Slitsom dag på jobben, men klarte igjen å bevise at man vinner flere kamper med gulerot fremfor pisk.
Jobbet med en sak hvor jeg hadde ordnet en midlertidig løsning, men trengte støtte fra kundens IT avdeling for en fullstendig fiks.
Så jeg gav kunden mitt direktenummer og en kort forklaring, og sa at det var greit at IT ringte meg direkte.
Første telefon var en ganske hissig IT person som blånektet på å hjelpe meg. Jeg ble litt satt ut, men skjønte fort at jeg fikk bare la han prate og få stoppet samtalen på en høflig måte.
Fyren hadde allerede satt seg en mening. Han hadde helt misforstått hva jeg ønsket/trengte hjelp med.
Kamp tapt? Neida, tid for runde nummer 2 **evil grin**
Sendte en mail tilbake til brukeren det gjaldt (som var litt opp i systemet) og sa at jeg dessverre ikke kunne hjelpe dem videre.
Jeg forklarte litt historikken bak fiksen, hvorfor vi måtte rulle den ut og at jeg ikke fikk hjelp fra deres IT. Jeg nevnte også at det var litt synd, siden jeg hadde fått god hjelp av samme IT avdeling før (sant).
Men foreslo at de selv prøvde direkte mot deres IT om å feilrette brukerne det gjaldt.
15 senere ringte deres IT tilbake, og tonene var helt noe annet. Plutselig ble jeg forsiktig spurt om det ene og det andre, og han var super høflig.
Du kunne nærmest høre ydmykelsen sive ut gjennom røret. Jeg bare svarte hyggelig tilbake og ønsket de lykke til :p
I won