Min første dag av IKT VG2 er ferdig. Skolen starta egentlig på mandag, men da var jeg og sola meg i Budapest med den søte kjæresten min haha (jeg ble så sinsykt brun, men bare på armer? why). Var vanskelig å finne frem på en så stor skole som Katta, siden jeg bare er vandt med VGS i nordkapp ;u;
Men en ting jeg syns var litt artig og andelenes fra der jeg kommer fra, er at om jeg så lost ut, så ville nesten alle sammen hjelpe meg UTEN at jeg spør om hjelp! Eneste personene jeg teknisk sett spurte om hjelp fra i dag var to damer som jobber i elevtjenester, en jeg fikk møtt før skolestart/ungarntur og en som bare jobba i skranken.
Jeg liker å prøve iallefall å finne fram på egenhånd først, men det fikk jeg nesten ikke lov til i dag! Alt jeg gjorde var å vase rundt med kjærestens regnjakke, kill la kill sekk, rufsete hår som skulle trengtes en klipp, og uke-planen i hånda. Jeg så vell kanskje ganske så fortvilet ut.
Men poenget mitt er iallefall at alle virker så kjempe vennlige. Jeg er så vandt med hostilitet blant lærere og elever mot meg. Alle hatet meg før fordi jeg var litt andelenes. Men her virker det som det går helt fint å være litt andelenes (ellers så er alle andre på skolen mer lik meg enn de gamle skolene jeg gikk på, lol)
Jeg syns det var så koselig at folk faktisk stoppa og tok en prat med meg også, selv om de ikke kjente meg. Jeg smilte til alle de som så meg i øynene, og whoops plutselig var vi i full prat. Eneste personen i nord som faktisk ville pratet i en sånn situasjon er vaskedamen på skolen. Jeg brukte alltid å prate med henne og hjelpe henne når hun sleit litt med tralla si. Jeg er nesten litt paff over hvor mye initiativ folk tar her for å være hyggelige og sosialisere. Jeg forventa meg egentlig en skummel dag med folk som er hostile, men tydeligvis så var det motsatt!
Men ikke bare det, til og med på bussen var det en random eldre mann som slo av en prat. Vi snakka om regnet og tordnet, og hvordan vi skulle dodge alle regndroppene haha.
Det var en veldig stressende, men ganske gøyal dag. Håper det forblir like koselig gjennom hele året :3