Skrevet av Emne: Forslag (2012 - Låst)  (Lest 6424 ganger)

Tellos

• Administrator
  • Senior Fur
  • Rev.. as if anyone was wondering..
    • Vis profil
    • Tellos.us (under construction)
Forslag (2012 - Låst)
« på: 17. sep, 2012, 07:06 »
Hører det er enkelte som har forslag, men som sitter og krangler med folk helt andre steder om det.. det hjelper jo ingen.. så derfor oppretter jeg denne tråden. Gi meg forslag til ting, smått og stort, kritiser ting og basicaly bare hjelp meg å gjøre connet bedre.

Har hørt et rykte om at noen er misfornøyd fordi vi ikke har tatt hensyn til alergikere på dietten. Dette vil jeg avkrefte med en gang. Det ligger en egen utgiftspost på økonomien for akkurat dette, men har vært veldig nedprioritert så tidlig i arbeidet. Slike ting kommer litt nærmere connet, men uansett kom med forslag i stedet for å grynte til andre så får vi kanskje gjort noe med det.
« Siste redigering: 21. nov, 2012, 23:16 av Skarpen »

Tellos

• Administrator
  • Senior Fur
  • Rev.. as if anyone was wondering..
    • Vis profil
    • Tellos.us (under construction)
Sv: Forslag
« Svar #1 på: 19. sep, 2012, 21:08 »
Er det virkelig ingen som har spesifike ønsker til connet? Her kan dere foreslå alt fra events, mat, paneler og annet. Forslag til forbedringer er også velkomne.

Arrius

• Hyperaktiv Fur
    • Vis profil
« Svar #2 på: 19. sep, 2012, 22:14 »
vaffler blir vel ordnet, hva med pøsler? trenger jo bare en kokeplate og en kjele, jeg kan bistå med økonomien på extra-mat fronten
The more i learn about people, the more i like my dog.

Logen Felxon

• Senior Fur
  • Philosophy and self discovery, are the same thing.
    • Vis profil
    • Deviantart profil
« Svar #3 på: 19. sep, 2012, 22:51 »
Vafler var fastslått som ett must...

Angående annen mat så kan jeg sikkert prøve å hjelpe med enkelte måltider og evt sette opp en slags meny.
Om noen har kokkelinje eller holdt på som hobbykokk mer enn meg så hadde det jo vært interessant å ha dem med som chef.
Men å legge opp en meny og se hvor mye ting vil koste og slikt for alt som evt skulle blitt lagd hadde også vært bra...
Hadde vært interessant om man hadde fått til litt luksusmat og slikt for folket. =)

Men uansett ett forslag er å få sammen ett endelig budsjett nå som det nærmer seg og alle er på plass.
Sånn at man (de i crew iallefall) vet hva de har å forholde seg til når det gjelder hva man kan suggeste.

Clever thoughts come from clever minds, though the most clever thoughts comes from the worst situations. How come?

Ziggy Wolf

• Über Fur
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
« Svar #4 på: 21. sep, 2012, 19:39 »
Verv jeg kan påta meg

Sjaffør 4 (plasser) (trenger kartleser)
Akuttberedskap (dag 1 og 3) kommer uansett til å ta med førstehjelpskrin (har også fler års   trening i bruk av dette)
Spåmann (dyrekort/tarot)
Kinomaskinist (tar med projektor)
Talkshow/gameshow vert
Bartender ( tar med pappeske med div sprit som jeg donerer til connet)

Events jeg kan tilby:

Filmfremvisning
Interaktivt multimedia rollespill
Foredrag: Antropomorfisme gjennom historien, og i norsk folketru
Tegne panel: Anatomi for nybegynnere
Diskusjonspanellvert
Spåing i kort og poter

Forslag

Underholdning
Ser for meg filmkveld på storskjerm ( kan stå for alt som trengs)
Det hadde også vert underholdende med et slags gameshow.

Rollespill

Selv kan jeg tilby å holde et interaktivt multimedia-rollespill som pgså kan spilles i større grupper eller liten event for spessielt inteteserte "se egen post"

Diskusjonspanel

jeg syntes den norske fandommen hadde hatt godt av en bredere diskusjon eksempelvis:
åpenhet rundt fandommen,
spirritualitet, otherkin, shamanisme, etc
Den mørke siden, yiff og hvorfor folk tilsynelatende er så opphengt i fetishisme.

Disse temaene er noe andre cons og fandommen som helhet ikke har turt å ha debatt rundt, mulig ut av frykt for "drama" ut i fra min observasjon mener jeg den norske fandommen er moden nokk til å sette søkelyset på dette.

