Skrevet av Emne: PS1 eller N64 - Final Fantasy VII eller The Legend of Zelda: Ocarina of Time  (Lest 15475 ganger)

SarahLynx

• Hyperaktiv Fur
  • Glorious 3D lynx waiting for the winter to go away
    • Vis profil
    • LynxLynxLynx
Året er 1998 og du ikke har nok penger til begge konsollene og spillene som følger med.

Hvilken velger du og hvorfor?

Dax Cyro

• Über Fur
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
Ocarine of Time. Uten spørsmål :p

Pilosus Crinitius

• Moderator
  • Senior Fur
    • Vis profil
Retrospektivt hadde eg gått N64 og Zelda, men hadde eg faktisk måtte gjøre valget den gangen tror eg jaggu eg hadde tatt Playstation. I 1998 viste eg ingen verdens ting om the Legend of Zelda, hverken hva det var eller at det var populært. Derimot var det ganske mange godt kjente spill på Playstation.
« Siste redigering: 16. sep, 2013, 00:50 av Pilosus Crinitius »

Six

• Über Fur
  • Purrr :3
    • Vis profil
Zelda!

fordi jeg var en generelt sett nintendonerd da jeg var kidd.

jeg var 2 år i 1998 though.

naetaru

• Gjest
N64 og Zelda, fordi jeg ikke er noen fan av turn-based combat, og generelt sett ville jeg nok synes Zelda så best ut :)

UsagiKun

• Senior Fur
  • PLUR <3
    • Vis profil
    • tumblr
N64 og Zelda, fordi det er det beste som noen gang har blir skapt innenfor spill :3 nuff said

Skarpen

• Global Moderator
  • Hyperaktiv Fur
  • pu5
    • Vis profil
Jeg hadde mange gode timer med begge konsollene, bortsett fra at jeg aldri har spilt final fantasy da :p

Atrox

• Global Moderator
  • Über Fur
    • Vis profil
    • FA
Final Fantasy.

Jeg har prøvd begge spillene, og jeg likte Final Fantasy-serien best, uten tvil.

Moonie

• Overaktiv Fur
  • Quotegasm!
    • Vis profil
Playstation 1 med FF VII uten tvil! (Som forsåvidt er hva det ble til da jeg var mindre.)

SarahLynx

• Hyperaktiv Fur
  • Glorious 3D lynx waiting for the winter to go away
    • Vis profil
    • LynxLynxLynx
Mange fine svar her. Har dere lyst til å utdype litt mer? =)

Chimchar582

• Senior Fur
  • tsuna ^^ :3 , jeg har dykleksi. så mye feil ord
    • Vis profil
thise answer is easy ^^. eg var ikke engang født men hadde velgt definetiv zelda ! siden jeg har  vokt opp med zelda spill fordi store søsteren min var drit stor fan som gjore at eg stjal spillene og spilte de og ja spille er drit gøyt,koselig og alt slikt og link e så drit kulll!! plus eg  er drit stor zelda fan
tsuna ^^

S.Z.

• Aktiv Fur
  • **
    • Vis profil
    • FA
Wimps, alle vet da at Sega Saturn var den beste femtegenerasjons konsollen.

En trenger bare å se reklamen for å forstå det:
http://www.youtube.com/watch?v=5V65dtKOk2Y

Click anywhere above to view szgoesbananas's stream.

Fenris

• Senior Fur
  • jeg har dysleksi men det skal ikke stoppe meg.
    • Vis profil
 jeg var en liten valp oppvokst i en famle som altid hade støtet nintendo. så da det dil var let og velge. det var maro det statet med men zelda bled tilig lakt till i samlin. og til tros for at det tok meg lang tid og finne ut hvordan man lagret ulerti englesk som jeg var storkostejeg med å utforske det fantastiske kongeriket. hyrol med alle sine monstre boser og mensker. hvar et fantasik lan og utforske. å det er det enda. sel omi dag sener jeg det lanet bedre en jeg skjener min egen by.  [w-happy]

det det komer ned til for meg. er om du vil ha et eventyr. vor du beruk mye tid på og utforske hver minste detlje. eller om du vil ha et taktisk reise. or du bruker mase tid på å tilpase deg selv.

for meg er svaret klat.  the legend of zelda. er spilet jeg valte da å er det jeg fortsat velger.

ps. har ikke spilt FF7 enda. men har spilt flere av forjene å etter kome så jeg har en god anlse om det
takk for at du tar deg tid til å lese mine meninger

Ps. Ny avatar diger den

Aikho

• It's me...
  • Hyperaktiv Fur
  • It's me...
    • Vis profil
    • It's me...
PS1 og FFVII, selv om jeg ville foretrukket å velge MGS eller iaf FFVIII hvis vi skal holde oss i RPG sjangeren siden jeg liker begge de to bedre enn FFVII.

