Høre at Storbritania skal forlate EU. Stikker en tur over der for å finne ut hva som skjer.
Min skotske venn er ikke så glad for det. Når han forklarte det så forsto jeg godt hvorfor, også
---
Jeg hater kjedelig tørr spaghetti og kjøttdeig. Det er så sykt kjedelig, og jeg er ikke helt for smaksløs spaghetti som er litt "sticky". Kok spaghetti i saus, det er skikkelig nice! Eller gjør noe liknende av hva søstra til kjæresten gjorde, det var første gangen jeg noen gang hadde spist vanlig billig spaghetti og det smakte godt, fordi hun kokte det i en saus hun lagde for hånd <3
Jeg er ikke så glad i spaghetti saus heller. Jeg er kanskje lei av den smaken, idk, plus jeg er ikke så veldig begeistra for løkbitene som ofte er i de billigpakkene med spaghettisaus <_< Når jeg flytter ut for meg selv blir jeg nok å lage minimalt med spaghetti, men om jeg gjør det så lager jeg egen spaghettisaus heller. Når jeg flytter for megselv så blir jeg å prøve å lage ting søstra til kjæresten lærer bort
Ungarnsk mat er virkelig en ny og artig opplevelse for meg! Og jeg vil veldig gjerne ha muligheten til å lage samme typen mat, til og med mat som kanskje høres ganske ekkelt ut men kan være kjempegodt! Kjæresten har en oppskrift fra ungarn som han vil oversette for meg, som har egg og eddik i, en eggsuppe eller noe. Jeg syns det så og hørtes egentlig forferdelig ut, men jeg kan jo prøve likevel! Hvis jeg ikke liker det så skal jeg ikke måtte spise det hehe
Nå som jeg tenker over det, så kan mitt hat for spaghetti komme fra den tida da jeg var veldig liten og vi bodde med min stemor som er litt rar i toppen. Vi hadde spaghetti litt for ofte, sikkert fordi hun syns det var lett og lage, og kanskje hun likte det veldig godt. Før den tida så hadde jeg null problem med det. Men etter et par år med spaghetti litt for ofte, også det faktum at hun ikke klarte å vaske opp etter middagen så det ble stående ute og muggle og stinke... ikke sånn kjempeinteresert i spaghetti lengre <_<
Men for some reason, så er den blikkboksen med spaghetti a la capri kjempegod... hm. Kanskje fordi spaghettien er liksom "submerged" i saus hele tida, så den ikke bare smaker vann?