Så, min mor fyller 50 om fire dager. Helt til nå har hun påstått at hun ikke ønsker seg noe, men jeg vet at om hun ikke får noe, da blir hun.. veldig sinna. Og det er slitsomt. Så da tenkte jeg at jeg skulle tegne en liten, enkel tegning til henne, siden det er de hun pleier å like av det jeg tegner.
Jeg satt meg her, fant bilde av noe duer og noe greier, og så hva det ble til. Da kommer hun ned og sier at siden jeg absolutt lurer på hva hun ønsker seg, så har hun lyst til at jeg skal tegne et stort gigantisk bilde som hun kan henge på veggen.
Så nå sitter jeg her med filledua mi på et a4-ark, og vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Ikke rekker jeg å tegne noe så stort på fire dager, ikke har jeg en maskin som takler å tegne noe så stort uten å få magesår av lagg. Og ikke er jeg flink nok til å tegne noe stort som skal henge på veggen.
Og min mor er sånn en femåring når det kommer til gaver. Hun ønsker seg ikke ting, hun bestiller dem. Så nå ser hun for seg at hun skal få noe svært og storslått og helt fantastisk, så alt annet vil være feil. Hun har sikkert også allerede sett for seg HVA motivet skal være, selv om alt jeg fikk beskjed om var "tegn noe som passer meg!". For alle skal jo skjønne hva dette noe er med en gang! Så om jeg skulle få til noe stort og flott, men feiltolker dette "noe", som er helt garantert at jeg gjør, så kommer det til å bli feil allikevel.
*sukk*