler noe,
men innehar mange av de egenskapene jeg selv ønsker å forbedre.
Og gjennom drømmer, meditasjon  og tarot legging har hjulpet meg ut av en del problemer.
Gidder ikke gå inn i spesifike detaljer enda, med mindre noen spør.

Så jeg vil gjerne høre hva andre tenker rundt temaet?

Ps: noen som vil bli spådd?
« Siste redigering: 16. feb, 2009, 11:34 av Ziggy_wolf »

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Furry spirritualitet
« Svar #1 på: 16. feb, 2009, 12:04 »
du er på en måte også therian? Interessant, tja, spåing klarer drømmene fint å gjøre selv. Men det fins mange ganger den lille reven finner lyst til å gå ut å leke - spesielt nå som det er snø.  For min del tror jeg ikke reven er mitt totem, tror mer på en flygende skapning eller en som bruker massive kraft =P Still looking, still guided :)

Ziggy Wolf

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2768
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
Sv: Furry spirritualitet
« Svar #2 på: 16. feb, 2009, 12:27 »
Therian ville være en god definisjon ja.

Ziggy Wolf

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2768
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
Sv: Furry spirritualitet
« Svar #3 på: 16. feb, 2009, 23:18 »
to forskellige ting som ofte krysser

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Furry spirritualitet
« Svar #4 på: 17. feb, 2009, 07:13 »
De blir ofte krysset ja, eller mer korrekt er det folk er som  begge deler.

DarkFurryEmoWolf

  • Gjest
Sv: Furry spirritualitet
« Svar #5 på: 07. mar, 2009, 01:05 »
interesant liker sånt jeg, min mormor spår litt, og hver gang jeg skal spå henne kommer altid døden opp, uansett vilken måtte jeg stokker kommer den altid på henne. så det er liksom et lite hint. tenker jeg! [w-sad] på meg også men altid på den positive måten sier hun! jaja vel jeg foretrekker ulv, fordi jeg liker meg best med personer jeg kan knyte meg til, kjenner, og kan stole på. Har ikke særlig problemer med å akseptere andre, men jeg tar ikke sånne skritt først. Beskytter andre fremfor meg selv, og underkaster meg lett for ikke å miste noen i en krangel, og ja det er vel en ulv sist jeg leste/sjekket det! [w-happy]

Mikio

  • Senior Fur
  • ****
  • Innlegg: 521
    • Vis profil
Sv: Furry spirritualitet
« Svar #6 på: 07. mar, 2009, 01:29 »
Yeeey, endelig noe jeg kan noe om ;D Sprituelle ting :P
Men ikke det andre. :-X Er forsatt ikke helt inne i furry samfunnet ennå. Føler meg utenfor  :'( Hehe.

Hjemme driver vi med mye rart. Mamma kan legge kort, "prate" med ånder og heale.
Jeg driver å lærer om å legge kort og åssen jeg og kortene kan bli "ett"  [laugh]
Og jeg holder på med to forskjellige helinger. Hender og pendelen min :D



Ziggy Wolf

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2768
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
Sv: Furry spirritualitet
« Svar #7 på: 17. mar, 2009, 11:55 »
kult dama mi driver medpendel og vi har prøvd litt healing.  jeg leger kort og er i ferd med å lage en egen furry kortstokk.

Wolftale

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 5228
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
Sv: Furry spirritualitet
« Svar #8 på: 17. mar, 2009, 12:04 »
denne siden er veldig fin for å finne ut hva de forskjellige (totem) dyrene betyr;
http://foxloft.com/store/tagua
« Siste redigering: 17. mar, 2009, 12:07 av Wolftale »

Rezuriel Shadowfeather

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 76
  • Wolfeh!
    • Vis profil
    • MyFursona
Sv: Furry spirritualitet
« Svar #9 på: 25. mai, 2009, 04:06 »
Yeeey, endelig noe jeg kan noe om ;D Sprituelle ting :P
Men ikke det andre. :-X Er forsatt ikke helt inne i furry samfunnet ennå. Føler meg utenfor  :'( Hehe.

Hjemme driver vi med mye rart. Mamma kan legge kort, "prate" med ånder og heale.
Jeg driver å lærer om å legge kort og åssen jeg og kortene kan bli "ett"  [laugh]
Og jeg holder på med to forskjellige helinger. Hender og pendelen min :D




Huff, misunner deg dypt, heldig du!
Jeg er vel selv ganske så... "Spirituell" selv, jeg sitter ofte under fullmånen og stirrer opp mot den, eller bare sitte i naturen og lytte til vinden, som om den snakker. Jeg selv føler meg relativt ganske knyttet til ulver, slik som fursonaen min. Har selv hatt mange erfaringer med ulver og fra tid og annen fått bekreftet at det er mest sannsynlig til å være min guide i det åndelige plan.