Susitar

• Fur
  • *
    • Vis profil
    • Blogg: Ulv i människokläder
FFVII, jag har spelat båda spelen (men ikke klarat av någon av dem  [w-sad]). När det gäller Zelda föredrar jag alltid 2d (som spelen till SNES och Gameboy), för jag tycker det är för svårt med tre-dimensionella pussel. Haha.

FFVII var, och är, ett av mina favoritspel. Och jag växte upp med playstation, så det finns lite nostalgi där...

Zaty

• Hyperaktiv Fur
  • <3 Jinnai <3
    • Vis profil
Satt med NES og Game&Watch LENGE før 1998, så hadde lett valgt N64 med Zelda. Fikk N64 i 1999, så det var ganske nærme!
Alle eg kjente (dvs 3 stk) fikk N64 da den ble sluppet i 1997. Tok meg 2 år å spare til den :P

Klikketiklikk :D

Sigre

• Gjest
Ååå.. Digger FF7 ^^
Beste spillet noen gang!

Ocarina of Time er også ganske morsomt. Synes begge er bra på sin måte.

S.Z.

• Aktiv Fur
  • **
    • Vis profil
    • FA
Tror jeg skal gi et bittelitt mer seriøst svar, har aldri likt Final Fantasy serien noe særlig, så om det bare var de spillene her det var snakk om så hadde det nok blitt Zelda, men på en annen side selv om jeg vanligvis ikke liker RPG spill noe særlig så har PS1 favoritt RPGen min hands down.

https://www.youtube.com/watch?v=tEIURTJKek0   <3 <3
Lager ikke slikt lenger, jeg vet ikke hva det er med moderne RPG spill, men føler det er vanskelig å finne spill som har den samme naive sjarmen nå til dags.

Click anywhere above to view szgoesbananas's stream.

Derek

• Gjest
Jeg husker et RPG spill som jeg spilte på demo som heter Jade Cocoon, jeg likte å kombinere dyr for å gjøre dem sterkere og finne våpen til min main character. Det første jeg prøvde av RPG spill, det er ganske gøy.
https://www.youtube.com/watch?v=2LmIui5A1xo

Ellers så synes jeg Zelda før i tiden var ganske morsomt. Selv om jeg aldri prøvde Ocarina of Time før jeg fikk låne den av noen venner da PS2 var ute.

Ente ofte med å låne bort min PS2 for å prøve det spillet :P
Det var kjempe morsomt spill iallfall, selv om det Zelda spillet jeg prøvde ofte som unge var Zelda A Link to the past.

For å svare ærlig av hva jeg foretrekker så er det vel litt vanskelig siden jeg aldri helt har satt meg i Final Fantasy, jeg har runnet av 7ern engang, men det har en slags filosofisk orientert følelse. Så tror jeg bare ikke helt kan sammenligne Zelda og Final Fantasy på en måte. Jeg likte stilen de brukte i 7ern, hvordan ting såg ut. Det var veldig kult oppsett de la frem i spillet.
« Siste redigering: 30. jun, 2014, 12:36 av Derek »

Okami

• Fur
  • *
  • Howling in the night.
    • Vis profil
PlayStation uten tvil. Fianl Fantasy VII er et av de beste spilla som finnes. Men FFVI synds jeg er bedre. Men man kan få det til PS1 :)
PlayStation er den beste consollen som finnes.
In a world gone mad, only a lunatic is truly insan!

Sivi Rabbynx

• Overaktiv Fur
  • :3
    • Vis profil
Husker jeg og en vennine spilte OOT for første gang på min gamle N64 and hvordan vi freaket ut når vi tradd første boss. Vi slengte oss frem mot konsollen, en tok reset knappen den andre av/på knappen. Minner <3

Aikho

• It's me...
  • Hyperaktiv Fur
  • It's me...
    • Vis profil
    • It's me...
Jeg ville gått for PlayStation. Ikke pga. spillet som følger med her, men det faktum at Ridge Racer var på den (og med ettertanke, at Metal Gear Solid kom dit.