Phew. Gårdagen var "morsom", og bare minner meg på hvor glad jeg er for at jeg nå faktisk eier leilligheten jeg bor i.
Da jeg flyttet ut fra forrige leilighet fant vi en slitasje på gulvet. Denne slitasjen avtalte vi skriftlig med huseier om å få takstert, så hørte jeg ikke noe mer.
Jeg purret etter 2 uker, siden jeg tidligere hadde erfaring med hvor treg og urimelig denne personen kunne være, og huseier nevnte at fortsatt ble jobbet med saken.
Sent i går kveld fikk jeg telefon om at huseiere at jeg skulle dekke alt arbeid og pris for et helt nytt gulv over hele stua/inngangspartiet. Minimum 22 tusen.
Ba huseier om å avvente så jeg selv også kunne få dette takstert/vurdert av en egen ekspert. Fikk som svar at utbytting var allerede bestilt og arbeidet startet tidlig dagen etterpå.
Det var et mirakel at jeg ikke skjelte huseieren huden full der og da.
Nå bytter huseier ut gulvet på eget ansvar, mens jeg har kontaktet banken hvor depositumt ligger for å presisere at jeg ikke har godkjent dette arbeidet.
Morsomme er at samme person har prøvd tilsvarende før. Oven sluttet å fungere og måtte byttes ut.
Huseier forventet at jeg skulle dekke 50% av prisen på oven. Husleieloven og husleiekontrakten vi underskrev sa noe annet (utstyr tilhørende huseier skal dekkes av huseier).
Dog det tok 80 dager for huseier å bytte det ut, og det endte med at jeg selv installerte nye strømuttak og oven.... uten noe kompensasjon. Verken på ventetid eller utført arbeid.
Så jeg sier det igjen. Jeg er kjempeglad for at jeg nå eier leilligheten jeg bor i.
Er også veldig glad for at jeg har gjort all min kommunikasjon og krav skriftelig og at jeg tok bilder før vi overrakte nøklene.
Hvis jeg må ta det til husleietvistutvalget, så har jeg hvertfall de bevisene jeg trenger.
På den andre siden.
Negative kveld ble heldigvis avsluttet med litt positive tanker.
Etter masse telefoner og sjekking, så fikk jeg en mail fra fursuiting.com angående min neste fursuit.
De hadde litt spørsmål angående pels valg, og jeg fikk se bilde av den ene pelsen de har valgt.
Godt å bli minnet på at det ikke bare er mørke skyer på horisonten.