Meditasjon skjer relativt ofte og (så rart som det er) har jeg en tendens til å tro at jeg hører et ul.
Og så frydsomt det er, så drømmer jeg ofte om ulv <3 dette kan jo såklart ha mange forskjellige meninger, men det vet man jo aldri.
Rezuriel: So... what's this? - Thoran: 'This' is the Dark Nimbus spell. - Rezuriel: What does it do? - Thoran: It tortures you, yet it keeps you alive and conscious - Rezuriel: Aaaa.. Why are you holding it towards me? - Thoran: Because this is a part of your training! - Rezuriel's mind: Awwrr cwap!

Trash

  • Hyperaktiv Fur
  • ****
  • Innlegg: 1773
  • Remigus Varg
    • Vis profil
    • Remigus Varg
Sv: Furry spirritualitet
« Svar #10 på: 25. mai, 2009, 20:12 »
Jeg er therianthrope.

Rezuriel Shadowfeather

  • Fur
  • *
  • Innlegg: 76
  • Wolfeh!
    • Vis profil
    • MyFursona
Sv: Furry spirritualitet
« Svar #11 på: 26. mai, 2009, 01:13 »
*Envy*
Rezuriel: So... what's this? - Thoran: 'This' is the Dark Nimbus spell. - Rezuriel: What does it do? - Thoran: It tortures you, yet it keeps you alive and conscious - Rezuriel: Aaaa.. Why are you holding it towards me? - Thoran: Because this is a part of your training! - Rezuriel's mind: Awwrr cwap!

Issah

  • Aktiv Fur
  • **
  • Innlegg: 123
  • Rat. Ratface.
    • Vis profil
Sv: Furry spirritualitet
« Svar #12 på: 09. jun, 2009, 17:13 »
Jeg har en Drage som fursona. Men også som min spirituelle "meg" Hver gang jeg ser "inn" i meg selv så tenker jeg på at jeg Drage i sjela. Det er noe jeg har følt leeenge. Og da mener jeg lenge.
Hver gang jeg føler at jeg burde gi opp eller at det er noe jeg ikke klarer, er det ofte jeg tenker at det ikke er passende, og finner styrke i det.  Så det er mye om hvordan jeg føler om Fursonaen min. Kunne nok forklart mer. Men, meh. Orker bare ikke xD

Snøkrystall

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2189
    • Vis profil
Sv: Furry spirritualitet
« Svar #13 på: 20. nov, 2009, 12:03 »
I know, temaet og topicet er gammelt, men hadde glemt dette her bort, i og med jeg ikke har vært så mye her...

Det å være en furry for meg går mye på sjela...
Det hele ligger liksom i sjela mi... Jeg har ikke tilfeldig plukka ut hva jeg er... Selv om jeg har bytta litt om, men det har noe med at jeg har noe problemer å se hva som virkelig er der..

Samme gjelder typen min (Quintus)... Men han veit hva det er som er i sjela..

Det betyr ganske mye for oss..

Men nå går det ikke akkurat å få gjort no særlig med det, det bare forblir i sjela og på den spirituelle siden...
Trur aldri at vi får oppnåd det å kunne innta formen fysisk som det dyret i sjela...

og mens vi enda er innpå temaet...

Jeg synes det er ganske mange litt mer useriøse furries i fandomet..
En del bare velger seg noe, blir med fordi de enten tegner, eller kanskje liker tegningene...
Eller så bruker de det som en unnskyldning for sex... -,-

Det blir liksom litt feil...
Furry fandom er mye mer enn bare tegning, sex og treff...
Det burde ligge litt mer i sjela..

Regner med at dette blir jeg flame-a for..
But go ahead...

Ziggy Wolf

  • Über Fur
  • ****
  • Innlegg: 2768
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
Sv: Furry spirritualitet
« Svar #14 på: 17. des, 2009, 21:56 »
Jeg for min del er en ulv, siden jeg ble bitt av en hund som liten og hadde mareritt om det en stund. Var faktisk livredd de en stund. Men etterhvert har jeg "blitt det jeg fryktet mest". og kan i dag stirre de fleste hunder i senk.

Mit symbol: et ulvehode inskrbert i en sirkel som danner et ivertert pentagram.
Ofte assosiert med negativitet, men i realitet står det for dyret i mennesket alle de lystene vi nekter oss og som er en del av våre instinkter. Det representerer også motstand, altså motstand mot organiserte former for religion, og at man heller trekker sin styrke fra bakken, det jordlige og naturen, enn noe der oppe.
Ulven som totem representerer, enhet med naturen, loialitet, individualisme, men en sterk tilknyttning til flokken, visdom, tålmodighet, og nye ideer. Men ulven kan også reagere veldig aggresivt om noen i dens flokk blir truet.
Vell, stemmer godt over ens med min personlighet.
« Siste redigering: 17. des, 2009, 22:08 av Ziggy_wolf »