Puma: Hmm, vi deler vel kanskje ikkje samme syn, men;
Eg ser på tallent som dette. Og er det noe som blir tolket feil, si ifra.
Person 1 tegner en tegning. Dette er den første tegningen den personen har tegnet, og h*n fikk interessen til å tegne det fra de mange artistene der ute. Tegningen blir en STOR suksess, og kommentarene strømmer inn om at hun har STORT tallent og oppfordres til å øve mer.
Person 1 har tallent.
Person 2 tegner også en tegning. H*n har også fått stor interesse etter å ha sett alle de fine tegningene rundtomkring. Men tegningen blir ikkje like godt tatt imot, og det er MYE som må forbedres. Anatomien er ikkje der, fargene er en smørje og den ene kommentaren som kommer på den, foreslår at katten som h*n har tegnet, egentlig ligner på noe helt annet.
Person 2 har ikkje tallent.
Så har du person 3 som overhode ikkje kan tegne. H*n vil skaffe seg views, og finner seg en annens artists arbeid. Fjerner litt og endrer litt, og legger det ut som sitt eget.
Person 3 er plain stupid, men vet sikkert ikkje bedre heller.
Now, eg sa aldri at en med tallent, som person 1, ikkje trenger øvelse. Selv om h*n fikk en stor fanbase på sitt første bilde, så er det fortsatt plass til forbedring. Person 2 derimot, må virkelig legge seg i hardtrening hvis h*n vil at bildene skal bli bedre og lagt merke til :3
Så det eg sier er, en med tallent vil nå langt med en gang. Mens en hardworker, som person 2, må jobbe hardt for å komme opp på rundt samme nivå.
Såklart, person 1 kan jo være hardworker også. Og jobbe like ofte og lenge som person 2. Men til motsetning har person 1 allerede grunnbasis og masse tallent. Person 2 må jobbe hardt bare for å kunne komme til grunnbasis. Og der ligger forskjellene mellom en med tallent og en som virkelig jobber for å få det tallentet.
Og det med at eg ser på megselv som en hardworker hadde egentlig ingenting med tegning å gjøre. Eg såg egentlig på overall'en til meg som person. Og eg ser på megselv som en som må jobbe for å oppnå noe, og når eg først går inn for det, så jobber eg for det. Ett godt eksempel er på sprites. Før så SUGDE eg, så eg jobbet med det og hadde kun dere andre som forbilder. Etterhvert vil eg faktisk tørre å påstå at eg nådde opp ganske langt :3 Tho, om eg prøvde nå, etter så lang tid, så ville det blitt fiasko 8'') I think.
BLABLABLA.
On-t: Har det fint. xP Irritert på blizzard. Det er 2. gangen de bare stenger battle.net accounten min, og denne gangen sendte eg en mail til dem. Er SYKT irriterende at de bare stenger accounten uten å ta det opp med meg, når eg overhode ikkje har gjort noe galt. >.<