Bar

På alle andre cons har det alltid vært en bar, der man kan bestille drinker og lignende. Dette fungerte utmerket på Furtastic.

Leophan

• Global Moderator
  • Über Fur
  • Rawr!
    • Vis profil
    • FurAffinity
« Svar #5 på: 23. sep, 2012, 14:11 »

Events jeg kan tilby:

Underholdning

Bar

På alle andre cons har det alltid vært en bar, der man kan bestille drinker og lignende. Dette fungerte utmerket på Furtastic.

Filmprogrammet er i utgangspunktet mitt ansvar, og tror Tellos alt har det utstyret vi trenger klart.

Foredraget høres spennende ut, håper Skarpen velger å ta det med. Og det skal være ihvertfall ett tegneopplegg men vet ikke helt hva som er planen rundt det.

Bar kan vi dessverre ikke ha. Con'et har ikke skjenkerett så vi kan ikke selge eller dele ut alkohol. Folk kan kun drikke medbrakt.

Arrius

• Hyperaktiv Fur
    • Vis profil
« Svar #6 på: 23. sep, 2012, 14:34 »

Events jeg kan tilby:

Underholdning

Bar

Filmprogrammet er i utgangspunktet mitt ansvar, og tror Tellos alt har det utstyret vi trenger klart.

Foredraget høres spennende ut, håper Skarpen velger å ta det med. Og det skal være ihvertfall ett tegneopplegg men vet ikke helt hva som er planen rundt det.

Bar kan vi dessverre ikke ha. Con'et har ikke skjenkerett så vi kan ikke selge eller dele ut alkohol. Folk kan kun drikke medbrakt.

vist ikke jeg leste feil så sa ziggy at han tar med en pappeske med spirt som han donerer til connet, ergo han selger ikke, han gir bort. dog, "baren" blir vel et bord der ziggy blander :3 sier ikke nei til slikt!

Leophan

• Global Moderator
  • Über Fur
  • Rawr!
    • Vis profil
    • FurAffinity
« Svar #7 på: 23. sep, 2012, 14:39 »

Events jeg kan tilby:

Underholdning

Bar

vist ikke jeg leste feil så sa ziggy at han tar med en pappeske med spirt som han donerer til connet, ergo han selger ikke, han gir bort. dog, "baren" blir vel et bord der ziggy blander :3 sier ikke nei til slikt!

Men con'et har ikke lov til å gi den spriten videre. Løsningen blir eventuelt av Ziggy gir videre selv, uten at det går gjenom con'et

Miles T.F. Baxxter

• Grunnlegger
  • Administrator
  • Über Fur
  • Buskasklubben
    • Vis profil
    • LiveJournal
« Svar #8 på: 23. sep, 2012, 16:06 »
Jeg kom med noen forslag til aktiviteter her. Men, her er noen til!

● Norwegian Paws quiz. En interessant, småhumoristisk spørrekonkurranse basert på rufsemiljøet, med innslag fra forumet og det norske miljøet generelt. Litt usikker på format og innhold, men sikkert mulig å få noe dugelig skrapt sammen.
● Silver Fang / Ginga Nagareboshi Gin panel / foredrag / diskusjon.
● Kunsten å være DJ. En av de DJ-kyndige rufsene kan fortelle om hva det innebærer å være DJ.
● Organisert Magic: The Gathering spilling, mulig en liten turnering.
● Panel / foredrag / diskusjon rundt dyreetikk. Mange mulige emner å ta av, som f.eks. syn på dyr i gjennom historien, hvilke rettigheter dyr bør ha, hvilke plikter man har for dyr, om det er riktig å spøse dyr, om det er moralsk forsvarlig å ha kjæledyr, om utrydningstruede dyrearter bør vernes, osv.

Leophan

• Global Moderator
  • Über Fur
  • Rawr!
    • Vis profil
    • FurAffinity
« Svar #9 på: 23. sep, 2012, 23:57 »
Vafler var fastslått som ett must...

Angående annen mat så kan jeg sikkert prøve å hjelpe med enkelte måltider og evt sette opp en slags meny.
Om noen har kokkelinje eller holdt på som hobbykokk mer enn meg så hadde det jo vært interessant å ha dem med som chef.
Men å legge opp en meny og se hvor mye ting vil koste og slikt for alt som evt skulle blitt lagd hadde også vært bra...
Hadde vært interessant om man hadde fått til litt luksusmat og slikt for folket. =)

Men uansett ett forslag er å få sammen ett endelig budsjett nå som det nærmer seg og alle er på plass.
Sånn at man (de i crew iallefall) vet hva de har å forholde seg til når det gjelder hva man kan suggeste.

