I dag var en ekstremt slitsom dag på jobben. Og en veldig teit en.
Starta med at vi skulle stappe gamle esker og søppel på en tralle som jeg skulle dra med meg til en container litt utenfor museumet. Tralla var ganske stor og dum og ta med seg, men whatever. I did it.
Tok søpla med meg ned i heisen, og da jeg kom ut av heisen så jeg to menn fra kanskje litauen? usikker, men de snakka ikke norsk iallefall, mulig de er fra den litauanske båten som står til kai ved museumet. Uansett, mens jeg gikk forbi dem måpte de bare til meg, og sa ".. beautiful!". Jeg ble ganske forvirra i og med at jeg aldri har sett på megselv som noe vakkert menneske, i tilleg gikk jeg i svær hettegenser og håret på halvatten, så.. Men jaja. Jeg var så forfjamset at jeg ikke fikk sakt noe tilbake til mannen, viste egentlig ikke helt hva jeg skulle ha sakt anyway.
Da jeg åpna ytterdøra for å ta ut tralla, fløy mye av hva som var PÅ tralla, AV. Det var litt suck, mest fordi det var en del turister og folk gående rundt der, og jeg ville egentlig ikke at det skulle se ut som en dass rett utenfor museumsdøra. Men jeg rydda opp sånn halvkjappt og kom meg frem til containeren. Mellom døra og containeren er det speilis, noe som ikke er så gøy når man er ustødig selv, plus man har en lite medvillig tralle full av søppel og gamle pappesker.
Nuvell, jeg fikk låst opp containeren, og starta å fylle på. Det var da en liten Oter kom bort til beina mine, og to danske damer sto å glante og skreik "aaaaw stakkar liten!" Oteren ble ikke lenge. Jeg føler meg litt som snehvit i og med at alle ville dyr absolutt skal til meg, oh well.
Da jeg var ferdig med å kaste søppel på containeren, så hadde en skoleklasse kommet uventa til museumet. Ingen andre enn hun ene som skulle guide dem hadde fått beskjed. Det var veldig dumt i og med at vi som regel ikke egentlig tar folk inn når vi har åpningstider, typen klokka 11-15. Før eller etter passer bedre i og med at det ikke er turister og gjester tilstede.
Det endte jo med at jeg måtte deale med alle turistene som besøkte oss + en del unger som ikke var så interesert i å bli vist rundt. Det var ekstra slitsomt for en liten meg med angst for folk. Men jaja, jeg kom meg gjennom dagen.
Så yeah. I tilleg til det hadde jeg sovet lite, satt oppe en stund for at katten ville ut midt i natten, OG ALIKEVELL måtte hun drite på stueteppet. Why?
Huff :c lol.