Jeg kjenner jeg blir veldig sliten av all dritten som plutselig skulle skje her i huset.
Lurer på hvorfor det alltid skjer noe drit når fadern er ute av huset.
Til og med katten min, Nala, er veldig rar i dag. Hun fulgte etter meg, mjauende hysterisk hele tiden mens jeg prøvde å lage meg mat på kjøkkenet. Når jeg er på tur opp, snor hun seg rundt beina mine helt til jeg åpner loftsdøra, da piler hun opp til rommet mitt i en helt syk fart, mens hun mjauer og bærer seg. Når vi endelig kom opp ville hun ikke roe seg ned før hun fikk sitte på fanget mitt og bli kost med, og dette er en katt som ikke egentlig er så glad i å sitte på fanget.
I don't even know. Lurer på om de har gjort noe mot henne som gjør henne redd, og derfor føler hun seg mest trygg her hos meg... idk...
Hvis katter er ordentlig redde merker man det veldig fort. Krøker seg sammen eller snor seg unna og lusker vekk fra personer de ikke takler. I hvert fall etter min erfaring.
Hu-katter kan være litt slik da, og bare PLUTSELIG være skikkelig kjælen og vill etter kos.
hun har en tendens til å plukke opp bad vibes i huset (og om noen har drukket, som brodern hadde dagen før). Alle var ganske sinte av ingen grunn i går, og jeg antar det ikke er noe bedre i dag lol. Mange skarpe sinte bevegelser når de håndterte henne og, så...
Hun har en tendens til å blinke og prøve å gjøre seg liten om vi prøver å plukke henne opp, i tillegg så mjauer hun ekstra høyt om vi gjør det (mange ganger høres det ut som at hun skriker NEEII!! når vi løfter henne og, noe jeg syns er litt komisk men.. idk). Jeg blir jo nødt til det siden noen ganger blir hun nødt til å være inne hos meg, + at hun må ta prevansjonspillen sin vær søndag, så da må hun være på fanget x33 huhu. Men hun er mer trygg på meg enn noen andre i huset. Folk har også en tendens til å la aggresjon gå utover henne, spesielt når hun kommer inn etter å ha vært ute, for da mjauer hun høyt som for å si "HEI ALLESAMMEN JEG ER INNE IGJEN
", og da blir alle så sinte siden de tror hun maser etter mat, noe som ikke alltid er sant. Er hun sulten så spiser hun tørrfor om hun ikke har våtfor, liksom.
idk... er småtrist egentlig. Prøver å ta så godt vare på henne som jeg kan, og prøver å snakke til folk når de kjefter på henne av alle for ingenting. Ikke at hun forstår noe av hva vi sier da, men hun forstår jo tonefall, og skarpe bevegelser.
---
Snakker om, katta skulle absolutt ha meg opp klokka 6 i dag. Takket være henne så sto jeg opp nesten en time før jeg egentlig skulle, så jeg tenkte "hvorfor ikke bare dusje mens jeg er i gang, liksom". Katten min er søt da, men jævlig irriterende om morraen xD
Skulle ønske jeg ikke sov bort hele dagen i går, og sov litt tidligere da, har vondt i øynene ;U; lol.