Skrevet av Emne: Trenger hårfarge hjelp (ASAP)!  (Lest 7509 ganger)

Piro

• Gjest
Trenger hårfarge hjelp (ASAP)!
« på: 25. jul, 2012, 18:38 »
Hei og hå forum!

Jeg har planer om farge håret i helgen (har ikke bestemt meg for farge, men blir blått / rødt e.l.) Planen er å kjøpe ønsket farge i kosmetikk butikk e.l. før det stenger i dag og dra til frisør i morgen for å få bleket håret. Da tenkte jeg at jeg skulle ta med Hårfarge pakka jeg kjøper i dag og si at jeg vil bleke håret for at den fargen (som jeg har tatt med) skal bli best.

Problemet er...

Mini tidsklemme, så får ikke bestilt hårfarge på nettet.

Er det noen gode merker (eventuelt gode på sterke farger) som dere vil anbefale.
Helst merker som det er sansynlig at kosmetikk forretningen har.

Takker på forhånd :)

ToraLily

• Über Fur
  • A Author of Hombrew DnD Content
    • Vis profil
    • torafurry
Sv: Trenger hårfarge hjelp (ASAP)!
« Svar #1 på: 25. jul, 2012, 18:41 »
Dragenshule inernett butikken...egentlig er kanskje billigere... men din avgjørelse.
nettside her: http://www.dragenshule.no/

Piro

• Gjest
« Svar #2 på: 25. jul, 2012, 18:53 »
setter pris på raskt svar Maki, men...

Mini tidsklemme, så får ikke bestilt hårfarge på nettet

Eltanin

• Hyperaktiv Fur
  • Jimmierustler
    • Vis profil
    • FA
« Svar #3 på: 25. jul, 2012, 19:23 »
Tja, blått er litt vanskelig i vanlig drugstore. Men rødt er det masse av, bare gå på nærmeste HM eller Vita, så finner du masse rødfarge til rundt 150 kr. Det blir kanskje ikke KJEMPEkjæsjt, men det funker nok helt fint når du bleker håret. *nods* Jeg pleier å bruke schwartzkopf sine, og er fornøyd med de. :3

Dakota Zaraki

• Fur
  • *
    • Vis profil
« Svar #4 på: 25. jul, 2012, 19:32 »
Hvis jeg ikke husker feil, så brukte jeg et merke som heter Directions begge gangene jeg farget håret mitt (først knall grønt, så lilla). Men vet ikke hvor lett det er å få tak i.

En ting jeg kan si er at jo mer du bleker det, jo bedre blir fargingen. Din naturlige hårfarge (som jeg ikke aner hva er) vil også ha litt effekt på hvordan det endelige resultatet blir, så hvis du skal ha sterk farge bør du få det så blekt som mulig.

Og mitt tips er at hvis du ikke får tak i hårfarge før du drar til frisøren, så forklar frisøren hva slags farge du planlegger å bruke.
They say that women are from Venus, and men from Mars. Well, I'm from Mercury.

Furaffinity   DeviantArt

Piro

• Gjest
« Svar #5 på: 25. jul, 2012, 23:03 »
jaja, dette blir jo spennende...

frisøren tok totalt 700 for å bleke håret. blekemiddel kosta under 150 kroner... gjett hva jeg gjorde...

så nå sitter jeg med en Ultra pose på hodet (fordi det ikke fulgte med hette) og satser på det beste... ca. 25 minutter til jeg prøver å ta av hetta og ser hva som har skjedd.

wish me gl

Seinos

• Aktiv Fur
  • **
  • dårlig ordspill
    • Vis profil
« Svar #6 på: 25. jul, 2012, 23:09 »
jaja, dette blir jo spennende...

frisøren tok totalt 700 for å bleke håret. blekemiddel kosta under 150 kroner... gjett hva jeg gjorde...

så nå sitter jeg med en Ultra pose på hodet (fordi det ikke fulgte med hette) og satser på det beste... ca. 25 minutter til jeg prøver å ta av hetta og ser hva som har skjedd.

wish me gl
Lykke til :D
Sist jeg bleket håret var anbefalt tid altfor kort, så satt med blekemiddelet i håret en god stund mer en jeg burde for å få bleket det godt nok til en blå farge ^^
Skype - Seinos.Sky | Steam - Seinos_sky

SpiceyFeline

• Senior Fur
    • Vis profil
« Svar #7 på: 25. jul, 2012, 23:47 »
Dragenshule er nok det beste alternativet, men siden du ikke har tid til å bestille over nett så kan du jo dra på forskjellige frisørsalonger og høre. Du er heldig om de har blått, men de fleste pleier å ha rødt og lilla. Har også vært innom én frisørsalong her jeg bor som fører merket Fudge Paintbox, som har alle regnbuens farger. Om du skal ha farge fra butikk, og rødt, vil jeg anbefale Syoss sin. Jeg var veldig skeptisk til den først, fordi den så så mørk ut, men den er kjempeknæsj. Rødt hår falmer fort, da, så det må farges opp igjen etter et par uker.
Uansett, gl :3

Sist jeg bleket håret var anbefalt tid altfor kort, så satt med blekemiddelet i håret en god stund mer en jeg burde for å få bleket det godt nok til en blå farge ^^
Du er klar over at bleking slutter å virke etter anbefalt tid? sånn 40-ish minutter. :p

NamNam

• Aktiv Fur
  • **
  • Meow.
    • Vis profil
« Svar #8 på: 26. jul, 2012, 01:46 »
Adam og Eva frisør, selger alle farger du kan ønske deg! 120kr boksen om jeg husker riktig. ;) Mulig det bare var Directions. Jeg bruker dette produktet selv, og du må ha hvitt hår før du farger... I tillegg til det så kan du ha i fargen så lenge du vil, jeg hadde min sist i 2 timer, men neste gang prøver jeg å sove med det, for jo lengere man har i Directions- og eller Manic Panic, jo bedre funker det. ;) Men det spørs jo også på hvor lenge du har det i hvilken farge det blir i starten. ^^
~A single hug, can change a whole life.~ Fusty Tryshz.

