Ogsååå.. uhm, viste jeg AKIRA animeen til skjøga i dag.. den var like digg som alltid. Og da er hun en av de få
personene som ikke kommer til å være helt lost når jeg kler meg ut som Tetsuo til Coscon.
Jeg er seriøst skuffa over hvor få som faktisk har sett/hørt om AKIRA animeen/mangaen :C
Etter min mening en av de mest overhypede animeene der ute, sammen med Ghost In The Shell og kanskje Neon Genesis Evangelion. Men kanskje de yngre generasjonene overhyper andre animeer nå til dags!
Skuer stygt på de blasfemiske utsagnene...
Mangaen Akira er nesten 30 år gammel, mens anime versjonen er over 20 år gammel. I sin tid var den unik, og introduserte oss for anime/manga.
Muligens litt utdatert i dag, men for en "old school" manga/anime fan er den minneverdig (back in ye olde times when "anime/manga is only hentai".. hint hint rufsevenner).
Ghost in the Shell derimot får du ikke lov til å si noen stygt om.
Mange av temaene serien tar opp blir mer og mer aktuelle for oss. Bl.a. overvåkning, invididets rett og definisjon av mennesket.
Den er også kritisk mot at samfunnet og individ blir for avhengig av teknologi, ved at teknologien i serien blir vist både som styrke og svakhet.
Det finnes mange elendig anime/mange serier, men de du nevnte har gjort seg fortjent til titlene de har
Kanskje vi burde begynne med obligatorisk oppmøte og å føre fravær på furmeets?
Næææ, tror vi kun kan gjøre det hvis folk får reise og opphold dekket.
Noen som har vunnet i lotto i det siste?