Skrevet av Emne: DESUCON 8! 29-30 JUNI  (Lest 69584 ganger)

ToraLily

• Über Fur
  • A Author of Hombrew DnD Content
    • Vis profil
    • torafurry
Sv: DESUCON 8! 29-30 JUNI
« Svar #50 på: 11. apr, 2013, 15:10 »
Har veldig lyst til å komme på Desucon, og det blir jeg antakelig til å gjøre! Det blir artig!! :3 Men det er første gangen min på en Convention, så har noen noen tips??? :3

beste er å være i gruppe i oslo, så heng med oss furs. =D
om du vil kan du ha på deg noe furry eller anime eller noe helt for deg selv =D ditt valg.

Morisith

• Senior Fur
    • Vis profil
    • Furiffic
« Svar #51 på: 11. apr, 2013, 15:22 »
Har veldig lyst til å komme på Desucon, og det blir jeg antakelig til å gjøre! Det blir artig!! :3 Men det er første gangen min på en Convention, så har noen noen tips??? :3

hm det eneste eg kan komme på er å ta med mat og drikke. det finnes nok stands der, eller butikk i nærheten, men eg vet ikke nå som det er flyttes og 7-eleven blir kanskje dyrt.  Om du bruker suit eller kostyme kan det og være lurt å finne ut hvor du skal skifte. Om du har mye å fikse på f.ek hår/parykk og masse detaljer ville eg anbefalt å gjøre dette på hotellet eller et annet stort rom. (et overcrowded con-toalett er ikke gøy! )

Ta penger med i cash, minibanker rundt cons pleier å gå tomme ganske fort. dette er om du vil kjøpe noe på art-stands osv. Ha kameraet og annet utstyr ferdig laget og klart :D klistre gjerne en lapp med navn og nummer på ting du ikke vil miste, er noen få som beholder ting, men de fleste mistete ting kommer jo til rette om de har nok info.

Siste e mer av min erfaring; bruk type ryggsekk istedenfor poser/bagger. De som passer på yttertøy/bagasje har blitt veldig fort fullt de tidligere årene og du risikerer å bære på alt utstyret selv :P

håper det hjelper og at eg ikke gjorde deg nervøs nå :P

Leophan

• Global Moderator
  • Über Fur
  • Rawr!
    • Vis profil
    • FurAffinity
« Svar #52 på: 11. apr, 2013, 18:56 »
Var det et hotell som lå i samme bygget? If so, which one? Og er det noen som vil
dele rom? XD Vet jo enda ikke om jeg kan dra, men om man kan avbestille uten å
betale, er det jo bare å booke i vei? XD

http://www.thonhotels.no/hoteller/land/norge/lillestrom/thon-hotel-arena/norges-varemesse/

Morisith

• Senior Fur
    • Vis profil
    • Furiffic
« Svar #53 på: 11. apr, 2013, 19:26 »
Var det et hotell som lå i samme bygget? If so, which one? Og er det noen som vil

http://www.thonhotels.no/hoteller/land/norge/lillestrom/thon-hotel-arena/norges-varemesse/

eg så på det, men var så sinnsykt dyrt D:  da tar eg heller litt ekstra reisetid XD   

felixcani

• Hyperaktiv Fur
  • <3 Imma red panda
    • Vis profil
    • Felixcani dA
« Svar #54 på: 11. apr, 2013, 20:23 »

eg så på det, men var så sinnsykt dyrt D:  da tar eg heller litt ekstra reisetid XD   

dyyyrt O_o Fikk både fly og hotell for 4 netter i Olso for 3500 (tomannsrom)

Morisith

• Senior Fur
    • Vis profil
    • Furiffic
« Svar #55 på: 11. apr, 2013, 20:53 »
det hotellet eg bor på tar 500 for natten. fikk og tur-retur for 490 på tog. so 1500,-  hotellet kostet riktignok nok 2k, men det er delt med en annen :D

Vet at tog fra bergen er "litt" dritt, men tok komfor sete med strømuttak så satser på at det blir bra :P Tenkte å kjøpe en laptop og kanskje et film-kamera for feriepengene og :D

FreesTyler

• Über Fur
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
« Svar #56 på: 11. apr, 2013, 21:36 »
Litt irriterende at insjekkingen var kl. 15, og utsjekk er ganske tidlig, så uansett må man jo bare ta bagasjen til connet.
Men får vel bare håpe på at vi får oss et skifterom.

felixcani

• Hyperaktiv Fur
  • <3 Imma red panda
    • Vis profil
    • Felixcani dA
« Svar #57 på: 11. apr, 2013, 22:47 »
Litt irriterende at insjekkingen var kl. 15, og utsjekk er ganske tidlig, så uansett må man jo bare ta bagasjen til connet.
Men får vel bare håpe på at vi får oss et skifterom.

