Ler av morsom spam mail
I typisk 419 stil skal jeg ha vunnet førstepermie i et lotteri jeg aldri har hørt om.
Det er latterlig hvor mye som er feil og avslørende i den.
1: Retur adressen er til en Australsk epost, selv om den skal komme i fra et Britisk firma.
2: Ankom via søppel kontoen min, og nevner ingen steder verken online nick eller RL navnet mitt. Altså like personlig som uadressert reklame.
3: Skal ha kommet i fra et Internasjonalt firma som har avdeling i Norge. De burde i det minste vite at jeg holdt til i Norge, og fått en norsk kollega til å skrive en norsk kopi.
4: For å kunne sende gevinsten trenger de en haug med personlig informasjon om meg. Mye av informasjonen er ting de ville vist hvis de var seriøse.
5: Hele eposten er kun tekstbasert, selv ikke brukt den offisielle logoen til det faktiske firmaet (og denne elsker å bruke logoen sin).
6: Et firma holder trekning for verdier opp mot 1 million, og alt håndteres via en enkelt epostadresse.
7: INGEN nyheter om dette i aviser/tidskrifter. En virkelig bedrift ville slått på stortrommen for noe sånt, og passet på at aviser skrev om det.
... and I can go on :p
Kort sagt, så fort jeg ser en epost som sier "Hei! Jeg vet ikke navnet ditt, men du skal få masse penger" får den automatisk "hoax" kategori.
**Stikker ut å gir en total ukjent person full tilgang til bankkortet siit**