Da er den grusomme kvelden kommet. Jeg må bestemme meg for prioriteringsliste på samorda opptak. Det står mellom elektronikkingeniør, byggingeniør, dataingenør og FAM (fysikk, astronomi og meteorologi). Hjernen sier byggingeniør, fordi høgskole virker koselig, det er en sikker utdannelse og man får lett jobb etterpå, og jeg liker å være trygg på ting i livet. Hjertet sier FAM, har alltid elsket astronomi. Men jeg hadde ikke fysikk 2 på VGS (Noe som anbefales sterkt), og jeg gråt meg gjennom fysikk 1. (Nå skal det sies at 1. VGS var et tungt år for meg, så mye måtte taes igjen 2. VGS. Hadde kanksje klart faget bedre i år). Jeg føler meg rett og slett for dum til FAM, og er redd jeg ikke kommer til å få til en dritt. Samtidig så er jeg notorisk på å undervurdere meg selv. Det jeg vet er at jeg er glad i realfag, jeg elsker realfag faktisk, men jeg har ikke noe videre talent i det. Alle karakterer har kommet av hard jobbing. Jeg vet ikke om jeg har nok overskuddsenergi til hard jobbing i så mange fag.. >: