Skrevet av Emne: Betenelse i storetåen HJELP  (Lest 5553 ganger)

Chimchar582

• Senior Fur
  • tsuna ^^ :3 , jeg har dykleksi. så mye feil ord
    • Vis profil
Betenelse i storetåen HJELP
« på: 18. aug, 2012, 14:07 »
hei ^^
vet ikke helt om dette evne passer tilher men er det noen som har peilingom ingrod tåneil  [blush]
har hatt en ingrod tåneil og så klippet jeg den vekk i går og 1 time etter gjore det drit vondt og var håven. :/ motte ha foten min i grønsåpe vann og motte varme opp van med salt oppi . og bake store tåen med den og plastik uten for og sove med det  og ta det av i dag og putte den nedi grønsåpe an  og pirket med en nål og prøvde ååpne dden mer son at eg fik ut betenelsen. ;/ har hatt det  mange ganger og det gjør så utrolig vondt å gå og gymme har noen tips om hva eg skal gjøre  [puzzled] [puzzled]
tsuna ^^

Zoxeb

• Gjest
Sv: Betenelse i storetåen HJELP
« Svar #1 på: 18. aug, 2012, 14:16 »
Gå til legen.

passera

• Aktiv Fur
  • **
    • Vis profil
« Svar #2 på: 18. aug, 2012, 14:17 »
anbefaler lege xD ikkje så mye å sei om det

Ziggy Wolf

• Über Fur
  • Shaman of the northen tribe
    • Vis profil
    • http://www.furaffinity.net/user/ziggywolf/
« Svar #3 på: 18. aug, 2012, 14:20 »
Ta en skarp kniv og kutt vekk neilen som går inn i toa på siden, og så skrap vekk alt det bentennte vevet. Så legg en aloevera bit over det og surr det sammen med gassbind, slik jeg gjorde.
Eller du kan dra til legen og få gjort det der, dit valg.

Chimchar582

• Senior Fur
    • Vis profil
« Svar #4 på: 18. aug, 2012, 14:34 »
det er bare et problem da ... jeg har lit lege forbi  [blush] jeg kan godt gå der men ved sondere oprasoner ting med tår og sont tlr jeg ikke .... har hørt så drit mye om at du ikke får bedøvelse og at den bedøvelsen som du får gjør drit vondt og sont så jeg lurte om kaanse det fantes noen krem heler noe sonne andre valg
tsuna ^^

Miwa

• Gjest
« Svar #5 på: 18. aug, 2012, 14:43 »
Det finned bedøvelses kremer som du kan kjøpe på apoteke, men de er mer ment for sprøyter...
Jeg tipper at vis du ber om noen bedøvelse så kan ikke legene nekte deg bare du er flink å sier raskt i fra ;)
Det eneste er at det da kommer til å bli ekstra på regningen etterpå.

Zoxeb

• Gjest
« Svar #6 på: 18. aug, 2012, 14:51 »
det er bare et problem da ... jeg har lit lege forbi  [blush] jeg kan godt gå der men ved sondere oprasoner ting med tår og sont tlr jeg ikke .... har hørt så drit mye om at du ikke får bedøvelse og at den bedøvelsen som du får gjør drit vondt og sont så jeg lurte om kaanse det fantes noen krem heler noe sonne andre valg

Bedøvelse sprøyte gjør pissvondt ja, men er det å gå rundt med en betent stortå bedre?

Arrius

• Hyperaktiv Fur
    • Vis profil
« Svar #7 på: 18. aug, 2012, 14:56 »
gå til legen og så sier du at du er redd for at det skal gjøre vondt, spør om du får mye bedøvelse etc, legen skal gjøre sitt beste for sin pasient*!  :D
The more i learn about people, the more i like my dog.

Tirga

• Senior Fur
  • Not used
    • Vis profil
« Svar #8 på: 18. aug, 2012, 15:01 »
Finn deg en bøtte, fyll ann opp med litt varmt vann, og hell masse grønsåpe nedi,
Stabb foten/poten nedi, og koz deg i 15min...

>_> har selv litt problemer med storetå'a
Legen min fjernet deler av negla, på ann, og sa at den ikke kom til å vokse tilbake...
Meeen neeei det gjore den alikevell, og av og til får jeg betennelse i ann...
og da er grønsåpe bad det eneste som hjelper...

"Counting down. All functions nominal. All functions optimal. Counting down. The center holds. The falcon hears the falconer. Infrastructure, check. Wetware, check. Everyone hang on to the life bar, please."

Characters:   Tirga(Fox-cat) || Snowspott(Cat-cyborg-human) || Drak(Pony)

Trash

• Hyperaktiv Fur
  • Remigus Varg
    • Vis profil
    • Remigus Varg
« Svar #9 på: 18. aug, 2012, 15:35 »
Dra til legen asap og få det ordnet. Går du for lenge med sånt kan det blir veldig nasty og blir problematisk over lengere tid. Vet dette av erfaring. Pluss at bakteriene du får der etterhvert kan spre seg og skape mer problemer.

Legeskrekk er en ting men det er langt i fra så ille som de problemene og smertene man kan få hvis man bare lar sånne problemer være.

Chimchar582

• Senior Fur
    • Vis profil
« Svar #10 på: 18. aug, 2012, 16:01 »
der ehar rett men kan prøve meg en ukes tid med grønsåpe vann  ^^
sekke om det blir bedre
tsuna ^^

Dakota Zaraki

• Fur
  • *
    • Vis profil
« Svar #11 på: 18. aug, 2012, 16:33 »
Å gå til legen betyr ikke at du må behandle/operere tåa di. Du kan godt møte opp bare for å bli undersøkt og evt. prate om behandlingsmetoder. Man vet aldri, kanskje det i ditt tilfelle kan behandles uten operasjon? (Er på ingen måte medisinsk ekspert/utdannet, nettopp derfor jeg sier at man vet aldri.)

Så mitt råd er at du går og i det minste får undersøkt tåa.
They say that women are from Venus, and men from Mars. Well, I'm from Mercury.

Furaffinity   DeviantArt

Chimchar582

• Senior Fur
    • Vis profil
« Svar #12 på: 18. aug, 2012, 16:46 »
Å gå til legen betyr ikke at du må behandle/operere tåa di. Du kan godt møte opp bare for å bli undersøkt og evt. prate om behandlingsmetoder. Man vet aldri, kanskje det i ditt tilfelle kan behandles uten operasjon? (Er på ingen måte medisinsk ekspert/utdannet, nettopp derfor jeg sier at man vet aldri.)

Så mitt råd er at du går og i det minste får undersøkt tåa.
hehe ja ^^^men gir den en stund til å bli lit berdre
tsuna ^^

Wolftale

• Über Fur
  • The Arctic folf of Waterlilies
    • Vis profil
« Svar #13 på: 18. aug, 2012, 17:00 »
Er det noe å spørre om? Hvis du ikke får renset det selv er det bare å gå til lege

passera

• Aktiv Fur
  • **
    • Vis profil
« Svar #14 på: 18. aug, 2012, 17:38 »
kunne spurt legen om å få bedøvende krem eller ta smertestillende før du går til legen men alle har sin egne måter så du finner sikkert din til slutt :P

Wolf

• Senior Fur
  • | (• ◡•)| ノ\(❍ᴥ❍ʋ) ~ADVENTURE
    • Vis profil
« Svar #15 på: 28. aug, 2012, 10:05 »
Raspet handa mi på en oste rasper en gang. Det ble betent så til slutt når det var ferdig med å vokse gadd jeg ikke mer.
Jeg rev den bare rett av. Svir kanskje litt, men nå kan jeg så vidt se såret.
Du bør spørre noen om dette er trygt først. Virket ivertfall på meg. Spørs hvor alvorlig det er.
Husk å rense såret hver dag vis du river det av.

Laurence

• Fur
  • *
    • Vis profil
« Svar #16 på: 30. aug, 2012, 14:39 »
Sist gang jeg hadde en lignende tå, så var løsningen å bruke en nål / nøkkel til å løfte opp negelen og fjerne litt dødt vev.
Dette gjentok jeg noen ganger om dagen for å bøye negelen og endre banen den var i, straks denne ble rettet opp så forsvant problemet.
Om jeg er uheldig og klipper for mye så kan det komme tilbake, men tar jeg tak i det og gjentar behandlingen tidlig, så forsvinner det like raskt som det har dukket opp.

Chimchar582

• Senior Fur
    • Vis profil
« Svar #17 på: 30. aug, 2012, 15:22 »
det går greit nå ^^ motte bare la betenelsen gå ut vær dag
tsuna ^^