Har vurdert læreryrke selv, men kun som kunst og hærverks lærer eller hva F***n! det heter. Selv har jeg gått på Norges kreative faghøyskole. Hadde jeg hatt tid og råd og ikke vært så bundet av ting skulle jeg vurdert kunst høysolen selv. Jeg hadde det kjempegøy, men til tider stressende på Faghøyskolen. Og jeg veltet meg i venner og studentgoder, må indrømme jeg savner det veldig. Uansett etter jeg var ferdig der og forsøkte å finne jobb, så gikk det ikke så bra. Markedet er i dag ganske mettet med kreative yrker, og det å få seg jobb innen det er et sant helvete, med mindre han har overnaturlige evner. Jeg for min del angrer på at jeg utdannet meg til noe som ikke førte til annet en små jobber, men samtideig lærte jeg en del kule, dog unyttinge ting der og hadde det veldig gøy i prosessen.
La meg illustrere med en historie.
Det var en gang en liten fugl som var ute i vinterkulda og frøs. Så kom en stor hund forbi, Å kan du ikke hjelpe meg, spurte fuglen. Og dermed dret hunden på fuglen. Fuglen luktet vondt men, varmen dra dritten gjorde at den ikke frøs i hjel. Så kom en stor katt og ville spise fuglen. Den glefest i seg fuglen, men spydde den ut igjenn, dan sidenden smakte dritt. Moralen i historien? Av og til er det den dritten man er i som holder en i live.
Jeg ville nokk heller satset på å bli spessialist innen formgivning eller noe sånt, for å være helt ærlig, det er lettere å få jobb innen læreryrket en kreativt, ( Grafisk Design, Illustratør, Kunstner etc)
Men hvis du vill inn bare for å slipe kunst skillls, så for all del. Når det gjelder hva slags værker å sende inn virker det nesten som om det særerer og rarere ting man lager detså mer liker de det. Sansynligvis så sitter det noen gammle bleikfiser fra 50 tallet der som liker Da da kunst og f***ings kubisme, modernisme og sånn dritt.
(Beklager jeg bare har et slikt intenst hat for den kunstrettningen at det jeg nesten spyr)Rent teknisk er det ganske høye krav Med teknisk tenker jeg på grunnleggende ting som anatomi, perspektiv, skyggelegging fom forståelse og slikt. Men jeg kjente ei som lagde ting som F Ikke so ut som kom inn. Problemet er at dette går så mye på skjønn at det er vanskelig å si.