MoonTiger! Anbefal meg noe RTS.
Skal vel helst ha noe med bra én-player og handling, og helst ikke noe som er alt for realistisk. Gjerne romvesener og troll og gudene vet hva - ja, gjerne guder også!
Jeg husker ingen spill som omhandler romvesener og troll, sånn 'at the top off my head'. Og har ikke mulighet til å sjekke spillkoleksjonen min.(Er på skolen.. Får se når jeg kommer hjem.)
(Du kan evt sjekke Star Craft 2, som kommer.. Engang håper jeg.. Hvis det er halvparten så bra som det ser og høres ut som, er det ett must-buy for alle som liker singleplayer, multiplayer eller begge deler.
Samme med Red Alert 3, som ettersom jeg har forstått kommer om en 2-3 uker.)
Men var litt artig at du skulle nevne det med guder, for da vil jeg personlig anbefale Black&White/Black&White 2.
Du er en gud, og påvirker verden rundt deg, og stammen din, i form av en hånd.. Man får også en skapning ganske tidlig i spillet, som man kan lære opp til en skapning som hjelper folk, sammler mat og bygger bygninger. Eller på den andre siden, en blodond skapning som spiser folk som snacks.
Du har også, som den guden du er, tilgang til diverse mirakler.. Allt fra fireballs og lyn, for de onde, til magi som lager trær og vanner jordene / slukker ting som du kanskje for morro skyld satte fyr på.
Er ikke RTS, men synes det er et spill folk definitivt burde finne ut mer om.
PS:
Vil bare nevne at ifølge det jeg har lest, så synes folk at B&W1 var vanskelig.. Da snakker vi også om godt voksne gamere som har spillt en del..
Akkurat det kan jeg ikke helt forstå. Jeg spilte det da jeg var.. Jeg vet ikke, 8-9 år gammel, og hadde ingen problemer som helst med å spille, og nyte det.