Piro

• Gjest
« Svar #9 på: 26. jul, 2012, 02:53 »
ok, takker for alle svar.

Status er:

Har bleket håret, hadde det i så lenge at det var på grensen :p
I det jeg tok etterblekings kur balsam greier, så knakk noen hårstrå, men ikke etter :p

Resultate ble så som så:

Gult -> bleket hvitt ish (har kjøpt lillashampo eller hva det heter)

men ironisk nok så ble det minst farge der jeg var klar over at det var vanskelig å komme til og derfor brukte ekstra mye middel -.-

Sluttresultat:

Skal jo farge det relativt lyse blått, og om det blir nyanser fra lyst til mørkt blått / grønt bryr jeg meg ikke om, slike overganger kan jo være kult :D

Skal gi oppdatering når sluttresultat er i boks ^^

FlameTheReadFox

• Gjest
« Svar #10 på: 26. jul, 2012, 06:19 »
Hvilken farge har du naturlig? jeg har peil gått et år på frisør linja, har saks og hele pakka. For å få fargen til å sitte må jeg vite hvilken farge du har opprinnelig. Er du ute etter semi permanent?
Directons, manic panic, osv. Ta å blandt fargen ut med balsam og vær bestemt på hvem tone du vil ha. Disse fargene er semi permanente og kan blandes med hvem FAEN av balsam du vil. Håret krever å være litt slitt for at fargen skal sitte, er det helt tyggis, ta en såkaldt åt klipp. Åt klipp deffineres som å klippe tuppene, eller da slurre det rundt og klippe all fandenskapen som stikker ut.
Kan sikkert gi fler råd også om det er noe du lurer på.

Piro

• Gjest
« Svar #11 på: 26. jul, 2012, 18:34 »
Hvilken farge har du naturlig? jeg har peil gått et år på frisør linja, har saks og hele pakka. For å få fargen til å sitte må jeg vite hvilken farge du har opprinnelig. Er du ute etter semi permanent?
Directons, manic panic, osv. Ta å blandt fargen ut med balsam og vær bestemt på hvem tone du vil ha. Disse fargene er semi permanente og kan blandes med hvem FAEN av balsam du vil. Håret krever å være litt slitt for at fargen skal sitte, er det helt tyggis, ta en såkaldt åt klipp. Åt klipp deffineres som å klippe tuppene, eller da slurre det rundt og klippe all fandenskapen som stikker ut.
Kan sikkert gi fler råd også om det er noe du lurer på.

Naturlig farge er mørk blond. Men nå har jeg jo allerede bleka håret :p

Fargen jeg har kjøpt er en lys blå tone (halv permanent) og håret er ganske slitt vil jeg tro, har ikke stusset det på evig lenge XD
bare latt det vokse fra kort til halvlangt.

bland fargen med balsam? :o why?

Seinos

• Aktiv Fur
  • **
  • dårlig ordspill
    • Vis profil
« Svar #12 på: 26. jul, 2012, 19:42 »

Er vel for å få en lysere og mer farge? Det er som regel ganske lite farge i en tube. Det er iallefall derfor jeg har gjort det.

Du er klar over at bleking slutter å virke etter anbefalt tid? sånn 40-ish minutter. :p
Ja, jeg glemte å spesifisere lengre enn det som var anbefalt for min naturlige hårfarge. ^^
Skype - Seinos.Sky | Steam - Seinos_sky

NamNam

• Aktiv Fur
  • **
  • Meow.
    • Vis profil
« Svar #13 på: 26. jul, 2012, 19:58 »

Er vel for å få en lysere og mer farge? Det er som regel ganske lite farge i en tube. Det er iallefall derfor jeg har gjort det.

Nope. Det er for at fargen skal holde lengre og at håret ikke blir like mye ødelagt, av hva jeg forstår. c:
« Siste redigering: 26. jul, 2012, 20:03 av NamNam »
~A single hug, can change a whole life.~ Fusty Tryshz.

Piro

• Gjest
« Svar #14 på: 26. jul, 2012, 21:52 »
aha! makes sense! Det skal jeg absolutt gjøre :D

Takker for tips!

SpiceyFeline

• Senior Fur
    • Vis profil
« Svar #15 på: 26. jul, 2012, 21:56 »
Fargen blir jo pastell og da :p

Forresten, skal ikke du på Norcon? Da kan du jo bare stikke innom Ragnaråkk i byen og kjøpe hårfarge, om du ikke har farget det alt. ^^
« Siste redigering: 26. jul, 2012, 22:08 av SpiceyFeline »