Hvirdan har dere avtalt/ spurt om slikt før  ?

FreesTyler

• Über Fur
    • Vis profil
    • My DeviantArt
« Svar #58 på: 12. apr, 2013, 02:43 »
De kontaktet oss og vi ordna det gjennom at Tellos og Dax ble en del av crewet. Men
tviler på at noen vil være crew der igjen ^^;

felixcani

• Hyperaktiv Fur
  • <3 Imma red panda
    • Vis profil
    • Felixcani dA
« Svar #59 på: 12. apr, 2013, 11:25 »
De kontaktet oss og vi ordna det gjennom at Tellos og Dax ble en del av crewet. Men

Kan jo be dem pent maybeh : P Not sure.

fiesen

• Fur
  • *
  • heyo
    • Vis profil
    • min furaffinity bruker :3
« Svar #60 på: 12. apr, 2013, 11:38 »

de burde jo gi furries et skifterom, for det er vel en god del som kommer dit? og flere vil jo kanskje komme hvis det er mulighet for det :P

Dax Cyro

• Über Fur
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
« Svar #61 på: 12. apr, 2013, 12:23 »
Jeg skal sende av spørsmål til de i kveld.
Har fortsatt gamle epostadresser og telefonnummer fra i fjor.

felixcani

• Hyperaktiv Fur
  • <3 Imma red panda
    • Vis profil
    • Felixcani dA
« Svar #62 på: 12. apr, 2013, 13:03 »

de burde jo gi furries et skifterom, for det er vel en god del som kommer dit? og flere vil jo kanskje komme hvis det er mulighet for det :P

Fursuitere. Og ikke bare dem, mne overall folk med store kostymer/ tunge og varme.

Morisith

• Senior Fur
    • Vis profil
    • Furiffic
« Svar #63 på: 12. apr, 2013, 13:53 »
Om vi får rom så kan eg ta med en liten vifte og om det trengs :3
bare sånn type bord, men det e jo noe om vi ikke får noe annet :p

Saifer

• Aktiv Fur
  • **
  • Aldri la meg klage, for jeg lever veldig godt!
    • Vis profil
« Svar #64 på: 19. apr, 2013, 18:10 »
Jeg vurdere å dra dit... men 2 problemer...
1 jeg har ingen å dra dit med
2 jeg... har ikke sute ^^; så... jeg vet ikke.
Har lyst men usikker på om jeg tør i det lange løpet.
Det finnes ingen problemer som er så store at du ikke kan ta deg en pause å se på de andre som sliter mer enn deg.

ToraLily

• Über Fur
  • A Author of Hombrew DnD Content
    • Vis profil
    • torafurry
« Svar #65 på: 19. apr, 2013, 18:47 »

1. du bare melder deg inn i gjengen. om du ønsker å henge med oss.
2. du TRENGER  ikke å suite om du ikke vil. ^^ ditt valg.

^___^

Pax

• Senior Fur
    • Vis profil
« Svar #66 på: 19. apr, 2013, 23:32 »
aaaaaaa har så syyykt lyst D:

FreesTyler

• Über Fur
    • Vis profil
    • My DeviantArt
« Svar #67 på: 20. apr, 2013, 03:09 »

Det er null problem. Alle som skal dit fra forumet har sikkert ikke noe i mot om du henger deg på dem.
Og man trenger ikke noe slags kostyme for å dra på Desucon. Mange som går rundt og bare tar bilder eller drar dit for å handle.
Suite, cosplay eller vanlige klær, du er helt velkommen :)

Pilosus Crinitius

• Lokal Moderator
  • Senior Fur
  • *
    • Vis profil
« Svar #68 på: 28. apr, 2013, 01:58 »

Det er null problem. Alle som skal dit fra forumet har sikkert ikke noe i mot om du henger deg på dem.
Og man trenger ikke noe slags kostyme for å dra på Desucon. Mange som går rundt og bare tar bilder eller drar dit for å handle.
Suite, cosplay eller vanlige klær, du er helt velkommen :)
Eg var omtrent ganske ny i fandomen på Desu i fjor, og det er bare en liten ærfaring eg vil nevne. Eg kjente omtrent ingen, omtrent ingen kjente meg, og på Desucon skjer det som regel såpas mye på en gang at det kan være lite tid å bli kjent med nye folk. Tipset mitt er å bli kjent med noen av de andre i fandomen som skal på Desucon på forhånd, istedenfor å forsøke å bli kjent med alle som egentlig ikke har så mye tid til å bli kjent der og da.

