Vi har en FAQ, den er til for å leses.
sulten :<
Sitat fra: aapur på 05. aug, 2011, 15:08endrer alle passordene mine til absurde kombinasjoner for å bli sikra mot hacking. alle passord blir forskjellige, og lange som fyDefiner absurde kombinasjoner og lang som fy?Mange har dessverre feil opplæring i god passord skikk, og velger løsninger som er vanskelige å huske men egentlig ikke noe sikrere.Skaff deg et passord hvelv. Keepass ser ut til å være et ganske populært valg for tiden.Da kan du la den lage sikre og ordentlig passord for deg, uten at du må huske hver eneste av dem.Du trenger bare å huske et hovedpassord. Gjerne bygg det opp basert på en setning du husker godt.F.eks. Ta første bokstav i hvert ord i den setningen.PS. Bare pass på at du ikke gjenbruker passordene dine for mange steder så er du jævlig godt sikra. De fleste "hack" tilfeller er fordi noen enten har latterlig enkelt passord (12345, query, password, vanlige ord/navn + 2 siffer, etc) og/eller at de bruker samme passord flere steder. Mer skal ikke til PSS. 3 år dataingeniør og 2 år informasjonssikkerhet. I know my shit
endrer alle passordene mine til absurde kombinasjoner for å bli sikra mot hacking. alle passord blir forskjellige, og lange som fy
usj jobb. vil ikke. fjøset tar 4 t..... blæææ...
Sitat fra: Night767 på 05. aug, 2011, 16:54usj jobb. vil ikke. fjøset tar 4 t..... blæææ... Will there be horses?
Fant nettopp ut at noen på facebook her lånt mitt Marci badge! Originalen er her. (Og i skrivebordsskuffen min.)Hvis de her som har facebook-kontoer (hvor de er åpne om sin rufsehet) kunne bedt denne personen om å vennligst bruke et annet bilde og å fjerne dette fra hans konto, så hadde det vært supert.
Sitat fra: wolfglow på 03. aug, 2011, 09:56Jeg sitter å ler meg skakk av Puma sin fime 5'åring skriving hahah xDjaha? o_O
Jeg sitter å ler meg skakk av Puma sin fime 5'åring skriving hahah xD
Sitat fra: Pumzie på 03. aug, 2011, 10:36Sitat fra: wolfglow på 03. aug, 2011, 09:56Jeg sitter å ler meg skakk av Puma sin fime 5'åring skriving hahah xDjaha? o_O et bilde du la ut... en plass på forumet (sikkert dette emnet jeg husker ikke) derp.
Sitat fra: SarahLynx på 05. aug, 2011, 17:44Sitat fra: Night767 på 05. aug, 2011, 16:54usj jobb. vil ikke. fjøset tar 4 t..... blæææ... Will there be horses?Nope bare kuer og norm okser og jeg må jobbe overtid pga naboens kuer er kommet inn til de jeg jobber med jippi not
Jeg er irritert over at vaktmesteren ryddet bort all kaffen min, samt litt engstelig for alt som skal skje framover. (Flytting, Jobbing, Skolestart)For å roe nervene tegnet jeg en hval, det hjalp litt.http://i51.tinypic.com/2vhydfb.jpg