Heisann, tipper det er flere furries som går med furry fashion daglig blant ikke-furries. Jeg går med halsbånd overalt, skole, kino, på shopping. Ofte får jeg spørsmålene: "Hvorfor går du med halsbånd?" Jeg vedder på at det er flere som har det sånn, uavhengig om du går med halsbånd, lue med ører, ører, hale eller andre former for furry fashion. Ofte kan det være litt ekkelt å svare på disse spørsmålene når de kommer så direkte. Jeg har det iallefall slik. Nå har det seg slik at jeg har kommet fram til noe å svare dem, som jeg kan være stolt av og som ikke er ekkelt å snakke om.
Men vær forsiktig med å gå med furry fashion i offentligheta. Det finnes de som har negativ tilknytting til furries. Selv i klassen min så er det en person som mener at furry fandom er en fetish.. Går ikke an å fortelle ham annerledes. "Google is the source of all facts" mener ham. Jeg har bestemt meg i å gi total F i alle rundt meg med negativ tilknytting med furries, jeg prøver 1 gang å fortelle dem annerledes, hvis det ikke funker, så kan de bare mene og si hva de vil, jeg gir F.
Håper dette innlegget hjelper dere med noe av frykten deres for å gå med furry fashion blant ikke-furries.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Random person: "Hvorfor går du med halsbånd? Er det for å utrykke at du er submissive og vil bli dominert?"
Rezso Fang: "Grunnen til at jeg går med ett halsbånd er fordi jeg har noe som heter fursona. En fursona er et annet ord for en persona, som er altså en personlighet som jeg ønsker å være, og som jeg utrykker meg selv som i både væremåte og klesstil.. Altså Rezso Fang er min fursona, dermed navnet på halsbåndet. Rezso er en ulv, dermed min personlighet. Jeg går med halsbåndet for å komme nærmere min fursona. Og for å fortelle andre som har en fursona, som kanskje ikke har noe for å vise fram sin fursona, at det er noen som er lik dem i nærheten. Håper det hjalp deg til å skjønne hvorfor jeg går med halsbånd."
Random person: "Åhh kult."