I fjor var vi heldig som hadde ett eget panelrom hvor det var folk fra fandomen hele tiden, men ellers var vi som regel ganske spredt rundt i lokalet.
« Siste redigering: 28. apr, 2013, 02:00 av Pilosus Crinitius »

Emphy

• Global Moderator
  • Overaktiv Fur
    • Vis profil
« Svar #69 på: 28. apr, 2013, 11:42 »
Mulig jeg vandrer en tur innom og hilser på de av dere som er der hvis de har noen VIP badges til overs :)

Kan ta en tur innom kontorene eller si ifra til en av organizerne at det er litt nødvendig med et sted å kjøle seg ned\skifte. (Da det strengt tatt kan være direkte farlig for suitere å ikke ha noen nedkjølingsmuligheter. Men husk, da de ikke har noen erfaring med furries eller furcons, så er det ikke sikkert de forstår nødvendigheten. :P
Vet ikke hvordan det er med mindre rom tilrettelagt for slik på Norges\Lillestrøm Varemesse though, så er jo mulig det bare ikke lar seg gjøre.

Men sikkert bedre om så mange som mulig sender forespørsel om slikt til info@desucon.no (Ordlegg dere pent, ikke for mange klager om mangel på dette ved tidligere år, bare gjør de oppmerksom på problemstillingen ved å ikke ha det.)

Dax Cyro

• Über Fur
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
« Svar #70 på: 28. apr, 2013, 12:02 »
Kan ta en tur innom kontorene eller si ifra til en av organizerne at det er litt nødvendig med et sted å kjøle seg ned\skifte. (Da det strengt tatt kan være direkte farlig for suitere å ikke ha noen nedkjølingsmuligheter. Men husk, da de ikke har noen erfaring med furries eller furcons, så er det ikke sikkert de forstår nødvendigheten. :P

Glemt at Desucon hadde sitt eget Furry spor i fjor? :)
De fikk masse erfaring med oss pluss hjalp til med å få satt opp et skifterom for ekstra krevende kostymer.
Men ta gjerne en tur innom kontoret deres å sjekk. Jeg har sendt event crewet en mail, men ikke hørt noe fra dem siden det.

FreesTyler

• Über Fur
    • Vis profil
    • My DeviantArt
« Svar #71 på: 28. apr, 2013, 15:10 »
Da har jeg sendt en mail også, så forhåpentligvis skjønner de at det er veldig ønsket med et avkjølingsrom XD

Emphy

• Global Moderator
  • Overaktiv Fur
    • Vis profil
« Svar #72 på: 28. apr, 2013, 17:15 »
Bra dere sender emailer :)

Glemt at Desucon hadde sitt eget Furry spor i fjor? :)

Absolutt ikke glemt, har det friskt i minne. Husk jeg har vært med å arrangert i 7-8 år.
Og det var tydelig at de da ikke visste helt hva de skulle gjøre, og de vet ikke mye mer om det nå, spesielt ikke uten noen furs på teamet. ;)

Burde invitere organizere med til EF eller lignende, så de kan få noen idéer. Ikke bare for furries, men til con generelt. :P
« Siste redigering: 28. apr, 2013, 17:17 av Emphy »

BudFisk

• Fur
  • *
    • Vis profil
    • FA
« Svar #73 på: 29. apr, 2013, 00:15 »
Har veldig lyst til å dra :3 Det hadde vært artig og faktisk hilst på noen ordentlige furries (for det blir første gang), og er noe lei av og sitte her og sikle hele dagen. Hvis jeg får billetter stikker jeg innom på søndagen (siden jeg skal på Toto konsert på lørdagen) hvis folk er der da. ^^ Jeg har ikke noe fursuit, men jeg skal få snekkra sammen noen ører og kanskje en hale først.  :D

Blackred Paws

• Aktiv Fur
  • **
  • Min musikk side :) https://soundcloud.com/blackred
    • Vis profil
« Svar #74 på: 29. apr, 2013, 01:01 »
hvor blir DESUCON 8 arrangert? hvor mye koster det i så fall? Er det mulig og slenge seg på noen da man ikke kjenner noen? Er første gangen jeg skal reise dit, har ikke fursuit men vil bli kjent med noen furryer. Før jeg skaffer meg en fursuit 
husky1992 (FA)
Stein Horten (Facebook)
Blackred Paws (Soundcloud, Twitter, Battle.net)