Vi har et budsjett på mat klart, det blir nok ikke luksusmat, men det blir mat og vafler :)

Og kjøkkenet er mitt område xD

Eltanin

• Hyperaktiv Fur
  • Jimmierustler
    • Vis profil
    • FA
« Svar #10 på: 04. okt, 2012, 23:35 »
Hum.. er jeg den eneste som sliter med å komme inn på siden?

Skarpen

• Global Moderator
  • Hyperaktiv Fur
  • pu5
    • Vis profil
« Svar #11 på: 05. okt, 2012, 13:13 »
Hum.. er jeg den eneste som sliter med å komme inn på siden?

ingen problemer her hvertfall.

Zoxeb

• Gjest
« Svar #12 på: 04. nov, 2012, 22:38 »
Bruke retteprogram når dere skriver på nettsiden ;)

Kaoskatten

• Senior Fur
  • yes.. you may call me Mittens...
    • Vis profil
    • Kaoskåken
« Svar #13 på: 14. nov, 2012, 16:52 »
Bare for the record Leophan: Så er ikke sjenkerett nødvendig så lenge det er et lukket arrangement uten fortjeneste på tidligere nevnte bar. Det blir som en vanlig hjemmefest ;)
My personal space, respect it!

FreesTyler

• Über Fur
  • Top percentage of Rat(tata)
    • Vis profil
    • My DeviantArt
« Svar #14 på: 15. nov, 2012, 02:46 »
Jeg så en lek på youtube som så morsom ut! Og den passer for de som suiter og ikke suiter.
Det kalte den "Voice acting game" hvor du da har to personer som da kan være suitere, og to personer
som ikke er suitere.

suiterne er de som skal spille og bevege seg, men ikke snakke.
De uten suit skal ta seg av voice actingen, og snakke i vei.

Person 1 er stemmen til suit 1, person 2 er stemmen til suit 2.
Ved å snakke skal person 1 og 2 lage en slags historie, hvor karakterene da er suit 1 og 2.

F.eks:
Person 1: "Se, der er det en kake!"
Suit 1: Peker på en kake.

Person 2: " La oss ha matkrig! "
Suit 2: Plukker opp fantasikake og kaster på suit 1.

Så har de kanskje.. noen minutter på seg til å lage en slags historie. Det hadde jo vært ganske gøy?
Her er videoen jeg fant av spillet: http://www.youtube.com/watch?v=AvSuKds-72o&feature=g-u-u

Arrius

• Hyperaktiv Fur
    • Vis profil
« Svar #15 på: 15. nov, 2012, 03:10 »
Jeg så en lek på youtube som så morsom ut! Og den passer for de som suiter og ikke suiter.
Det kalte den "Voice acting game" hvor du da har to personer som da kan være suitere, og to personer
som ikke er suitere.

suiterne er de som skal spille og bevege seg, men ikke snakke.
De uten suit skal ta seg av voice actingen, og snakke i vei.

Person 1 er stemmen til suit 1, person 2 er stemmen til suit 2.
Ved å snakke skal person 1 og 2 lage en slags historie, hvor karakterene da er suit 1 og 2.

F.eks:
Person 1: "Se, der er det en kake!"
Suit 1: Peker på en kake.

Person 2: " La oss ha matkrig! "
Suit 2: Plukker opp fantasikake og kaster på suit 1.

Så har de kanskje.. noen minutter på seg til å lage en slags historie. Det hadde jo vært ganske gøy?
Her er videoen jeg fant av spillet: http://www.youtube.com/watch?v=AvSuKds-72o&feature=g-u-u

faktisk en veldig god ide : D

Dax Cyro

• Über Fur
    • Vis profil
    • Dax@furaffinty
« Svar #16 på: 15. nov, 2012, 07:34 »
som ikke er suitere.

Jeg kjenner til den. Vi utførte den under årets improv panel på EF.
Hver suiter stilte opp, og fikk sin egen "voice actor". Deretter var det opp til hvert team å lage en historie basert på en setning.
I dette tilfellet var det "finn en paraply". Jeg tror jeg fant den ved å få en av de andre suiterne til å gulpe den opp.

Det finnes også en versjon hvor man tar 4 stykker og inkluderer lydeffekter (2 actors/ 2 voice and sound).

« Siste redigering: 15. nov, 2012, 07:57 av Dax Cyro »